Hallo ik lees hier af en toe mee. Wij zijn nog geen jaar bezig (sinds mrt'11) Als ik de verhalen van anderen hier lees heb ik nog niks te vertellen hier. Maar toen ik dit las: Dacht ik wel even WTF?! Hoe haalt iemand het in z'n hoofd zoiets te zeggen, dan krijg je toch bijna de neiging om even een lichtje tikje tegen die hersenpan te geven :x
bouwjaar, hihi erg he. Bezig zijn met zwanger worden haalt soms het slechtste in een vrouw naar boven. Ik ken nog een 'mooie' uitspraak; maar als ik straks zwanger ben, ben je dan wel blij voor me? huh pardon, dan sta je wel even met je mond vol tanden als je beste vriendin dat zegt. Hoezo het inlevingsvermogen is ver te zoeken..?? (tuurlijk zal ik blij zijn voor een ander, maar juist op zulke momenten voel je je eigen verdriet). Senna; bedankt voor je oppeppende woorden. Dat biedt toch weer hoop. Ook wij zijn beiden gezond en hebben dus 'domme pech'. Ook wij hebben een mk gehad Ik zit nu in de tweede ronde na de mk, dus je geeft me weer hoop. Nlmoontje; fijn dat je zo'n lieve vriend hebt waar je zo goed mee kunt praten. Dat scheelt een hoop. Het blijft moeilijk om mensen om je heen zwanger te zien worden. Maar ach, het zal voor ons toch ook wel eens weggelegd zijn, toch? en wie weet hoe lang die mensen er over hebben gedaan... Helaas weet ik het van mijn vriendinnen, allemaal 1e ronde! GRRR xxx
Hallo allemaal, Ook ik kan mee praten over de frustraties als het zwanger worden een tijdje duurt. Ik ben in januari '11 gestopt met de pil en nog niet zwanger. Bijna niemand weet het, alleen 2 vriendinnen. Ik merk dat ik er ook steeds meer aan toe ben om moeder te worden. Ook frustraties en zorgen 'of het wel op de natuurlijke manier zal lukken'. Ik heb me voorgenomen dat als het deze maand niet lukt dat ik het dan aan mijn ouders ga vertellen. Ik vertel normaal bijna alles aan mijn moeder, maar het leek me zo leuk om ze te verrassen. Alleen nu heb ik toch wel behoefte om erover te praten. Wij willen in dec. of jan. ook naar de huisarts gaan, ik wil toch wel graag weten of er medisch gezien niks mis is. Ik ben ook vaak bang dat ik het onbewust tegen houd omdat ik er teveel mee bezig ben. Dat zeggen ze toch vaak. ('toen ik het losliet was ik opeens zwanger') Maar HOE doe je dat dan? En ik vind het ook heel frustrerend dat mijn cyclus zo onregelmatig is. Ovulatietesten kloppen bij mij volgens mij niet en deze maand voor t eerst aan het tempen. Het wordt alleen maar onduidelijker eigenlijk...
Ik kan me ook bij jullie aansluiten. Ik ben in april 2010 gestopt met de pil. In oktober een VMK gehad (pas 2 maanden later kwam mijn cyclus weer op gang en ook de klap kwam toen pas aan...)begin juni wéér zwanger, helaas na 9 weken MA, mbv medicijnen is het opgewekt. Nu zijn we bijna 3 maanden verder en het verdriet is nog steeds heel groot. En de een na de ander wordt zwanger, wat frustrerend is dat. Mijn cyclus is nog steeds niet de oude, ik kan er geen touw aan vast knopen en heb geen idee waar ik aan toe ben. Mijn menstruatie komt dan ook elke keer weer als een klap binnen. Nu moet is mijn NOD maandag of dinsdag. Heb al vanaf vrijdag krampjes, dus ik heb eigenlijk geen hoop deze ronde.... Oh en het los laten? Als er iemand een tip heeft graag!! Want hier lukt dat echt niet.
