cryo ontdooiing en terugplaatsing in augustus 2013

Discussie in 'MMM clubs' gestart door poppetje77, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Wij hebben begin juni een punctie gehad en hadden van de 8 gebruikte eitjes 6 bevruchtingen, waarvan er 1 topper is teruggeplaatst maar helaas niet blijven plakken. Er zijn er op dag 5 nog 2 ingevroren (blasto's) en na een verplichte maand rust zijn we nu eindelijk weer aan de beurt!

Vanochtend heb ik een positieve ovulatietest gehad van clearblue en onder voorbehoud dat het goed ontdooit, hebben we volgende week maandag weer een terugplaatsing. De terugplaatsing bij ons is geheel zonder hormonen en in eigen cyclus.

Wie is er nog meer deze maand aan de beurt voor een cryo?

Spannend weer!!!!!!!!!!!

2. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Ik hoop dat ik deze maand ook aan de beurt ben.
    We hebben nog vier cryo`s, ze worden per twee ontdooid, dus nog twee pogingen. Jammer genoeg niet in eigen cyclus, want die heb ik niet :) Nu volop aan de suprefact en progynova en man wat voel ik me slecht! :)

Worden er bij jou een of twee cryos teruggeplaatst?

3. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Bij ons vriezen ze ze los in, dus eentje! Belgen zijn echt van de wet, pas bij de derde poging of als je 36 bent mag je er twee terug! Nu word ik dus over vijf weken 36 maar ja... Al gelukkig als één lukt.

Jullie krijgen eert wel twee terug lijkt me, als ze beiden goed ontdooien gooi je er geen weg als arts hoop ik! Wel vervelend dat je hormonen moet gebruiken maar we gaan voor het doet! Is Nummer één er bij jou ook via de mmm gekomen?

4. Miekee

Miekee Lid

7 mei 2013
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ook ik hoop op een terugplaatsing deze maand, na een mislukte eerste IVF poging hebben we nog 5 cryo's in de vriezer. Elk in een apart rietje. De terugplaatsing gebeurd in mijn eigen cyclus, ik ga vandaag naar het ziekenhuis voor een controle echo om te zien of mijn eisprong er aan zit te komen. Daarna wel een pregnyl spuit om de eisprong nauwkeurig te bepalen. Dat blijkt standaard bij mijn ziekenhuis. Poppetje, is dat bij jou ook zo? Super spannend voor jullie! Ik hoop op een goede ontdooiing voor ons allemaal!

5. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik krijg geen pregnyl, bij ons gaat het echt in eigen cyclus, moest met clearblue ovulatietesten testen en maandag had ik een smiley. Dat Gent laten weten en zij plannen je dan in.

Wel mooi hoor 5 cryo's!!! Op welke dag zijn ze ingevroren?

6. Miekee

Miekee Lid

7 mei 2013
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn, een terugplaatsing zonder hormonen! Ik mag vrijdag weer terug voor een echo, het zag er nu goed uit maar nog te klein voor pregnyl.
    Waarschijnlijk vrijdag wel de spuit zetten!

De cryo's zijn op dag 5 ingevroren. Hebben ze bij jullie nog wat gezegd over de kansen bij een cryo terugplaatsing? Mijn arts geeft aan dat er evenveel kans is als bij een 'verse' poging, mits goed ontdooid!

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Gent heeft gezegd dat er vorig jaar bij hen betere resultaten met cryo's waren dan met verse. Gaat maar om een paar procent maar toch! Ook bij ons zijn ze dag 5 ingevroren, blasto's zijn het dan.

8. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Tiens, ik ben van België, in behandeling in Antwerpen en Leuven en ze ontdooien er standaard twee omdat je maar 1 kans op 2 hebt voor een goede ontdooiing en dan 1 kans op 2 voor een goede innesteling. De dokter zei dat zo de kans het grootst is... Ze zijn trouwens ook individueel ingevroren.

Tja, ik twijfel nog steeds over er twee samen te laten ontdooien. Ik wil er zeker geen weggooien als ze beide goed ontdooien! Anderzijds zou een tweeling heel erg zwaar zijn met de kleine uk van nu. En ja, de eerste is er gekomen van de eerste verse terugplaatsing. Daar hebben we veel geluk mee gehad.

9. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Karnijn, fijn he een terugplaatsing die niet in de natuurlijke cyclus gaat.
    Ik zit momenteel ook aan de progynova en heb dinsdag de echo om te zien of mijn BMS dit genoeg is. Daarna mag ik door met progynova en utrogestran en dan 18 augustus hopelijk een terugplaatsing.

Wij hebben het geprobeerd in natuurlijke cyclus in juni maar die is afgebroken omdat ze geen eitje konden vinden. Ik heb maar 1 cryo dus duimen dat die goed ontdooit.

10. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Oh ja, zeer fijn :x Ik sta echt strak van de hormonen. Ik voel me terug 15-16 jaar: een pubermeisje dat geen blijf met zichzelf weet. Huilbuien, boos om niets, kort lontje, depri... Als mijn man en ik nog samen zijn tegen mijn zwangerschap is het een wonder :)
    Vorige keer had ik amper last van bijwerkingen, maar nu...

