Na bijna anderhalf jaar al 'gek' worden van de onzekerheid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gelukje7, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @sandy goed dat je het laat onderzoeken meid! want als blijkt dat je ook pcos hebt dan valt er iig wel iets aan te doen!!
    ien vergroot het je kans op zwangerschap!
    wel toevallig jij en ik zijn precies net zo lang bezig! ook vanaf feb een jaar alweer! tijd gaat snel! en wat had het fijn geweest als we ons kleintje al in ons armen hadden kunnen hebben he?

@olakide waarom wil hij dat niet? 22 is gewoon echt wel laag! dus een ''goede'' uitsprong zal je niet eghad hebben vermoed ik! dus misschien toch nogmaals vragen!
    en ben jijzelf apothekersassistent of iets dergelijks omdat jij het voor jezelf kan uitschrijven? ik zou er anders wel mee oppassen, want je meot wel weten ''hoe'' je het moet gebruiken! hangt weer af van de hoeveelheid inname van koolhydraten he... maar goed dat zul je wss zelf wel weten! :)

2. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Ik heb het al 2x gevraagd dus durf het eigenlijk niet nog een keer te vragen. Weet ook niet of het nog erg is nu ik toch aan de clomid zit. Verder ben ik zelf arts, maar geen gynaecoloog, daarom probeer ik informatie te vinden over metformine en wil ik het evt wel voorschrijven als de gyn dat om onduidelijke redenen niet wil. Ik weet dat ik niet zelf moet dokteren, maar denk namelijk met wat ik heb gevonden aan onderzoeken dat het wel werkt.. Over dat koolhydraat-eet-gebeuren moet ik nog even zoeken. Donderdag heb ik een echo en pas 6 februari een tel. afspraak met de gyn.

3. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Je progesteron waarde moet boven de 20 (sommige gyn's zeggen zelfs boven de 18) zijn voor een "volwaardige" eisprong. IS dit het geval dan zien ze het als een goede eisprong en ondernemen ze geen stappen. Dus waarde 22 is voor hun goed...

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @olakide oh dat is erg handig dat jijzelf arts bent ! dan moet het vast goed komen! ik snap uberhaupt dan niet waarom hij jouw dan niet sirieus neemt! jij hebt er toch zelf ook wel verstand van neem ik aan?
    vervelend meid! ik zou inderdaad nog even afwachten en anders eens kijken of je inderdaad met de metformine aan de slag kunt :)

@ pearl hmmm vanaf 20 kan er inderdaad wel een eisprong geweest zijn maar ze zeggen pas rond de 30 dat je dan pas een ''goede'' eisprong gehad hebt! dus ik zou met zon lage waarde toch een beetje oppassen hoor :)

5. bbxx

bbxx Niet meer actief

Hoi, heb nog niet alle reacties gelezen, maar wilde je alvast vertellen dat mijn verhaal exact hetzelfde is. Ik ben bezig vanaf nov. 2011.

Inmiddels endometriose bij mij geconstateerd, naar volgens de gyneacoloog in mijn geval niet de reden van het niet zwanger worden. Hoe oud ben je als ik mag vragen?

Misschien moeten we het toch een beetje loslaten, mijn gyn zegt ook dat het niet gek is als het gewoon langer duurt..en dat het geen reden voor zorg is.

Maar begrijp je volkomen. Je kunt er soms zo klaar mee zijn!

Sterkte meid! Kop op! ;)

6. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis
    #46 Gelukje7, 29 jan 2013
    Laatst bewerkt: 29 jan 2013
    @pearl amor
    Goed dat je het tegen haar heb gezegd dat je die opmerking nirt leuk vond. Sommige mensen beseffen niet wat ze met n utspraak doen. Fijn dat ze je nu goed steunt.

@taatje84
    5jaar... Ik kan me dat niet voorstellen. Knap van je dat je zo positief blijft nog. Je moet wel natuurlijk om door te kunnen gaan maar lijkt me verschrikkelijk moeilijk.

@mammietammie
    Haha ja het is idd grappig verwoord.maar ik voel me ook echt een debielletje als ik zo lig. Gelukkig stimuleert mijn vriend dit alleen maar want echt romantisch is het niet. Ik snap dat je vriend niet happig is op de mmm. Er zitten voors en tegens aan. Dat is een heel persoonlijk besluit. Nu ik weet dat er niets lijkt te zijn ben ik zeker blij maar wel enorm gefrustreerd want nu zeggen zoveel mensen dat het dus ligt aan dat ik me er teveel op richt en dat ik teveel stress. Dus probeer je alles om te ontspannen wat gewoon niet elke dag lukt.

@olakidee
    idd wat je zegt...ik vind het ook niet meer leuk, dat zwanger worden. Ik had het me zo anders voorgesteld vooral omdat ik zo jong ben. Ik weet nu al dat als ik ooit een kindje mag krijgen, dat ik niet meer aan de pil ga daarna. Ik wil die ellende niet nog een keer, liever te kort op elkaar dan weer zoveel geduld moeten hebben. Want nu zijn we bijna anderhalf jaar bezig maar wie weet post ik hierover een jaar of twee nog steeds at het niet lukt. Brrr moet er niet over nadenken want dan wordt het helemaal moeilijk. En positief blijven werkt al heel erg goed.

@ aster
    Bedankt meid jij ook

@mientje sop
    Jij ook al onbegrepen? Frustrerend he. je kan je dan gewoon niet voorstellen dat het ooit lukt als je alles al voor je gevoel hebt geprobeerd. Al is en blijft het de natuur die je niet zomaar kan beinvloeden. Succes meid.

@ienepien
    Zwanger worden is zeker een wonder. Maar ik denk oOk dat als we allemaal wat minder stressen dat het d@pearl amor
    Goed dat je het tegen haar heb gezegd dat je die opmerking nirt leuk vond. Sommige mensen beseffen niet wat ze met n utspraak doen. Fijn dat ze je nu goed steunt.

Bbxx
    toevallig, we zijn idd bijna even lang bezig. Ik ben nog erg jong, 21jaar. Daarom begrijp ik al helemaal niet waarom het niet lukt. Gelukkig zit ik niet met mn leeftijdsdruk maar nog blijft t gewoon veeltelang wachten. Loslaten...klinkt als muziek in mn oren. Hihi waar kan ik dit leren?:p
    Succes meid

7. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    ff kort via tel.. Gekukje7, bizar hoeveel wij gemeen hebben. Ik ben 23, ook nog jong dus.. Vandaag hsg gehad - alles perfect. Deze maand nog even follikelmetingen en bloed prikken op progesteron, ivm geen ei kunnen vinden met ovutesten. Daarna half jaar naar huis, ben er eigenlijk wel blij mee eerlijk gezegd. Ik ben positief ingesteld en ga er gewoon vanuit dat ik binnen nu en een half jaar zwanger ben. Zo niet, zien we dan wel weer. Niet te ver vooruit kijken.. Mijn progesteron is btw 28, alles rond de 30 is goed. Hsg, wat een hel trouwens!! Heb een hoge pijngrens, maar dacht serieus dat ik nok ging pff.

8. Sandydv

Sandydv Lid

17 jul 2012
    40
    0
    6
    Ja de tijd gaat heel snel!! Ik ga donderdag testen op cd37. Dat is de dag dat wij 4 jaar amen zijn dus dat zou een heel mooi kado zijn!! Mocht het weer niet raak zijn ga ik idd naar de ha.. Maar wel grappig dat we even lsng bezig zijn. Nou hopen dat we ook in dezelfde maand een positieve test hebben ;)

9. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Ja misschien vindt hij mij wel een hele lastige patiënt :)
    Maar die progesteron van 22 is dus precies wat Pearl zegt: genoeg volgens de gyn. Ik ga er toch maar vanuit dat hij er verstand van heeft.. Metformine wil ik heel graag starten!

Hoe meer ik lees hoe banger ik word dat t niet gaat lukken: 80% kans op eisprong en daarvan wordt 30-40% zwanger, traject vaak langer dan 1 jaar.. Help!

10. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

10 okt 2011
    190
    0
    0
    Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis
    Hier, dit bedoel k nu. Ongesteld geworden. Byna hele maand om de dag geklust en gwn weer NIETS !! Elke maand langer, elke maand meer verdriet!

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @gelukje dikke knuffel voor jouw meid! het leven is ONEERLIJK!

@olakide hihihi ja dat kan natuurlijk ook! slagingspercentage ligt niet zo hoog helaas nee! :( hopelijk gaat het jouw ook gauw lukken!

@sandy, idd erg toevallig! zou mooi zijn als je posi test meid! ik ga hard voor je duimen! ik hoop volgende maand zwanger te zijn en dat ik dan 28-02 kan testen als man en ik 8jaar samen zijn ;) hihihi zou leuk zijn!!

hopelijk wordt 2013 ons jaar meisjes! :)

12. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Weer helemaal niks! Nu primolut en dan maandag bespreken hoe nu verder.
    Ik ben heel boos en verdrietig... Weer een maand voorbij!

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @olakide, heb je net een echo weer gehad meis? wat ongelooflijk balen meid! ik weet hoe het is ik had dat in december ook! ik heb vorige week mijn eerste eisp[rong weer gehad na 15 november!!!!!! moet je nagaan al met al duurt het allemaal zoooo lang eer je dan weer primolut op hebt en ongi wordt !! heel vervelend meid !!

