Ik weet sinds vrijdag dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Ik ben gisteren (maandag) bij de gyneacoloog geweest, de baby ligt 1 week voor (dus niet 27 weken maar 28) en het vruchtwater is prima in orde. Ik moet nu 5x per dag m'n suikerwaardes prikken. Ik ben benieuwd over er meer mensen zijn die zw. diab. hebben of gehad hebben en wat hun ervaringen zijn, want ik ben erg nieuwsgierig en weet nog weinig. Bijvoorbeeld: hoe verliep je zwangerschap en je bevalling. Is er iemand met een 2e zwangerschap na zw. diab. en zo. Alvast bedankt voor jullie reacties. Groetjes Simke
Ik heb bij de 2de het ook gehad. Heb de laatste 6 weken ook insuline gespoten omdat de oedingsadviezen niet meer hielpen. Toen moest ik ook 7x controleren per dag. Ik zou zowiezo al een geplande ks krijgen na aanleiding van mn vorige bevalling maar met 37w2d braken mn vliezen en kreeg ik dus eerder de ks. Mn zoontje woog toen 3500gram, best flink dus voor die termijn. Voor het vergelijk, mn dochter woog met 40wk2d 3550gr zonder diabetes. Na de bevalling is mn zoontje goed in de gaten gehouden maar dat was allemaal goed. Ik vond het zelf allemaal wel meevallen maar dat is voor iedereen anders.
Dat klinkt al een stuk positiever, dan wat ik tot nu toe wist. Moet morgen naar de dietiste voor een voedingsadvies. Ben benieuwd.