Hoeveel gekolfde melk is 1 voeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sanny76, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Misschien weet iemand het antwoord op mn vraag. Ik had m ook al geplaatst bij de lactatiekundigen, maar heb tot nu toe nog feen antwoord en de tijd begint een beetje te dringen...

Weet iemand hoeveel gekolfde melk ongeveer 1 voeding is? Op de ene site lees ik 120 ml per kg lichaamsgewicht en op de andere 150 ml en dan delen door het aantal voedingen. Ik voed op verzoek en kom op ongeveer 8 voedingen per etmaal. Mn dochtertje is 5 weken als ik dinsdag even weg moet naar postnatale gym.

Weet iemand hoeverl melk ik moet kolven zodat ze genoeg heeft??

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Dat is echt heel verschillend per kindje.. ik zou gewoon 100 of 150 doen en dat moet genoeg zijn.. zeker als je voordat je weggaat nog even aanlegd..

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Zie: Flesdrinken tijdens of na de borstvoedingsperiode

"Neem zijn gewicht in kilo’s en vermenigvuldig het met 100 tot 150 cc. Zo kom je te weten hoeveel je baby waarschijnlijk op 24 uur drinkt. Voor een jonge baby tot één maand oud reken je ongeveer 150 cc per kilo lichaamsgewicht. Op twee maanden reken je 140 cc en op drie maanden 130 cc per kilo lichaamsgewicht. Geleidelijk aan daalt de hoeveelheid melk per kilo lichaamsgewicht. Tegen de tijd dat je baby zes maanden oud is, drinkt hij waarschijnlijk nog maar 100 tot 110 cc per kilo lichaamsgewicht. Omdat baby’s alsmaar minder hard gaan groeien, hebben ze namelijk in verhouding tot hun gewicht steeds minder melk nodig."

Als je 150 aanhoudt, dan heb je altijd genoeg. Je kindje geeft zelf wel aan wanneer deze genoeg heeft gehad.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou ook proberen 150 te kolven, beter wat te veel dan te weinig. Heb je al een keertje geoefend met een flesje? Misschien wel handig om dat voor die tijd te doen (mijn dochter was een flesweigeraar), dan weet je ook meteen een beetje hoeveel er op gaat.

5. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    Dank voor jullie snelle antwoorden! Ik zal dan idd maar gewoon een ruime hoeveelheid achterlaten. Het kolven gaat gelukkig makkelijk, dus het voelt niet zo naar als er een gedeelte weggegooid moet worden. We hebben net geoefend met de breastflowfles en dat ging gelukkig wel goed. Het was maar een klein beetje, want ik ging daarna gewoon nog voeden, maar ze pakte 'm dus wel :)

Morgen en overmorgen dan die voeding van 150cc maar bij elkaar sparen met kolven :)

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Je kunt het ook bijv,in 2 keer aanbieden.als ze het dan op heeft kunnen ze altijd nog de rest pakken.(tussendoor bijv eerst luier verschonen)
    Zo hoef je niet een heleboel weg te doen als ze minder drinkt.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou 2 of 3 flessen met ongeveer 50cc achterlaten. Dan kan ze op verzoek zoveel nemen als ze wil.

8. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Ik zou er ook niet 100% van uit gaan dat ze omdat ze 1 keer de fles pakte ze dit ook goed blijft doen. Hier namelijk gehad dat ze 2 keer de fles wel pakte en daarna niet meer. Uiteindelijk over gegaan op andere fles waaruit ze nu wel goed lijkt te drinken.

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Kindjes die normaal geen fles drinken maar allen borst drinken vaak kleine beetjes. ik zou doen war dirksmama zegt en een kleine fles aanbieden, als ze meer wil kan is het zo warm maar anders is het zo zonde.

10. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    Dank voor de tips! Ik zal het inderdaad in porties verdelen. We hebben verschillende soorten flessen, dus als het nodig is, kan papa e.e.a. Uitproberen als ze de breastflow ineens niet pakt.

Deel Deze Pagina