Ontsluiting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MIss X, 7 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.964
    824
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik durf het haast niet te vragen. Maar wat is ontsluiting nou precies :oops:

Ik heb er natuurlijk heel vaak over gehoord, gelezen, op tv gezien.
    5 cm ontsluiting, 10 centimeter etc. En wanneer is het goed?

Sorry hoor voel me nu heel dom. :(

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat is je baarmoedermond die zich opent om je kleintje door te laten! Als ie geheel geopend is is er een opening van 10 cm :)

3. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.964
    824
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Heeft dat ook invloed voor de opening van je vagina? Dat die ook wijder gaat staan of merk je daar niks van? En hoe weten ze dat, dat het zoveel centimeter is, voelen ze dat of gaan ze dat meten.

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Okey ik ben geen ervaringsdeskundige maar van wat ik ervan begrepen heb heeft het dus niets met de opening van je vagina te maken!

Maar ik denk dat je de opening van je vagina hetzelfde moet zien als zeg maar je anus. Daar gaat met veel moeite iets in maar komt veel makkelijker iets uit ;) (maar goed, als het te snel gaat bv kun je dus wel uitscheuren..)

5. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.964
    824
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Thanx voor de info.. Alles is zo nieuw he. Heb inderdaad gehoord dat je kan uitscheuren maar heb gehoord dat je daar ook weer een zalfje voor heb.

Ik wacht het gewoon af, duurt nog een eeuwigheid voordat ik me er druk over kan maken.

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Gelukkig heeft het niets met de opening van je vagina te maken anders zou je een gapend gat van onderen hebben :p

Het is de opening van je baarmoedermond die wijd genoeg moet zijn (10 cm) om je baby door te laten. De VK meet dit met haar vingers..

7. Niet meer actief

ik zou me er helemaal niet druk om maken meid! Het overkomt je gewoon. Zalven enzo is misschien fijn, maar zal je niet behoeden van scheuren. Dat hangt af van de snelheid waarin je bevalt enzo..

8. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.964
    824
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Pff ik moet nog een hoop leren. . Ik weet ook niet waar mijn bekken zitten (haal nu maar alles uit de kast) Heupen weet ik wel aan te wijzen, maar bekken? :) . Dit word een hele leerzame periode voor me. Ik moet me maar wat meer verdiepen in het menselijk lichaam en zwangerschap.

(Heb biologie als een blok laten vallen :) )

9. Niet meer actief

ik heb geeneens biologie gehad, werd niet gegeven bij ons op school.

Waarom zou je dat allemaal willen leren? Ik zou gewoon hopen dat je VK of Gyn genoeg kennis heeft van het vrouwelijk lichaam en je goed door de zwangerschap en bevalling zal loodsen.. Sommige dingen moet je ook gewoon niet willen weten denk ik altijd!

Deel Deze Pagina