totaal reptuur

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ddebbyy, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hallo allemaal,

Helaas ben ik helemaal uitgescheurt tijdens de bevalling.
    Heb er nu nog flink last van...niet direct maar ik merk het wanneer ik wat gelopen heb en wat in huis gedaan heb.
    Weet iemand vanaf wanneer die "druk"van onderen minder word?
    het is net of er wat tegenaan zit te douwen...echt heel vervelend.

Heb oploshechtingen dus ze kunnen er ook niet uitgehaald worden.

Ben benieuwd naar vrouwen die dit ook gehad hebben en hoe lang het duurde voordat je hersteld was...

Groetjes Debby

2. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    de hechtingen kunnen er wel uitgehaald worden hoor.
    In ieder geval de uitwendige.
    Dat scheelt een hele hoop als ze eruit zijn

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook een totaal ruptuur :(
    Dat kan wel even duren. Het is bij mij ook nog een poos gevoelig geweest. Die uitwendige hechtingen kwamen bij mij rond de 10-14 dagen los. Dus die van jou zullen dat ook wel bijna doen?
    Vanaf een week of 2/3 begon die druk af te nemen. De "blauwe plek" verdwijnt en het is allemaal weer redelijk aan elkaar gegroeid.

Ik weet in ieder geval dat ik rond de 7 weken nog wel iets last had bij het kraamfeest. Vooral met wat langer staan. Maar de gewone dingen kon ik toen prima doen. Even naar de supermarkt wandelen ging prima.

Helaas heb ik nu nog af en toe tijdens mijn menstruatie een drukkend gevoel. Maar ik zou ook iets braver mijn bekkenbodem oefeningen moeten doen.

4. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Ik had helaas ook een totaal ruptuur, dacht dat het nooooit meer goed zou komen. Heb nog nooit zo'n pijn gehad daaronder. Ik weet niet hoeveel inwendige hechtingen je hebt, ik had die iig wel heel veel. Het heeft bij mij zeker een week of 8 geduurd totdat ik weer normaal alles kon zonder pijn, zoals lopen, zitten, fietsen e.d. Maar nu na ruim 6 maanden is het supergoed genezen en kan ik alles weer zonder pijn, zelfs sex is pijnloos. Want daar was ik wel bang voor, heeft ook even geduurd voordat ik weer durfde. Heel af en toe heb ik ook zo'n zwaar gevoel daar beneden, maar dat kan ook littekenweefsel van de knip zijn (die ik al had gekregen net voordat ik totaal uitscheurde ;). Maar dat doet verder geen pijn gelukkig. Heel veel succes, het komt echt goed, maar geef het de tijd!

5. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Het komt dus wel goed ;)
    Heb idd ook het gevoel dat t nooit meer goed komt.
    Moet ook zeggen dat ik me niet braaf aan mijn rustuurtjes hou hoor...dus doe t ook een beetje zelf...maar goed heb gewoon zin om te gaan genieten ipv de hele dag bij alles wat ik doe na te moeten denken...
    Maar jaa daT MOET IK dan savonds bezuren.

Maar goed...hoeveel hechtingen ik heb weet ik niet dat hebben ze er maar niet bij gezegd...er moest in ieder geval een plastisch chirurg bij komen :rolleyes: en hij is zo'n 25 minuten aan het hechten geweest.

3 weken vind ik een leuk streven ;)

Thanks meiden :D

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hebben ze het zo gehecht? Ik moest naar de OK, om onder narcose gehecht te worden :( Het aantal hechtingen weet ik niet, maar toen de gyn 2 dagen later zei dat ik "het behoorlijk aan flarden lag" besefte ik pas dat ik toch wel aardig stuk was..

Maar 3 weken is mooi, maar ga niet te snel. Doe het nog even lekker rustig aan, en geniet van je kleine! Even lekker samen op bed liggen overdag. De kleine slapen, en jij met een goed boek of ook lekker slapend..

7. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Mijn VK vond t ook raar dat ik zo gehecht werd en niet naar de OK ging.
    Ze zei dat t maar goed was dat ik niet thuis was bevallen want dan had ik ook naar t ziekenhuis gemoeten om gehecht te worden.

Jaa ik vind het ook vaag....het was ook een plastisch chirurg en geen gyn...erg vreemd :rolleyes:

8. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik ben sub-totaal uitgescheurd; de kringspier was bij mij niet niet helemaal door. Dat drukkende gevoel tijdens de mensturatie heb ik ook. Misschien dat het in die periode gevoeliger is en het inwendige littekenweefsel dan pijn doet?

9. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hier hetzelfde!
    Was er ook na ongeveer 7 weken pas vanaf.
    Veel pijn bij plassen (steken bah bah) en opstaan of zitten
    Al zijn me schaamlippen nog steeds blauwig :oops: .
    Ook het drukkende gevoel als ik ongesteld bent herken ik...Suc6 ermee komt goed

10. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Nou voor de rest heb ik er dus helemaal geen last meer van...als ik met de spiegel kijk zie ik er niet eens meer wat van :rolleyes:

Het is echt wanneer ik iets teveel gelopen heb dan krijg ik dat drukkende gevoel. Plassen doet geen zeer, zitten doet geen zeer, eraan zittten doet geen zeer meer (tijdens het wassen)

Ben nog geen hechtingen verloren tenminste ik heb ze niet gezien...

11. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Fijn voor jou dat het al zo snel zo pijnloos is, maar had je dan wel een echte totaal ruptuur? Sorry hoor dat ik me dat afvraag, maar als ik lees dat je na 2 wkn alweer alles kan en 'gewoon' bent gehecht vind ik dat wel bijzonder? Ik ben nl. ook op de OK gehecht onder volledige narcose. Dat gebeurt eigenlijk altijd bij een totaal ruptuur, omdat het vele hechten anders een totale marteling zou zijn. Verder heeft het bij mij nog weken bont en blauw gezien daaronder. Bij mij was het ook t/m mn kringspier door, heb dus ook een maand of 2 laxeermiddel gehad voor de ontlasting. De eerste keer dat ik weer voor het 'echie' moest, was ik echt superbang om druk te zetten, twas ook best nog pijnlijk, maar ging gelukkig elke keer een beetje beter. Gelukkig kun je fysieke pijn niet meer echt terughalen, kan het me nu al bijna niet meer voorstellen hoe pijnlijk het was :) Succes weer!

12. odet

odet Niet meer actief

ik wou hier eigenlijk niet reageren, maar ik doe het nu toch.

hier ook een sub-totaalruptuur.
    omdat ik zo bang was voor narcose of ruggeprik, hebben ze mij ook plaatselijk verdoofd en toen gehecht.
    normaal zou dat idd onder narcose moeten zeiden ze.
    ik had geluk, ik had een oude man, die dus veel ervaring had.
    de verloskundige zei dat als het iemand anders geweest was, ik wel onder narcose had gemoeten, al snap ikiet waarom.

ik heb er 1 week echt last van gehad, totdat de hechtingen eruit gingen.
    deze hebben ze er mer 6 dgn uitgehaald omdat ik nikskon, niet staan en niet zitten.

ik moet zeggen, ik heb er met plassen geen last van gehad, wel laxeer gehad, ongeveer 2 weken.
    ik heb er nu echt geen last meer van.
    helemaal niet.

dus, het kan ook allemaal mee vallen hoor.

succes

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ze wilden mij graag onder narcose omdat het nogal een puzzel was down-under. Ze hadden me al geknipt, en die ruptuur er nog langs.
    De gyn leek het een beter plan om dat allemaal rustig op de OK te hechten. Dan kan hij overal goed bij, en had ik de beste kans dat alles weer recht zou zitten.
    Ik denk dat het psychisch ook niet echt fijn is als je een uur lang zo'n kerel tussen je benen hebt zitten.

Laxeermiddel heb ik ook gehad. Dat heb ik vanaf 6 dagen langzaam afgebouwd. Na een week of 4 ben ik daar helemaal mee opgehouden. Toen was alles beneden weer redelijk dicht.
    En op advies van de verpleging heb ik arnica druppels gehad. Dat schijnt te helpen tegen blauwe plekken en kneuzingen.

En plassen deed ik vaak onder de douche, door de ontsteking was dat behoorlijk pijnlijk. En onder de douche had ik daar geen last van.

14. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik ben van voor tot achter door gescheurt ze noemde het een totaal reptuur dus neem aan dat dat het ook was.

Heb ook laxeermiddel.....maar zelfs ontlasting ging heel snel goed en na 2 weken ben ik ermee gestopt omdat ik op een begeven moment echt leeg liep (vandaar ook snel 11 kilo kwijt) ook een kuur gehad voor de aambeien want die had ik wel heel erg.

