Na curettage

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door red, 16 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red

red Lid

23 feb 2006
    94
    0
    0
    Hoi,

Ik ben dinsdag 11 april gecuretteerd. Nu heb ik een aantal vraagjes (ja, achteraf bedenk je ineens vanalles wat je weten wil...)

Hoe lang duurt het voordat alle hcg weer uit je lichaam is? Bij 10w2d bleek het vruchtje niet meer te leven en was waarschijnlijk een dikke week eerder gestopt. Daalt je hcg al vanaf het moment dat het vruchtje is gestopt met groeien?

Voordat ik zwanger werd temperatuurde ik altijd (ik had toen voor mijn eisprong ongeveer 36,5 en na mijn eisprong 36,9). Daar ben ik op 11 april direct weer mee begonnen. De eerste 4 dagen was het boven 37. Nu zit hij om 37,0/36,9. Betekent dit ook dat de hcg aan het dalen is? Hoe lang duurt het ongeveer totdat mijn temperatuur weer terug is naar de 'oude'. En betekent mijn 'oude' temperatuur dat alle hcg uit mijn lichaam is?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Red,

als het goed is is bij de curettage al het weefsel weggehaald. Het hCG is dan ook zo goed als meteen na de curettage uit je lijf verdwenen.
    Je temperatuur kan wat in de war zijn van de operatie. Hoe lang het duurt voor je temperatuur weer de oude is kan ik niet zeggen. Het komt in elk geval niet door het hCG dat ie hoger is dan je gewend bent, maar waarschijnlijk door de narcose.
    We zien vaak dat je cyclus is ontregeld na een miskraam en curettage. Je cyclus is meestal langer dan je gewend bent. Ik kan je helaas dus geen duidelijk antwoord geven, je zult moeten afwachten hoe jouw lijf reageert.

Mirjam

Deel Deze Pagina