Na bijna 4 maanden nog steeds positiebroeken aan

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Willes, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hallo,

Nu bijna 4 maanden na de geboorte van m'n zoontje draag ik nog steeds mijn positiebroeken. Ik pas gewoon nog niet in mijn oude broeken :( .

Het is niet zo dat iemand anders het ziet ofzo, maar mijn gevoel zegt gewoon dat het niet zo "hoort".

Ik zou natuurlijk ook een paar nieuwe broeken in de goede maat kunnen kopen, maar ik ben bang dat de stimulans om af te gaan vallen dan helemaal weg is :oops: . Ik ben wat dat betreft toch al niet zo'n doorzetter. En ik wil natuurlijk over een tijdje weer dolgraag in m'n oude broeken passen.

Ben ik de enige met dit probleem?

Groetjes Willes

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben een maand of 3/4 na de geboorte toch echt op zoek gegaan naar een spijkerbroek in mijn eigen maat want ik was die positiekleding zoooo zat... tot mijn schrik moest ik maat 46 kopen (normaal had ik 38-40). Toen begon ik ineens erg af te vallen zonder dat ik er iets voor deed en nu weeg ik og zo'n 5 kilo meer als ervoor en heb ik maat 40-42. Het is heel persoonlijk maar ik was toch erg blij dat ik weer normale broeken had gekocht, ondanks dat de maat niet naar mijn zin was ;) Bovendien moest ik ook weer werken en wilde ik er daar ook netjes uitzien met "normale" kleding.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb ook rond maand 4 een spijkerbroek gekocht in grotere maat (nou ja wel 2 maten groter eik)
    En die heb ik 2 weken gedragen en toen kon ik weer een maatje kleiner. Daar heb ik nu 3 broeken van die steeds losser gaan zitten.
    Dus met een beetje mazzel kan ik met een paar maand mn oude broeken weer aan.

Gewoon niet teveel kopen 2 ofzo ;)

4. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    tsja, wat zal ik zeggen......Ik moest dit keer langer doorlopen in positiekleding (week 10 ipv week 6) en ik voelde me daar niet echt happy bij. Ik had nog een grote spijkerbroek (mt 38 ) van de vorige keer die ik toen gelukkig aankon. Inmiddels pas ik bijna al mijn broeken weer, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik nog niet echt wat doe om het onder controle te krijgen. Geen oefeningen of dieet...

dus........wat ga jij doen?

5. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    2 maanden na de bevalling draag ik ook nog steeds het liefst zwangerschapsbroeken.
    Door de keizersnede heb ik af en toe nog wat pijn in mijn onderbuik (is dit normaal eigenlijk?) en draag ik liefst comfortabele dingen...

Ik hoop binnen een week of 6-8 wel weer in mijn "normale" kleding in te geraken :)

6. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    hetzelfde hier, heb ook een ks gehad en het voelt niet aangenaam als ik een broek stevig dichtrits... ik draag daarom ook nog steeds positiebroeken. De pijn die je voelt is waarschijnlijk van de binnenwonde, schijnt dat je daar nog een tijdje last van kunt hebben...

7. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik heb 2 weken na mijn keizersnede 2 spijkerbroeken in 2 maten groter gekocht. Ik was de zwangerschaps kleding helemaal zat.

Niet dat iemand het zag, maar het was gewoon voor mijn eigen gevoel :)

Ik ben alles behalve bang dat nu mijn stimulans weg is om weer in mijn oude maat te passen hoor...ik ben nu al erg aan t letten op wat ik eet, en over 3 weekjes wil ik weer iets aan beweging gaan doen...komt helemaal goed :D

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik draag soms nog steeds wel eens positiebroeken.
    Zijn gewoon vet mooie broeken en ze zitten ook nog eens fijn hahahaha. Heb ook wel normale kleding hoor (allemaal een maatje of 2 groter dan voor de zwangerschap) Draag gewoon wat leuk bij elkaar past. De ene keer een positiebroek, de andere keer een 'gewone' broek :oops:

9. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    tja tis net persé nodig om af te gaan vallen maar als het even kan is het wel heel goed om te gaan sporten. met sporten heb je eerder je oude figuur terug dan proberen te gaan lijnen waarbij hetgeen er af gaat vaak toch weer terug komt.

kort gezegd als het even kan, gaan sporten meid.

succes

10. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Ik ga vandaag toch maar even naar de stad om een nieuwe spijkerbroek te kopen, want ik ben het beu ;) .

Sporten doe ik al en ik probeer een beetje te letten op wat ik eet, dus het begin is er!

11. stuifje

stuifje Actief lid

21 jul 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    heel veel succes in ieder geval

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik pas ook nog steeds niet m'n kleren van voor de zwangerschappen.
    Heb alles maar nieuw gekocht..

13. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik pas er ook nog niet in :(
    Ik heb 1 broek gekocht in mn huidige maat, maar dat zit toch niet zo lekker met die buik van mij :(

Nou ja.. Moet het er nog maar ff mee doen..

14. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

ik heb er gelukkig geen last van ik paste na 2 weken alweer mijn eigen broek... ik moet alleen nog heel even wachten met de buikspieroefeningen en dan hoop ik dat mijn buik ook weer strak word.

ik hoef in ieder geval nog maar 3,5 kilo eraf!

15. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Ik pas sommige broeken van voor de zwangerschap al wel weer en sommige niet, is toch ook raar het is allemaal maat 36.

16. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

hi..

ik heb na de bevalling van mjn eerste ook nieuwe broeken moeten kopen...
    na 3 maanden was ik alweer op mijn oude gewicht, maar mijn heupen (bot) was gewoon breder gebleven en kon daardoor de meeste van mijn oude broeken niet aan... (schilde per model broek)...
    dus misschien ligt het daaraan.... en tja ga je die oude broeken gewoon niet meer passen.....

xxmona

17. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Ik heb de eerste weken ook alleen mijn positiebroeken gedragen, en met warm weer een rokje van enorme stretch-stof... Ik ben behoorlijk wat aangekomen, en had zwangerschapsvergiftiging waardoor ik nog weken lang heel veel vocht heb vast gehouden. Ik paste zelfs mijn schoenen niet meer! Nu nog heb ik maar 3 paar schoenen die ik aan kan, terwijl ik voor de zwangerschap wel 10 paar schoenen had die lekker zaten. (ik weet het, schoenentik... :rolleyes: ;) :oops: :) )

Na een week of 4/5 ben ik de stad in gegaan om even wat kleding te kopen. Ik kon het heus nog wel even uitzingen met mijn zwangerschapskleding, en had ook nog wel wat andere kleding die ik paste omdat ik nogal eens schommel met mijn gewicht, dus heb kleding in 3 maten zo ongeveer... :oops: Maar ik wilde gewoon mezelf even verwennen, even aan mezelf denken i.p.v. steeds alles voor de kleine, daar was ik enorm aan toe.

Dus: gewoon gaan shoppen, een paar leuke basisdingen kopen die je goed kunt combineren. Daardoor voel je je dan ook weer fijner, met leuke kleding zit ik tenminste altijd stukken beter in mijn vel. En als je je goed voelt, gaat het afvallen ook weer makkelijker! ;)

18. NewMama

NewMama Lid

1 mei 2008
    87
    0
    0
    ik draag ook positiekleding, had eigenlijk verwacht dat er meer kilo's af zouden gaan na de bevalling, maar helaas: er moeten (straks) 11 kilootjes af....
    Kan dus voorlopig ook niet in mijn gewone kleding....

Deel Deze Pagina