Hoi Stephanie! Echt? Oh dat verklaart een hoop! Mijn cyclus voor de clomid? Die was vrij verschillend,. Soms maanden goed, soms maar 21 dagen, en zelfs 2x rond de 60 dagen! Geen peil op te trekken dus. Dat is wel het fijne van dit alles, ik weet ineens precies wanneer ik ongesteld moet worden Gelukkig was mijn FM goed! Eitje in 2 dagen wel 4 mm gegroeid! Dit weekens voor de zekerheid ovulatie testen en aan de klus (dag spontaniteit en romantiek) en maandag weer een echo! Spannend! Ik zit nu op 42 trouwens. Wat raar, die blauwe plek! Van het prikken gelukkig geen last, alleen net als jij wel van m'n huid. Bah! Klopt hoor, het zegt ook meer over ander. Vaak kan ik m'n schouders ophalen, maar soms kost het me zo veel moeite! Wat fijn voor jullie dat er al 1 gezonde meid rondloopt! Kan me voorstellen dat het toch al een klein stukje rust geeft, hoewel een eigen kindje natuurlijk ook fantastisch moet zijn! Zijn jullie al lang bezig om samen een kindje te krijgen? En op welke dag zit jij nu? @ Allemaal.. Wat is de gemiddelde leeftijd hier eigenlijk? Ik had altijd gedacht en gehooptveel jonger moeder te worden. Mijn moeder is redelijk jong (25 jaar ouder dan ik) en dat vond ik altijd zo leuk! Helaas red ik het niet meer om voor m'n 30ste moeder te worden.. We gaan nu maar voor 31!
goedemorgen, @ spidy gelukkig heb je geen last van je cyste, heb wel eens gehoord dat het behoorlijk pijn kan doen. Nog even op het wachtbankje.. wat denk je zelf? we duimen voor je! @pinky jeetje een cyclus van 60 dagen is wel heel erg lang! het is fijner als je het idd precies weet. gelukkig dat je FM goed was.. ik moet zo voor een FM.. ben benieuwd. het geeft idd wel rust als je al een dochter hebt, maar idd een eigen kindje is wel een zeer grote wens natuurlijk! denk dat er niets mooiers bestaat om het allemaal zelf mee te maken. ik zit nu op dag 8.. ik ben 25 jaar, mijn moeder is ook 25 jaar ouder dan ik!.. wat grappig.
Even offtopic. Vorige wk is er een verdacht plekje weggehaald. Vanmorgen uitslag van de dermatoloog. Kwaadaardige huidkanker. Melanoom. Goede prognose, dat wel. Binnen een mnd operatie. Ben behoorlijk flabbergasted..
@ spidy Jeetje meid wat erg! Gelukkig een goede prognose! Met de operatie, halen ze dan de hele melanoom weg? Sterkte!!
He gatverdamme, dat is ff schrikken! Gelukkig een goede prognose idd. Wel 'fijn' dat je zo snel geholpen kunt worden! Heel veel sterkte er mee!
Hoi Pinky, FM was goed.. tenminste ik heb links een van 15 mm en rechts niet, dat was wel jammer maar de ass. was wel tevreden ook omdat mijn lichaam snel op het spuiten heeft gereageerd. morgen ochtend de pregnyl spuiten en dan hopen dat het deze ronde gelijk raak is.. baarmoederslijmvlies was bijna 1 cm dus dat was ook goed.. ze zei dat je er maar een nodig hebt.. lets hope so. je moet maandag weer terug komen toch?
@spidy: jeetje wat een vervelend nieuws gelukkig goede prognose en hopelijk blijft t bij die ene operatie.. Dikke knuffel! @spuiten: ik heb er soms wat last van, het spul prikt vooral tijdens en na het spuiten. Van de naald heb ik geen last. Mijn man spuit trouwens, ik durf t niet zelf Heb/had een enorme angst.. Ik ben regelmatig flauw gevallen na spuiten/bloed prikken. Toen was ik helemaal niet angstig voor t prikken ofzo, het gebeurde gewoon Door het flauwvallen ben ik dus wel angstig geworden. Nu heb ik het afgelopen jaar zoveel moeten bloed prikken (ook vanwege mn schildklier), dat ik wel over de angst heen ben. Ik ben ook niet meer flauw gevallen. Maar me zelf prikken gaat dan dus nog wel even te ver misschien wil ik het deze ronde een keer proberen. @leeftijd: ik ben 24, word in nov 25. ML is in juli 29 geworden.. Hij wil graag voor zn 30e papa zijn. Hopelijk halen we dat nog... @stephanie: fijn dat je een mooi eitje hebt! Een is prima toch! Ik had er nu ook maar gewoon eentje. @cyclus: zie mijn onderschrift.. Degene tussen haakjes is zonder ei geweest.. Lange onregelmatige cyclus heb ik van mezelf. Voordat ik aan de pil ging had ik een cyclus volgens het boekje, mooi 28 dagen. Helaas is daar nu weinig van over @hier: gister was mn temp al gedaald.. Vandaag ongi geworden Maandag dus meteen naar het ziekenhuis bellen, want ik moest op cd 1, 2 of 3 terug voor een echo vanwege die cyste. Maandag is dus cd 3, hopelijk hebben ze dan nog ergens een plekje voor me Ik begin m nu wel een beetje te knijpen of de cyste er nog zit.. Want dan mag ik dus geen hormonen gebruiken en moeten we pauze nemen dat terwijl ik nu eindelijk een goede cyclus heb..
