Kan een ontstoken kies een miskraam veroorzaken en zwanger worden bemoeilijken?

Discussion in 'Miskraam' started by Angelhope, Mar 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angelhope

Angelhope Bekend lid

Jun 20, 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha dames,

Ik heb net te horen gekregen dat ik een zeer zware kiesontsteking heb, mijn hele kies is vanbinnen doorgerot. Nu proberen ze me een wortelkanaalbehandeling aan te smeren, maar ik ben eens gaan lezen op het internet, en toen kwam ik me toch verhalen tegen? :$

Onder andere gelezen dat zo'n verotte tand of wat voor ontsteking in je mond dan ook kan leiden tot een miskraam! Ben benieuwd of iemand hier daar wel eens iets over heeft gehoord/gelezen? Ik heb afgelopen jaar 5 miskramen gehad en deze tand gaf al een tijd problemen, maar kon geen foto's laten maken omdat ik dan steeds zwanger was...

Verder vraag ik me nu ook af of dit van invloed kan zijn op zwanger WORDEN?

Ze zeggen dat al die slechte bacterien (ze noemen het zelfs giftige stoffen) snel in je bloedbaan terecht komen via je mond, en dat lijkt me dan dus ook niet echt gunstig als je probeert zwanger te worden.

Hoe dan ook, ik ben van plan het hele ding eruit te laten trekken, uit angst dat de ontsteking terug komt, en het zwanger worden en blijven problematisch blijft. Ik ben al wat ouder, dus ik heb geen tijd om maar wat aan te rommelen zogezegd ;) :)

Ik ben erg benieuwd of iemand hier meer over weet....

2. Lappie

Lappie VIP lid

Aug 27, 2012
    5,599
    1
    0
    Hoi hoi,
    Ik heb het een tijdje terug ook een keer gelezen ja. Was ook erg verbaasd.
    Ik zou hem er inderdaad gewoon uit laten trekken.
    Liefs Lappie

3. Angelhope

Angelhope Bekend lid

Jun 20, 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Lappie, gezellig! :D

Ja, ik begrijp niet waarom ze zo hameren op een wortelkanaalbehandeling als je ziet dat dat nog zo vaak misgaat, of in ieder geval de ontsteking niet weg is?

Ik zal dan wel met een gat moeten rondlopen, want we hebben even geen geld voor een nepper :(
    Maar goed, als het mijn kansen op een blijvende zwangerschap verbeterd, dan zou ik desnoods mijn hele gebit laten trekken! :$ :)

Ik heb nooit geweten dat dat zo'n enorm effect heeft op je hele lichaam zeg. Ik had trouwens nul gaatjes totdat ik zwanger raakte van mijn jongens. Sinds die zwangerschap enorm veel gaatjes en nu dus waarschijnlijk die kies eruit! :(

Nou ja, hopelijk gaat het me helpen, en word ik dan eindelijk weer eens zwanger van een plakkert! :D
    Ehm, even aanwennen om niet meer zo voluit te lachen! :) ;)

4. mol

mol Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    1,860
    0
    36
    Female
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    dat wist ik ook niet?ik loop ook met een rotte kies....ik denk dat ik die er dan ook maar gewoon uit wil.
    ook geen geld voor een nieuwe :( ach we maken er zelf een met klei!

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ontstekingen in je mond geven inderdaad een verhoogde kans op miskramen. Ook op hartproblemen overigens, het is een enorme belasting voor je lichaam. Bacterieën produceren stoffen die giftig voor je zijn en die kunnen via je bloedbaan in je hele lijf terechtkomen.
    Ik zou er sowieso meteen iets aan laten doen, je moet niet blijven lopen met een ontsteking. Welke behandeling het beste is, daar heb ik geen idee van. Hopelijk kan je tandarts je daar goed over voorlichten. Geef in elk geval aan dat het voor jou het belangrijkst is dat je van die ontsteking af bent, en dat je daar het verlies van je kies voor over hebt.
    Sterkte, hopelijk ben je er gauw van af.

Share This Page