Na breken van vliezen dezelfde dag bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Limburgsmeisje, 31 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Limburgsmeisje

    14 feb 2019
    31
    9
    8
    Vrouw
    Hoi hoi

    Binnenkort wordt ik ingeleid voor ons tweede kindje

    Eerst savonds ballonnetje en smorgens dan breken vliezen.
    De vorige keer bij dochter ook zo gegaan en vrij vlot daarna bevallen.
    Maar gaat het altijd zo ?

    De verloskundige zegt dat ik dan dezelfde dag zal bevallen maar volgens mij is het niet vanzelfsprekend? .
    Ervaring? ?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Met inleiding vaak wel, ivm weeenopwekkers. Iig binnen 24 uur, dezelfde dag hoeft dus niet. Bij mij zijn zaterdag de vliezen gebroken en ben zondag bevallen.

    Au naturel is het anders, mijn kapster is net bevallen. Vliezen braken thuis en ze moest binnen 48 uur bevallen anders kreeg ze hulp. Gebeurde amper wat dus ingeleid.
     
  3. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Kun je meestal wel vanuit gaan, ja.
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Je wordt ingeleid, dus als de weeën niet (voldoende) op gang komen na het breken van de vliezen zullen ze je waarschijnlijk weeënopwekkers geven.
    Dikke kans dus dat je dezelfde dag nog zal bevallen, maar er kan natuurlijk altijd iets gebeuren waardoor het langer duurt ;)

    Eigen ervaring (2 ingeleide bevallingen):
    1e geen ballon, al 3cm ontsluiting, vliezen gebroken en weeënopwekkers gekregen, bevallen na een kleine 4 uur
    2e geen ballon, al 4cm ontsluiting, vliezen gebroken, heel even weeënopwekkers gekregen, bevallen na een kleine 50min.
     
  5. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Bij mijn eerste begon de bevalling met weeën maar die zakte weer af toen we in t ziekenhuis aankwamen. De verloskundige voelde toch maar even of er al iets aan t gebeuren was voor ik weer naar huis mocht en constateerde 2 cm. Ze heeft toen de vliezen doorgeprikt om te kijken of dat beter werkte. Vrijwel direct weer weeën en binnen 4 uur ben ik toen bevallen.
    Het kan het helpen doorzetten maar t moet dan ook al wel bezig zijn in de zin van t lichaam moet er verder ook wel klaar voor zijn.
     
  6. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    In geval van inleiding mag je daar redelijkerwijs van uitgaan ja. Anders is het als de vliezen onder de 37 weken breken. Dan doen ze in principe niks om de bevalling te bespoedigen, tot aan de 37 weken. Tenzij je al weeën krijgt natuurlijk. Bij m'n vijfde had ik prematuur gebroken vliezen zonder weeën, beviel ruim drie dagen later.
     
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij mijn 2e ingeleidde bevalling braken ze mijn vliezen pas rond 2 uur smiddags, was toen bang dat het de volgende dag ging worden, maar toch nog die dag bevallen.
    Bij een inleiding beval je meestal wel dezelfde dag als de vliezen zijn gebroken.
     
  8. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Ja 2x ingeleid en de vliezen om 8u en 15u gebroken en 3u later bevallen (ong)
     
  9. roever

    roever Niet meer actief

    Vorige week zondag rond half 11 vliezen gebroken en rond half 2 derde kindje op Mn buik... :)
     

Deel Deze Pagina