Ik wil ook graag meekletsen.. Wij zijn dec. 2010 gestopt met de pil, vanaf febr. 2011 echt aan de gang.. Merk naarmate de maanden verstrijken dat ik het steeds moeilijker vind als ik weer ongesteld ben geworden. De eerste tijd had ik zoiets van: och, volgende maand beter.. Maar zo onderhand.. Pff.. Nu op vakantie 4 dagen overtijd.. Had echt goede hoop, heb zo'n regelmatige cyclus.. Maar nee hoor, toch weer ongi.. Bah.. Manlief maakte tijdens de vakantie de opmerking: Hopen dat je snel ongesteld wordt, dan kan je lekker een drankje meedrinken.. Die schoot ook ff verkeerd bij mij.. Hij bedoelde het niet zo maar toch.. Ik zeg: als je het niet wilt moet je het ook zeggen hoor.. Maar daar reageerde hij verder niet op.. Is niet leuk na 9 mnd als je dat gezegd wordt.. Ik hoop er juist elke keer op dat ik niet ongi word, en heb het daar al moeilijk genoeg mee.. Vriendin is in dec. uitgerekend, waren iets eerder begonnen vorig jaar.. Hadden altijd de hoop samen zwanger te zijn, maar dan moet het wel erg snel lukken bij ons.. Heb niet het idee dat er iets mis is ofzo, ben wel positief ingesteld gelukkig.. Maar we zijn getrouwd vorig jaar, hebben geen stress whatsoever.. Alles loopt goed, geen zorgen.. Ik ben er niet teveel mee bezig, de maanden vliegen om, ben alleen depri als ik ongi ben.. Daarna met frisse moed er weer tegenaan.. Het klussen voelt niet als moeten, enz.. Kortom: waarom lukt het dan niet Gelukkig weet bij ons wel bijna iedereen ervan.. Ik vind dat fijn omdat ik dan begrip krijg als ik me niet goed voel en dat ik niet hoef te doen alsof alles oke is.. Nou dames, ik duim voor ons allemaal!
hoi ik snap dat dan verveldend is ik ben totaal 2 jaar bezig geweest werd er gek van elke maand weer niet kon wel janken uiteindelijk mocht ik na het ziekenhuis voor onderzoek wat denkje ik kon het toen los laten want wist dat ik dan antwoorden kreeg en ik zat daar en het was niet meer nodig was zwanger van een meid en die meid is nu 11 weken oud. dacht dat ik nooit zwanger zou worden probeer het nu gelijk weer hopen dat het snel raak is... kan alleen zeggen probeer het los te laten jij komt ook aan de beurt
Hey meiden We zijn nu dus officieel een club!! Ik blijf het fijn en bijzonder vinden dat zoveel meiden reageren en hun verhaal hier neerzetten. Ik hoor altijd alleen maar de verhalen van: het was binnen 3 keer raak! En soms voel ik me daardoor een beetje een kneus. En wat een afschuwelijke opmerkingen kunnen mensen je toch naar je hoofd slingeren!! Zoveel onbegrip of gebrek aan inlevingsvermogen. Ik zat afgelopen week bij een vriendin die op dit moment 26 weken zwanger is. Nu heeft zij haar portie ellende wel gehad hoor, maar deze keer was het in 1 keer raak en gaat alles gelukkig goed. Zij zei doodleuk tegen me dat zolang ik er mee bezig ben het nooit zal lukken? Pardon?? Wat is dat toch en waarom vertelt niemand me dan hoe ik er niet mee bezig kan zijn. Ik denk dat ik mezelf deze ronde na mijn eisprong maar op een Iphone trakteer haha, als dat geen afleiding biedt!
Ja dat hoor ik ook wel vaker maar snap nog steeds niet hoe ik dat moet doen dan... Dat je misschien niet weet wanneer precies je eisprong is oke maar je weet altijd wanneer je ongesteld moet worden...
@Suusjelove: het is me geloof ik 1 maand gelukt maar voor de rest lukt het me gewoon niet om "te vergeten". Ik heb nog nooit gehad dat ik dacht; hmm had ik niet ongesteld moeten worden deze week?