Ik ga het toch eens vragen op nacontrole in het ziekenhuis waarom ik gewoon gehecht ben...ik kreeg 2 spuiten en hij heeft een half uur tot 3 kwartier zitten hechten....het was ook een plastisch chirurg en geen gyn :rolleyes:

Begrijp me niet verkeerd..ik voel het heus allemaal nog wel...het is niet zo of het weer aanvoelt alsof er niks gebeurd is....maar pijn doet t niet meer....misschien ben ik wel erg hard dat kan ook hoor ;)
    Gisteren op het consultatiebureau kwam ik ook mijn VK tegen (dat zit in 1 gebouw) en die stond er ook van te kijken dat ik alweer in mijn strakke spijkerbroek liep op mijn hoge laarzen..
    Ik ben gewoon snel opgeknapt denk ik :rolleyes:

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    jemig man ik had na maanden nog pijn en had net geen totaalruptuur ze hebben wel goed moeten checken want het zat er echt tegenaan, (zitten ze met 3 man in je muts en je kont te voelen (prettig! NOT!) maar goed ze zijn wel zeker 45 minuten bezig geweest en moest iemands speciaals voor komen omdat zij het niet zelf wilde doen het was te ver zei ze tegen me, ach ik had mijn kind in mijn armen en was allang happy op dat moment, ik heb er niets van gemerkt, alleen effe de spuitjes en de draden die je voelt trekken.

Ik zat na 2 weken schuinzittend op mijn werk, 2-4 uur per dag) was echt vreselijk kon niet normaal lopen, en al helemaal niets straks aan, maar heb iik nog 6 weken minimaal gevloeit qua bloed dus dat was dan minder prettig als je al zo last hebt van je hechtingen.

Het kost tijd, nu ik zwanger ben is het opnieuw heel gevoelig maar goed het geneeste goed omdat ik elke dag in een badje ging (soms wel twee keer per dag) op aanraden van mijn Vk en kraamhulp en dat verzachtte alles super en geen roodheid gezien..

16. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Zo zie je hoe verschillend het is he....echt heel maf!
    Ze stonden inderdaad ook met 3 man te kijken naar mijn muts...heel genant :rolleyes: Zitten kon ik de eerste week ook zeker niet.....dat was echt au...ben wel heel snel weer op harde ondergronden gaan zitten op aanraden van de VK en de kraamhulp dat hielp ook heel goed...de pijn werd minder doordat de bloedsomloop beter geregeld word ofzo :rolleyes:

Heb gelukkig ook geen roodheid gehad...eromheen was het op een begeven moment gevoelig omdat ik te snel op gewoon maandverband over ging. Ik ben toen toch maar weer aan de kraamverband gegaan en gebruik dat nu nog. Ik vloei ook nog wel al is het niet zo gek veel meer.

Ik mocht alleen mijn kleintje niet vast houden tijdens het hechten...dat was wel balen dit was ivm met eventueel wegvallen ofzo 8)
    Als ik op nacontrole ben geweest bij de GYN laat ik jullie wel even weten hoe of wat..snap er nu zelf ook niks meer van :confused:

17. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Hier ook eent totaaltje gehad :(

Ik herken je verhaal heel goed. Ik heb ook de eerste week vooral veel pijn gehad bij het zitten enzo. Ik ging plassen onder de douche zodat ik gelijk alles schoon kon spoelen en ook lactulose. Was erg bang voor de grote boodschap (tranen met tuiten) maar dat viel gelukkig mee. Verder redelijk snel hersteld en weinig klachten gehad. Wel zo een 6 weken aan het vloeien geweest, maar zelfs dat is wel normaal.

Dat "zware" gevoel dat heb ik wel een hele tijd gehouden (maanden) en zelfs nu (Dewi is inmiddels 1,5 jaar) als ik ongesteld ben, krijg ik het weer een dag of twee heel erg.

Rustig aan doen met lopen en tillen, zou ik je wel adviseren.

Geniet lekker van je kleintje en dit ben je hopelijk snel vergeten!

Groetjes Cindy

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik herken dat zware gevoel trouwens ook erg (zeker n u ik weer zwanger ben) ik wist niet goed waar het vandaan kwam maar nu ik het hier zie denk ik OJA :p

ooh ik was ook zooo bang voor grote boodschap ik moest gelukkig 3 dagen in het ziekenhuis blijven dus kon ik "onder begeleiding" doen en viel juist reuze mee (lange leve de diaree voor een keertje haha)

19. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    hahahahahah dat ik die laxeer troep had scheelde wel een hoop...moet er niet aan denken om normale ontlasting te hebben....hihihihi
    En ben 2 weken aan de diarree geweest door die troep maar was wel al heel snel de eerste 11 kilo kwijt ;)

Deel Deze Pagina