@ Stephanie, wat goed dat je zo snel en goed reageert op de injecties! Inderdaad, je hebt maar 1 eitje nodig! We duimen weer mee, hopelijk is het de eerste keer raak! Moet je die Pregnyl zelf spuiten? Ik heb geen Pregnyl gekregen, hebben ze het helemaal niet over gehad ook, gek eigenlijk. @flora, jij wordt dus we heel erg op de proef gesteld met al die prikjes! Zelf prikken valt trouwens enorm mee hoor. Ik wilde het eerst ook door m'n vriend laten doen, maar ik ben blij dat ze erop aandrongen dat ik het zelf probeerde. Ik heb in het ziekenhuis 1x zelf met een leeg naaldje moeten prikken. Wat naar dat je ongi bent geworden!! En dan ook nog die echo. .. Sterkte morgen!! Ik ben trouwens jaloers op jullie leeftijd, haha! Wat een jonkies nog! Ik wilde het ook zo graag voor m'n 30ste. Als ik had geweten dat het zo moeilijk zou gaan was ik veel eerder naar het ziekenhuis gegaan, maarja. Als het maar komt, dan maakt t me niet meer uit wanneer! Vanmorgen had ik een positieve OT. Gisterochtend was nog negatief, gisteravond niet getest (dom, dom!) Hopelijk hebben we m'n eisprong niet gemist! Hebben ze jullie geadviseerd beter voor of na je eisprong te klussen? Ik denk dat ik vanavond niet spuit en morgen alsnog naar mijn afspraak in het ziekenhuis ga. Ik heb mijn afspraak zo vroeg dat ik ook niet eerst kan bellen, irritant!
Hi flora, Wat vervelend dat je steeds flauw viel, weten ze waardoor het kwam of was het gewoon omdat misschien onbewust bang was? Wel goed dat je vriend je dan kan prikken! er zijn ook mannen die er absoluut niet tegen kunnen. Ik hoop ook dat deze ene het gaat worden.. als iedereen voor me gaat duimen komt het vast goed. Aan jou cyclus is idd niet echt uit te halen..Wat naar dat je toch ongesteld bent geworden, is altijd even een rot momentje he? hoop ook voor jou dat je geen cyste hebt en dat je maandag gelijk weer opnieuw mag beginnen! sterkte.. @ spidy Hoe gaat het met jou? ben je van de eerste schrik bekomen? (snap dat het heel heftig is) en hebben ze al een datum voor je operatie kunnen geven? @ Pinky Jaaa we gaan zeker duimen.. die pregnyl mocht ik wel zelf spuiten maar dat is niet in een pen. Dus ik ben vanmorgen naar het zh gegaan. deed best wel zeer.. echt een gemene prik! daar is het zelf spuiten niets bij. Het is altijd beter om voor je eisprong te klussen omdat het daarna niet echt zin meer heeft. Moet jy gewoon de heletijd door spuiten ?? of wachten ze dat je eitje groot genoeg is en dan miss. Pregnyl? succes morgen!
Hi Stephanie! Oh gatver, klinkt ook lekker die Pregnyl! Is bij jullie de fert. afd. gewoon open in het weekend of kun je dan bij een andere afdeling terecht? Tot hoeveel mm laten ze je eitje groeien als ze Pregnyl geven? Nee ik moet tot aan m'n eisprong spuiten. Ik krijg geen Pregnyl omdat ze ervan overtuigd waren dat mijn eitje vanzelf zou springen. Gek dat de meningen daar per ziekenhuis dan zo over verschillen! Zal het morgen nog eens vragen. Vind het best wel eng om vanavond niet te spuiten, al gaf mijn ovulatietest een positief resultaat. Ben zo bang dat ik te vroeg stop! Gee idee of het eht kwaad kan als je een dag te lang door spuit? Ik heb ook wel eens 2 dagen een positieve ovulatietest gehad. Ik weet dan niet wanneer die eisprong precies is geweest. Ik hoop zo dat ik 'm gisteravond nie gemist heb!!
