Quarantaine als je net zelf positief bent geweest?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door liefkleintje, 26 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    De quarantaine regels zijn weer aangepast. Om het makkelijk te maken ;)

Nu moet je, volgens mij, ook in quarantaine als je net genezen bent en een huisgenoot of nauw contact heeft corona.
    Advies is dan op dag 5 een test bij de GGD. Maar ik ben net weer uit quarantaine (14 dagen binnen gezeten)
    De kans is dan dus enorm groot dat ik op dag 5 positief test, omdat ik het net gehad heb.
    Iemand enig idee hoe dit zit? Eerst was het zo dat je 8 weken na je positieve test niet in quarantaine hoefde, maar dat is volgens mij aangepast. Ik snap er niks meer van....

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.609
    113
    Vrouw
    Binnen 8 weken na je positieve test hoef je niet in quarantaine en niet te testen.

bulakgirl, Mapje en liefkleintje vinden dit leuk.
  3. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Die regel is niet aangepast

Bijgevoegde bestanden:

liefkleintje vindt dit leuk.
  4. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Is dit echt al van de laatste nieuwe aanpassingen? Dat zou fijn zijn!

5. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Je hoeft dus niet te testen en niet in quarantaine

6. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Dat is fijn nieuws!!! Ik ben bang dat mijn dochter wel eens positief zou kunnen zijn, maar dan hoef ik niet in quarantaine.
    (Al was haar zelftest negatief 2 dagen geleden)

Mapje en Bloempjelief vinden dit leuk.
  7. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Ja heb het uit de informatiebrief voor nauwe contacten en bij die brief stond dat hij 24 december bijgewerkt was

8. Mapje

Mapje Niet meer actief

Binnen de 8 weken hoef je niet in quarantaine of te testen. Jij hoeft dus niet in quarantaine. Daarna wel weer (met de regels van nu)

9. Mapje

Mapje Niet meer actief

oh balen! Enig idee hoe ze daar nu aan komt? Succes en beterschap!

10. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    We hebben Sinterklaas gevierd met mijn ouders en mijn zus en haar gezin.
    Mijn zus, zwager en middelste neefje hebben in mei corona gehad. In november kreeg mijn jongste neefje het.

En na Sinterklaas kregen mijn ouders, broer, oudste neefje en ik zelf het.
    Mijn dochter is naar mijn ex gegaan en bleef negatief. Nadat ik weer uit quarantaine mocht is ze naar mij gekomen, dus ik zou niet meer besmettelijk moeten zijn. Maar ja.. is dat echt zo? (Op dag 16 is ze naar mij gekomen)

Ze is verkouden en had gisterenavond 37.5. Maar verkouden is ze regelmatig en tot nu toe altijd negatief getest. Dus hoop dat 't meevalt, want in principe morgen op vakantie met mijn ouders. Zij hebben zelf een huisje op de Veluwe.

(Met deze reeks zouden we ook wel kunnen gaan als ze positief is. Wij hoeven niet in quarantaine. Huisje ligt middenin het bos, dus kan ze toch af en toe even lekker naar buiten. Maar dan moeten mijn ouders dat ook wel goed vinden, want zij kunnen dan geen mensen uitnodigen van 't park in hun huisje)

11. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ze kan ook gewoon flink verkouden zijn met verhoging natuurlijk :)

mocht ze wel corona hebben kan dat best van jou vandaan komen... Voorheen werd nl aangenomen dat er een incubatietijd van 14 dagen aan vast zat... Je moest voorheen ook doorgeven waar je de 14 dagen voor symptomen geweest bent om te kijken of er een hotspot was waar je bent aangestoken zeg maar.
    Ik zou dit alleen wel bij de GGD checken dan en niet op zelftest.... Zelftest is helaas niet betrouwbaar genoeg.... Tenzij je t niet belangrijk vindt om t zeker te weten, omdat waar je heen gaat toch geen kwetsbare gezien gaan worden etc :)

12. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Uiteraard kan ze ook gewoon verkouden zijn :) En verhoging zou ook vermoeidheid kunnen zijn bij haar. 2 avonden veel te laat naar bed....

De ggd ging bij mij ook 14 dagen terug toen ze mij belde. Maar mijn dochter heb ik ruim 16 dagen niet gezien. Nou ja... mocht ze het hebben... dan maar nu. Anders mist ze straks weer school.

Als ze koorts heeft zo, dan moet ze van mij een ggd test. Bij geen koorts en alleen wat verkouden doe ik een zelftest.
    Ik geloof daar ook niet in, want die was bij mij negatief, en een paar uur later positief bij de ggd. Maar ik ga gewoon niet voor elke keer een neus ophalen langs de ggd. Ze is laatst al 3 keer in een week getest. Ze wil ook echt niet meer.
    (En als het moet, dan moet het. Maar als ze verder geen koorts heeft, doe ik het nu niet)

bulakgirl en Mapje vinden dit leuk.
  13. Mapje

Mapje Niet meer actief

Het kan raar lopen. Hier mijn man ik middelste en baby Corona en mijn oudste is 4x getest MET dezelfde klachten als wij (verkouden, nasaal, verhoging) en hij is echt negatief. Vandaag mag hij na 14 dagen uit quarantaine. We houden het nog even in de gaten natuurlijk maar ik ben vooral verbaasd dat hij met dezelfde klachten in 1 huis negatief blijft. Maar het gebeurd vaker.
    Dus ik duim voor gewone verkoudheid bij je dochter!

liefkleintje en bulakgirl vinden dit leuk.
  14. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Ja, bizar hè! Fijn als jullie weer uit quarantaine mogen.
    Vanmorgen had ze 37 en een negatieve zelftest. En ook al weet ik dat die zelftest eigenlijk niks zegt, vind ik het voor nu wel even prima. We komen verder toch nergens ;)

bulakgirl en Mapje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina