Ik wordt morgen gecurreteerd, omdat het vruchtje bij 8 weken is gestopt met groeien. Ik heb een paar vraagjes hierover en ik hoop dat er mensen zijn die er antwoord op kunnen geven. Wanneer kan ik weer werken? Ik moet donderdag en vrijdag eigenlijk werken, kan dit of is het beter om me ziek te melden? Hoe lang duurt het ongeveer voordat je cyclus weer op gang komt? Hoe lang duurde het bij jullie voordat je weer zwanger was, en hoe ging dat? Ik denk namelijk dat ik in een volgende zwangerschap heel weinig vertrouwen zou hebben.
Hoi lola, Ik ben afgelopen maandag gecuretteerd omdat ons vruchtje bij 9 weken gestopt was. Dit is pas ontdekt bij 10+4 en curettage was op 11+2. Ik vond het afwachten tot het zelf op gang kwam het lastigste. Curettage was hoe vreemd het ook klinkt een opluchting. Nu kunnen we verder met verwerken. Ik voel me prima, vloei bijna niet en ven gisteren gewoon gaan werken. Ja het is moeilijk, en heb maar halve dag volgehouden omdat ik nog last heb van de narcose, maar ik zou zeggen, als je he goed genoeg voelt gewoon gaan. Andere vragen kan ik je nog geen antwoord op geven....zover ben ik zelf ook nog niet. Sterkte vandaag, want het is emotioneel heftig....gaat je partner met je mee? Mijn mannetje is al die tijd bij me geweest ( behalve op ok en verkoever) en dat vond ik heel fijn.
Ik zou me ziek melden als ik jou was, mocht het wel goed gaan kan je altijd weer gaan werken. Ik ben 2 weken thuis gebleven destijds. Maar ik heb lichamelijk zwaar werk ( Verpleegkundige op de intensive care) dus dat scheelt ook wel. Mijn cyclus was snel weer op gang, werd binnen 4 weken weer ongesteld. Reken wel op een pijnlijkere menstruatie trouwens! Mijn menstruaties zijn super pijnlijk sindsdien... Het duurde bij ons een jaar voor ik weer zwanger was, van onze Sam*. Dit was tot week 14 erg spannend. Net toen we er vertrouwen in begonnen te krijgen kreeg ik spontane weeen en is na 4 dagen ziekenhuisopname onze zoon Sam geboren, na 1,5 uur is hij overleden. Sterkte meis!! Neem je tijd, het hakt erin dit!
Ik heb me een week ziek gemeld...niet alleen omdat je buikpijn kam krijgen en veel bloedverlies,maar ook om het allemaal zelf te verwerken. Na de curettage voelde ik me leeg,nog leger dan na de slechte echo Neem die tijd...echt!
Mijn gyn heeft me een week ziek geschreven. Die heb ik ook nodig gehad, niet voor het lichamelijke, want na de curettage was ik echt weer fit lichamelijk. Psychisch... dat was iets anders. Daar heb ik toch een 2 tal dagen goed onder geleden. De andere dagen heb ik dan gebruikt om een nieuwe start ervan te maken. verwennamiddag kapper, afspraakje met vriendinnen, eens shoppen in de stad, enz...
@Clapet, ik ben ook van plan om de komende tijd wat leuke dingen te gaan doen, lekker shoppen enzo. @BabyAngel, ik zie ook wel op tegen bloedverlies terwijl ik aan het werk ben eigenlijk, strak lek ik door of krijg ik pijn enzo.. @Madelein, wat erg van Sam, dat lijkt me heel erg moeilijk @Ikke, voor mij voelt het ook als een opluchting. Ik kan het nu afsluiten en verder gaan, het afwachten zou ik heel erg vinden. Mijn partner is mee geweest ja, dat vond ik wel heel fijn Bedankt allemaal voor jullie reacties
Neem je tijd, en als je geluk hebt is het bloedverlies snel minder. Ik was stomverbaasd dat ik de eerste nacht al bijna niet meer vloeide en ju, weer een dag verder gewoon helemaal niet meer...heb zelfs gyn gebeld om te vragen of dit kon. Gelukkig was get antwoord dat de curettage dan goed was gegaan, dus dat dat zeker kon. Voel ne ergens wel schuldig dat ik ju zo rustig ben, lekker tegenstrijdig, maar komt goed. Doe lekker rustig aan en idd afspraak kapper staat hier ook al en de masseuse. Ff ontspannen. Knuffel
Goed idee! Ik ben toen 3 dagen na mijn curettage een week naar mijn vader in frankrijk gegaan. Even alle tijd voor mezelf, niet alleen hoeven zijn, en lekker veel buiten. Heeft me toen goed gedaan! Wat Sam betreft, dat is inderdaad heel erg moeilijk. Als het je overkomt denk je echt dat de pijn en het verdriet niet overleefd. Gek genoeg gaat je lijf en hoofd in een soort modus waardoor je het dus wel aankan. Maar het is geen makkelijke periode. Nog steeds niet Hopelijk voor ons allebei snel een ukje!
@Madelein, ik snap heel goed dat het nog steeds moeilijk ik, het is ook nog best vers, toch? @Ikke, het bloedverlies was vannacht al heel weinig, hopelijk stopt het snel. Ik hoorde van de verloskundige wel dat het zo kan zijn dat het weer opnieuw begint met bloeden, dat schijnt wel veel voor te komen. Maar het zou fijn zijn als het snel stopt natuurlijk.