Na Clomid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Chrizzzy, Mar 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

Oct 31, 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Deze maand heb ik 150 mg Clomid geslikt en gelet op mijn gelijkblijvende temperatuur (ik zit ondertussen rond dag 30) geen eisprong gehad. Heb woensdag een afspraak bij de gyn om te bespreken hoe we nu verder zullen gaan. Ik ben een beetje benieuwd naar wat er zoal aan opties zijn en dus naar wat er bij anderen is ondernomen op het moment dat clomid niet/niet meer werkt.

Groet Chrizzzy

2. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Volgens mij ga je dan spuiten of een hormonen pompje.

3. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    :( Moon, ik lees net wat jij voor de kiezen hebt gehad, wat vreselijk voor je! Ik wil je heel veel sterkte wensen....liefs Ester.

4. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Ja was wel even schrikken :(

Dank je wel!

Liefs Simone

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    he crizzy ik zit ook bij olvg zoals je weet en mijn gyn zei volgende stap leo operatie of spuiten idd.. al heb ik nu metformine erbij gekregen, misschien gaan ze jou dat ook voorschrijven

6. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

Oct 31, 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Als ik lees hoe beroerd jij je van die metformine voelt, dan hoop ik dat dat niet nodig is, maar ja operatie en spuiten word ik ook niet meteen enthousiast van...

7. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    nee ik ga denk ik voor de spuiten.. opereren heb ik het niet zo op. en volgens French stelt het echt niks voor.. ik hoop ook voor je dat je niet aan de metformine hoeft

8. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    echt waar!
    het spuiten steld niks voor....vandaag was mn 4e dag en ik voel al 2 dagen niks meer van het ''prikje''.
    succes meid.

9. cede

cede Actief lid

Jul 16, 2006
    320
    0
    0
    Hoi Chrizzzy
    Ik ben net begonnen met de laatste kans met Clomid, deze ronde zal ik 150 mg gaan slikken. Ben onlangs naar de gyn geweest, die ziet het niet gebeuren dat dit wel werkt, omdat ik waarschijnlijk, net als vele anderen, resistent ben voor Clomid. Vanwege mijn PCOS, zal de volgende stap een LEO behandeling zijn, dan wordt operatief overtollige eiblaasjes weggebrand. Mijn Gyn heeft hier tot nu toe 100% succes gehad, weliswaar nog niet veek patienten mee behandeld, maar het klinkt veelbelovend. Succes Chrizzzy!
    Groetjes Debbie

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik ga ook voor een LEO. In eerste instantie vond ik het maar niks (ik schrok echt toen het werd voorgesteld, had iets heel anders in mijn hoofd!), maar aangezien het vaak goede resultaten heeft en veel minder belastend is (met een beetje geluk komt je cyclus weer terug en hoef je niet meer naar het ziekenhuis), vind ik dit toch fijner dan spuiten. Mocht het niet helemaal goed aanslaan, dan werkt clomid misschien weer of kan ik alsnog gaan spuiten, met veel minder kans op overstimulatie (die kans is bij PCO namelijk erg groot, omdat er zoveel follikels zitten).

Succes morgen bij de gyn!

Liefs,
    Snoopy

11. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

Oct 31, 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Thank Snoopy,

hou jullie op de hoogte

Chrizzzy

12. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

Oct 31, 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Hello ladies,

ben net terug van de gyn (MJ;volgens mij zitten we niet alleen bij het zelfde ziekenhuis maar ook bij dezelfde gyn). Ga nu beginnen met metformin in combinatie met deze ronde 150 mg Clomid. Als dat niet werkt dan door met of verder onderzoek of eileiders in orde zijn en dergelijke en dan hormoonspuiten of LEO (kijkoperatie waarbij ze blaasjes open of dichtbranden, waarna de kans groot is dat er in elk geval een periode spontane ovulatie terugkomt; is de gyn op gepomoveerd). Aangezien slagings- en zwangerschapskansen gelijk liggen, mag ik zelf kiezen. Neig naar die Leo, van wege de kans op spontane ovulatie, geen bijwerkingen van hormonen en niet spuiten....

Nou ja eerst maar weer met duphaston beginnen (over 2 dagen).

13. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    dr kaayk heet ze. mijn gyn

14. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

Oct 31, 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    dat is dan inderdaad dezelfde

15. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    ok. aardige dame toch? bereid je bij metformine wel voor op wat missleijkheid.maar die gaat over hoor. hoeveel moet jij slikken, ze had het mij verkeerd voorgeschreven

16. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

Oct 31, 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    ik moet beginnen met 2x daags 1 tablet, dan stapsgewijs door naar max. 6 per dag (3 keer 2tbl). mijn broer is apotheker en die gaf aan dat in klinische studies meestal max 4 tabl per dag zijn gebruikt, maar dat 6 op zich geen kwaad kan. heb maandag een belafspraak omdat ze wil weten hoe de metformine gaat en dan vraag ik dat nog na.

ik vind haar inderdaad een aardige dame...

Chrizzzy

17. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    ik had er dus over terug gebeld en toen was ze er niet.. kreeg ik een andere dokter die heel stellig zei dat ik er maar 3 max mocht slikken. zij zei tegen mij dat ik tot 4 moest slikken. vreemd is dit.. kijk maar hoe het gaat..

18. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @crizzy: bij mij sloeg de clomid niet aan...ik heb een hsg gehad - zaadonderzoek - samenlevingstest...dit was allemaal goed en ik mocht gaan spuiten.
    mijn gyn heeft het niet over een leo gehad.
    ik spuit nu meer als een week en ik moet zeggen dat ik helemaal geen bijwerkingen heb!
    bij clomid had ik opvliegers en heel veel zweten...vooral 's-nachts.
    nu met puregon voel ik me om het zo te zeggen...SUPER!
    en echt waar het spuiten valt 100% mee!
    ik ben heeeeel erg kleinzerig!
    word bij de kleinste stootjes al blauw maar dat spuitje per dag is een poep en een scheet hahaha.....echt waar!
    als je dalijk je leo hebt gehad en je moet toch gaan spuiten dan denk maar aan mij ;)

19. Chrizzzy

Chrizzzy Bekend lid

Oct 31, 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    dat krijg je bij behandelingen die nog redelijk experimenteel zijn. In zulke gevallen vertrouw ik in elk geval op mijn broer als apotheker... Maar in de klinische studies is in elk geval wel 4 tabletten gebruikt, dus dat klopt wel en is volgens mijn broer ook gebruikelijk (hij is even de boeken in gedoken voor me). Dus wat dat betreft zou je gewoon door kunnen gaan met/gaan naar 4 tabletten... Hij vertelde overigens ook dat 15% van de gebruikers uiteindelijk voortijdig stoppen, vanwege de bijwerkingen... Tot maandag ga ik gewoon langzaam aan verhogen tot vier en dan vraag ik bij de belafspraak wel of 6 nodig is....

Nou ja, afwachten maar weer....

Chrizzzy

20. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    succes chrizzy ik hoop dat het aanslaat.. Ik twijfel nog heel erg aan leo of spuiten

Share This Page