@pregnyl: daar heb ik dan weer geen last van gehad Misschien scheelt het dat ik Fostimon hetzelfde klaar moet maken als Pregnyl. Dat zit dus niet in een prikpen.. Ik heb eerst een ampul met oplosmiddel. Dat moet ik met een spuit met lange naald opzuigen. Vervolgens dat in het potje met Fostimonpoeder spuiten. Dat mengen met elkaar, daarna weer opzuigen. Dan een kleinere naald op de spuit doen en dan injecteren. Best ingewikkeld dus.. Maar ach, het werkt goed! @Pinky: oh dat lijkt me we lastig ja. Wat heeft je gyn gezegd daarover? Ik denk dat je in principe niet meer hoeft te spuiten.. Want als wij pregnyl krijgen (wat fungeert als LH-piek), hoeven wij ook niet meer te spuiten. Ik heb op CD 11 Pregnyl gezet en op cd 10 dus de laatste spuit gehad. Mijn eitje was daarna op cd 13 gesprongen.
hoi Pinky, Hier is de fert.afd. niet in het weekend open maar dan kan je gewoon op de afdeling voor gyn&verloskunde. die is in het weekend gewoon open op afspraak.. maar die afspraak moet dan wel voor je door de fert.afd gemaakt zijn. Je kan dus niet zomaar even langs om dingen te vragen. Daar kan je ook eventueel heen voor een FM in het weekend. Wat dat betreft is het wel super geregeld. IK heb pregnyl gekregen omdat mijn eitjes niet zelf springen, dat zal het verschil zijn. Temperatuur je ook elke dag? misschien kan je aan de hand daarvan zien wannneer je ovulatie is geweest in je vorige cyclus.. echt goed voorspellen is moeilijk. eigenlijk moet je gewoon rond om die eisprong klussen. Ze zeggen dat het zaad tot wel 5 dgn kan overleven.. alleen als je het na de eisprong doet ben je te laat. maar ik snap wel dat je bang bent dat je het verkeerd doet.. als je thuis bent kom je ineens op hele andere vragen he?! en dan altijd op tijdstippen dat je niet kan overleggen. ik hoop ook dat je hem niet gemist hebt! zou leuk zijn als we allebei straks goed nieuws hebben! succes morgen @flora dan is de naald van die spuit voor jou ook iets dikker zeker? die van die kant en klare pen is veel dunner volgens mij?...
@pinky: klussen voor je eisprong is belangrijker dan erna. Omdat de zaadjes er even doen om in de eileider te komen en het eitje maar 12u te bevruchten is. Er moet dus een legertje zwemmers klaar liggen wanneer je ei gaat springen @flauwvallen: geen idee waardoor het kwam. Verpleegkundige die me toen prikte zei dat het 'gewoon' een reactie van het lichaam is Heel vreemd dus. Maar gelukkig ben ik daar nu iig vanaf! @stephanie: geen idee of die naald dikker is. Het is dezelfde naald waarmee pregnyl ook wordt gespoten. T prikken vind ik vaak even vervelend, maar gelukkig duurt het maar kort! Morgen weer beginnen.. @gyn: bij ons plannen ze in pricipe gewoon om het weekend heen. Alleen als het niet anders kan, zijn ze in de ochtenden open. Pregnyl prikken ze hier bijvoorbeeld altijd zelf in het ziekenhuis. Daarvoor mag je gewoon in het weekend komen. Ik heb 1x een FM in het weekend gehad, omdat ik toen dicht tegen mn eisprong aan zat.
Nee dat weet ik nog niet.. Ik hoop dat ik morgen meteen terecht kan in het ziekenhuis voor de echo.. Als ik dinsdag pas terecht kan, dan begin ik morgen al wel gewoon met spuiten. Als ik dan te horen krijg dat we niet verder mogen, lijkt die ene spuit me niet zo'n ramp.. Als we wel verder mogen, dan loop ik iig geen dag achter Wanneer ze morgen wel nog een plekje hebben, dan maakt het dus niets uit. Dan spuit ik pas na het ziekenhuisbezoekje
Dat zou ik echt niet durven om eerder te spuiten dan dat mag. Denk ook niet dat die ene spuit nou zo een ramp is. ik lees ook wel op het forum dat vrouwen meer spuiten dan dat aangegeven is.. ook dat zou ik nooit durven.. succes vandaag.
Nee meer spuiten zou ik ook echt niet durven! Het is gelukt! Vandaag om 10:20u een afspraak! Dus hopelijk is de cyste weg en kunnen we vanavond weer gewoon beginnen met spuiten! Hoe laat spuiten jullie meestal? Ik vorige ronde rond 7u, maar deze ronde ga ik rond 9u spuiten. Ik werk nu regelmatig tot half 9, dus moeten we daar ff rekening mee houden. Dat is het nadeel dat mijn man spuit.. We moeten allebei thuis (of ergens anders) zijn.
Gelukkig heb je een afspraak kunnen maken vandaag! duimen dat je cyste weg is en dat je idd vandaag verder kunt. ik heb elke keer om 09.00 uur gespoten. Dat is idd een nadeel als je niet zelf spuit, maar voor jou heel fijn! succes..