Sinds wanneer ben jij met de medicatie begonnen? Fijn dat je al zo snel een datum voor de terugplaatsing weet.

11. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Oh, ik moet ook voor een meting gaan op dinsdag! :)

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik heb alleen ovulatietesten moeten gebruiken, ik loop in Gent en zij vonden een echo niet nodig en dit voldoende. Of ik dan ook gegarandeerd een eitje heb?!
    Ik krijg er helaas maar 1 terug.. een tweeling lijkt mij geweldig..

En Karnijn, juist fijn dat je geluk hebt gehad!!! Daar mag je echt mee in je handen knijpen. Hopen dit keer dat het weer zo makkelijk gaat.

13. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Poppetje, dat vroeg ik mij later ook af of ze niet hadden kunnen ovulatietesten of bloedprikken om erachter te komen wanneer mijn ovulatie was. Want uiteindelijk is op cd 12 de poging afgebroken en menstrueerde ik op dag 42 :S.

Karnijn, ik slik nu sinds vrijdag. Tot maandag 1 per dag, tot zaterdag moet ik er 2 per dag en daarna 4 dagen 3 per dag :(. Ik ben dus een beetje bang voor de verhoging van zaterdag.
    Ik heb gelukkig nog niet zoveel last van stemmingswisselingen. Alleen wel de hele dag buikpijn en moe. Moet jij dinsdag ook voor echo?!

14. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Veerlev: wat spannend voor je, zal voor je duimen!

Ik heb maandag de laatste cryo van de eerste IVF teruggeplaatst gekregen, was wel een super toppertje (ondanks dat het de laatste was had ie zich het beste ontwikkeld, hij lag zelfs 1 dag voor qua ontwikkeling!)! Heb al meer terugplaatsingen gehad, hadden veel cryo's, maar helaas is het nog steeds niet gelukt.

Wij zijn inmiddels in totaal alweer 4,5 bezig (zijn ook van ziekenhuis gewisseld omdat ze in onze woonplaats geen IVF deden en niks meer voor me konden betekenen, had ook geen vertrouwen meer in ze) en zijn alleen 2 vroege miskramen rijker. :(

Nu weer heel hard duimen, ga denk ik volgende week donderdag al testen omdat ik ook een eigen eisprong had, het is dus ook in de eigen cyclus gebeurt.

15. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Suzannelilian wat spannend, jij dus al op het wachtbankje! Wanneer mag je officieel testen? En welke dag waren ze ingevroren?

16. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Poppetje: ja inderdaad, is heel erg spannend! Officieel maandag over een week, maar ga volgende donderdag al testen omdat vorige week mijn eisprong was, zou dan al moeten kunnen dus. Maar heb eigenlijk geen hoop meer hoor, is niet de eerste terugplaatsing... Weet niet meer wanneer ze ingevroren zijn, is al zeker een half jaar geleden. Had wel veel cryo's, maar heb ik tot nu toe dus nog niet veel aan gehad. :(

Jij bijna je terugplaatsing, ook spannend! Hoeveel cryo's had/heb je? Jij bent ook al zo lang bezig, zwaar hè! Wij zijn ook alweer 4,5 jaar bezig, wordt steeds zwaarder en steeds moeilijker om erin te blijven geloven en te blijven hopen. Maar we hebben geen andere keus dan doorgaan, hoe moeilijk vaak ook...

17. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Spannend Suzannelianne. Hopelijk is deze raak!

Veerlev: we lopen gelijk op. Ik ben ook gestart vorige vrijdag, maar ik moet pas zondag verhogen. Dan ga ik van 2mg progynova naar 6mg. Nu neem ik sedert vrijdag 2mg per dag.
    Vreemd toch hoe het overal kan verschillen qua aanpak. Ook aangaande terugplaatsing in eigen cyclus. Verdomd jammer als er een cyclus verloren gaat!

18. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @karnijn: dankje, hoop ik ook heel erg!

Jij ook heel veel succes met je behandeling! Wanneer ben jij gestart met de progynova en wanneer denk je dat je een terugplaatsing gaat krijgen? Raar inderdaad dat elke ziekenhuis het weer anders doet, maar we moeten er maar op vertrouwen dat ze weten wat ze doen.

19. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    We hebben 2 cryo's en waren daar al heel blij mee :D Nu duimen maandag.. Mag er helaas maar 1 terug.

Wat jij hebt. heb ik ook hoor.. de vraag LUKT HET OOIT NOG.. heb je de garantie, dan is het wachten makkelijker..

20. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Poppetje: als je cryo's hebt is het altijd goed! Ik vind het ook jammer dat er per keer nog maar 1 teruggeplaatst mag worden, maar het is helaas niet anders...

Met garantie zou het inderdaad makkelijker zijn, maar helaas kan niemand ons deze garantie geven. Heb nog een topic geopend bij MMM, als je zin hebt om mee te kletsen dan ben je welkom. :)

Deel Deze Pagina