na bv doorgaan met minipil, ervaringen..

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door fantastic, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fantastic

fantastic Actief lid

11 apr 2013
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik al een hele tijd de minipil ivm het geven van borstvoeding.
    Ben wisselend tevreden over deze pil, (bevalt tot nu toe wel beter dan de gewone pil) alleen geef nu geen borstvoeding meer.

Ben op zoek naar ervaring van dames die deze pil gebruiken, en geen bv (meer) geven.
    Veranderde er iets na stoppen met bv? Kreeg je last van tussentijdse bloedingen/ menstruatie terug?

Ik heb zelf nog geen menstruatie gehad, geen idee of dat door de bv komt of door de pil.
    Daardoor wel af en toe onzeker (ondanks vaste tijden pil innemen) over de betrouwbaarheid. Is dit terecht? Dames toch zwanger geworden met de minipil?

Zit in twijfel deze pil weer op te halen voor 3 maand, of een andere vorm van anticonceptie te proberen.

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Na mijn 2e kindje heb ik deze geslikt en ben door blijven slikken na stoppen BV.
    Het is mij slecht bevallen. Ik kreeg ondanks trouw innemen op hetzelfde tijdstip, veel last van tussentijdse bloedingen en ben er voor 99% zeker van dat ik er doorheen zwanger geraakt ben en een vmk heb gehad. (maar had geen testen dus 100% zeker weet ik het niet). Ik heb bij de 3e dus ook geen minipil meer geslikt tijdens de BV, durfde het echt niet meer aan.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je moet deze ook consequent elke dag op hetzelfde tijdstip innemen.

Ik slik nu deze pil, omdat hier weinig hormonen in zitten.

In het begin kreeg ik doorbraakbloedingen. Was bijna elke week licht ongesteld :(. Sinds de vorige strip gaat het stukken beter.

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik geef nog BV, maar ik denk dat dit op de leeftijd van mijn dochter geen invloed meer heeft op mijn cyclus.

Ik neem al sinds de bevalling de minipil, en ben nog nooit ongesteld geworden.
    En ik moet toegeven dat ik ze niet elke dag op hetzelfde uur neem.

5. Demie1983

Demie1983 Actief lid

5 jan 2010
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slik hem hier al zo'n 4 jaar zonder daarbij bv te geven. In die 4 jaar misschien 3x een beetje spotting gehad, verder helemaal niets, ideaal voor mij. Nu 4 weken terug gesteriliseerd dus binnenkort stoppen. Heerlijk zonder pil maar wel jammer dat ik dan weer ongesteld ga worden!

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik slik de minipil sinds februari, ivm hevige migraine aanvallen met de gewone pil. Minipil zorgt er wel voor dat deze aanvallen tot een minimum beperkt blijven. Heb wel regelmatig wat bloedingen, maar niet meer zo heftig. Eerste keer was het 3w aan een stuk goed prijs. Nu een paar dagen, maar na 2 dagen heb ik met een inlegkruisje genoeg.

De betrouwbaarheid zou hetzelfde als een gewone pil moeten zijn, maar idd, consequent elke dag op hetzelfde moment. En dat lukt me soms ook niet... Maar dat resulteert dan in een dag spotting.

Blijven ook gewoon condoom gebruiken, omdat ons gezinnetje echt wel compleet is en ik de vorige keren snel zwanger was.

Deel Deze Pagina