Hihi Iphone óf (bevrucht) EI phone Lastig he, om er niet mee bezig te zijn. Ook al neem je je nog zo bewust voor om er niet mee bezig te zijn, het blijft door je hoofd spoken. Stiekem is het toch wel een beetje zo, ik heb ooit een artikel gelezen dat vrouwen minder snel zwanger raken als ze stress ervaren. Ik kan me zo voorstellen dat ik toch wel wat stressig ben als ik zo met zwanger worden bezig ben. Én de ronde dat ik zwanger werd was ik er hélemaal niet mee bezig, mijn opa was net overleden én ik was gefocust op de IVF die we die ronde daarna zouden starten. In mijn beleving kon het toch niet, we hebben die maand ook amper ges*kst! Nahja het blijft moeilijk en verdrietig om anderen om je heen zwanger te zien worden terwijl je het zelf ook zo graag wil! Onze tijd komt nog wel! Liefs Jo
er niet mee bezig zijn is makkelijker gezegt dan gedaan als je het graag wilt den je alleen maar daar aan dat doe ik nu ook weer, wel iets minder omdat ik al een dochter heb maar het blijft toch in je hoofd zitten ook al heb je afleiding
Precies, mensen die dat zeggen hebben geen idee wát ze zeggen. Het valt me op dat dit vaak mensen zijn die óf snel zwanger zijn geworden (en dus niet weten wat het is om lang op een baby te moeten wachten) of mensen die helemaal nog niet met zwanger worden bezig zijn. Het is zeker moeilijk om er niet mee bezig te zijn, het lukt mij ook niet. Het is me alleen die ene maand gelukt omdat ik verdriet had en dus bezig was met de aanstaande ivf poging. Njah, ik luister niet meer naar die mensen, ik probeer mijn eigen weg te vinden en doe wat goed voelt voor mij. Nu ff iets anders? Hoe ver is een ieder in de cyclus? Liefs
@jo1984: Ooit komt onze tijd ook wel. Het was mij ook al opgevallen dat het vaak mensen zijn die of kinderen hebben of net zwanger zijn. Nou ik doe het lekker op me eigen manier. en als je mensen er na vraagt van hoe ben je er niet mee bezig kunnen ze je geen antwoord geven. Onbewust is iedereen er mee bezig die zwanger wil worden. Ik zit nu op dag 8 van me cyclus 14 november moet ik weer ongesteld worden. Maar hoop natuurlijk van niet
Er niet mee bezig zijn kan niemand. Ik ga in ieder geval wel voor er niet teveel mee bezig zijn, en vind het al een hele prestatie dat me dat lukt Ik zit nog in de depri daagjes.. Ongi bijna over, dan kunnen we ons weer richten op leukere dingen Succes allemaal!
zullen we een lijstje bijhouden? 14-11, NlMoontjuhNL, .. kindje, .. ronde 7-11, Jo, 1e kindje, 2e ronde na MK, gestart maart 2010 xxx
owja uitleg is misschien makkelijk verwachte menstruatie, naam, hoeveelste kindje, hoeveelste ronde, bijzonderheden
Het lijken idd altijd mensen te zijn die dit zelf niet hebben meegemaakt. Ik ben afgelopen zaterdag ongesteld geworden en het is nu al bijna over. Mijn NOD is zaterdag 19 november. Omdat het 16 november precies een jaar geleden is dat de Mirena er uitging wil ik die dag gaan testen, mits ik nog geen ongi-tekens heb natuurlijk. Spannend hoor! Ik wil deze maand wat langer doorklussen. Elke maand heb ik 3 dagen na mijn (vermoedelijke) eisprong een paar felle steken in mijn baarmoeder. Nou zat ik te denken, wat nou als dat mijn eisprong is en we dus te vroeg stoppen met klussen? Lief heeft dus mazzel deze maand haha.
14-11, NlMoontjuhNL, .. kindje, .. ronde 7-11, Jo, 1e kindje, 2e ronde na MK, gestart maart 2010 19-11, Lizzy14, 1e kindje, 12e ronde, 16 november testen! @Jo: ik denk dat het onbewust idd wel doorspeelt hoor zoals jij eerder schreef. Het heeft te maken met onze cultuur. Je doet jarenlang je best om NIET zwanger te raken en als je dan op een gegeven moment een kinderwens hebt MOET het ook maar direct. En toch lijkt er nog een soort taboe te liggen op het feit dat veel mensen er langer dan een jaar over doen voor mijn gevoel..