*dikke knuffel*

14. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Gelukje, Het wachten is klote he:( ... Wij begonnen met klussen toen k 21 was, word inmiddels dit jaar 25 en nog nietss.. Na een jaar de MMM ingegaan en NOG niksss.. :( Maar probeer de hoop niet op te geven meiss.. Echtt irritant dat het nog niet gelukt is.. En het is niet raar dat je gek word... Zodra je in je hoofd heb ik wil een kind en je begint eraan wil je het ook zo snel mogelijk.. En ik vind anderhalf jaar al best wel langg hoor! EN tjaa mensen die zeggen ga op vakantie, laat het los blablabla... Heb ik er hier ook genoeg van maar daar word ik niet zwanger van;) .. Dus ene oor in, andere oor uit. Heeel veel succes meis hoop dat ik snel hoor datje zwanger bent!

15. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Ach meiden toch, alleen in een dip :( Knuffel voor jullie!!
    De hoop niet opgeven he meiden, eens komt er een dag.. :)
    Links- of rechtsom komt het moment voor ons ook wel, alleen duurt het wat langer helaas.
    Probeer er het beste van te maken, de tijd die we uit moeten zitten.
    Teleurstelling, woede, angst, noem maar op.. Schiet ook niet op.
    Maakt alleen dat je in een ondraaglijke sleur terecht kom.

Ik heb voor nu de knop omgegooid, wij gaan genieten! Schiet niet op om maar 1 ding vast te houden, je hebt er toch geen grip op.. En de teleurstelling wordt er niet minder op.

We zien wel hoe het loopt.. Kop op meiden!

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @mientje sop thats the spirit! super knap meid dat jij er zo over denkt!!! :)

@all ik wel goed nieuws! ondanks dat ik ook 100% zeker ongi wordt dinsdag (zucht)

ik heb heeeeeeel lang gesprek gehad en wij gaan starten met puregon en ik ga komende ronde over op IUI !!! joehoeeeeeeeeeeeeeeeee!!!! mijn dag kan niet meer stuk!!! :) helemaal blij!

voor de rest dikke knuffel voor jullie allemaal!!

17. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Gelukje en olakidee balen meiden :( Dikke knuffel voor jullie!

Mientje knap dat jij er zo positief in kunt staan! Je hebt ook wel gelijk en eigenlijk zou ik er ook zo in moeten staan maar het lukt me gewoon niet met al dat temperaturen, ovutesten, wachtdagen, en niet te vergeten alle zwangeren om me heen. Ik word er constant aan herinnert dat het bij ons niet lukt en dat maakt dat ik niet van al het andere kan genieten... Hoe ga jij daarmee om dan?

Bij ons is er maar 1 iemand die weet dat wij bezig zijn, ik had haar een paar weken niet gesproken en gisteren vroeg ze of ik nou al een x zwanger ben, moest m'n tranen wegslikken :(

Bbibi klopt het dat ik ergens las dat jouw vriend ook vitamines neemt en dat die goed hebben geholpen? Zo ja, welke vitamines zijn dat? ;)
    Veel succes met de IUI! Best heftig vind ik altijd als het zo ver moet komen, maar het is voor een goed doel en ik hoop dat jullie het maar 1x nodig zullen hebben!

18. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @Gelukje tja ik weet ook hoe het voelt. Kon de positieve test ook echt niet geloven, we stonden al op de wachtlijst voor IUI. Helaas zijn we nu weer terug bij af, is het wachten wanneer mijn lijf weer opstart. Zwanger worden was al niet leuk meer en uiteindelijk zwanger zijn ook niet. Zie wel op wat komen gaat, moeten we weer 20 maanden wachten? Geen idee. Zo is positief blijven behoorlijk moeilijk.

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @mamatammie ja klopt inderdaad zaad was enorm slecht en nu veel beter!
    start eens met Ester C500, bio actieve selenium + zinc (liefst van merk pharme nord) en met omega 3-6-9 van de HEMA (in blauwe potje!) daar hebben wij gigantische verbetering mee gekregen gelukkig :D

zijn zaad is van bijna onvruchtbaar in 4 maanden tijd naar ''goed genoeg om natuurlijk zwanger van te worden'gegaan!!!!!!!

let wel op resultaten in zaad is pas NA 3 maanden zichtbaar! omdat een zaadcel erover doet om 3 maanden te rijpen!! :)

20. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @bouwjaar wat ontzettend verschrikkelijk zeg!!!!! dat jullie zon verschrikkelijke beslissing hebben moeten maken!
    en dat na zown lange tijd ''oefenen'' ! wat hartverscheurend!!!!!!!
    ik wil je even een heeeeeeele dikke knuffel geven!
    ik hoop echt voor je dat je snel kan gaan genieten van een gezond wondertje!

Deel Deze Pagina