Lieve dames, Ik zit nu middenin mn tweede miskraam. De eerste was begin dit jaar met bijna zes weken. Toen 19 dagen spotting/bloedverlies gehad met soms lichte krampen. Hier en daar wat rare brokjes verloren. Daarna na 5,5 week weer ongesteld geworden. Volgende menstruatie na 33 dagen (voor mij lang, normaal netjes 28/29 dagen). Daarna weer zwanger. Nu sinds dit weekend ook weer net voor de zes weken heeft miskraam nummer twee zich aangekondigd. Met onwijze, weeënachtige krampen en meteen al bloedverlies die lijkt op een menstruatie. Mijn HCG is nog hoog, dat was de vorige keer volgens mij anders (al testte ik toen pas een paar dagen nadat spotting begon). Mijn vraag is voor de dames met meerdere miskramen; verliepen jullie miskramen anders en is jullie herstel na twee miskramen anders gegaan? Ik zie best wel op tegen nu nog twee weken vloeien en dan weer bijna zes weken wachten op een menstruatie. Maar wie weet gaat het nu wel anders... Ben heel benieuwd naar hoe dat bij jullie ging. X anna
Iedere mk kan anders verlopen. Het kan zomaar zijn dat je nu mrt een paar dagen 'klaar' bent. Klinkt wel cru... Na m'n eerste ma duurde t 3 maanden voor ik weer ongesteld was. Na m'n 2e 5,5 week. Zo ook na de derde en vierde.. Zorg vooral dat je mentaal hersteld. Dit is net zi belangrijk als lichamelijk herstel. Sterkte
Bij mij gingen ze allebei anders, maar wel een paar overeenkomsten, Eerste bloedverlies met 6+0. Dag erna echo, er waren twee vruchtjes maar nu nog maar 1 (met startende hartactie). Geen bloedverlies meer. 2 weken erna MA. 4 dagen erna opgewekt met cytotec. Succesvol maar weken gebloed en 4 weken positief getest en eerste cyclus zonder ei (ik temp). Nog daarna spotting tijdens mn cyclussen maar wel weer regelmatig. Bij tweede zwangeschap begon ik met 6+3 te bloeden. Drie weken lang, uiteindelijk met 9 wk geen hartje meer (2 dagen daarvoor nog wel). Drie dagen erna wilde ik starten met cytotec maar toen was het al vanzelf gekomen. Weer paar weken gebloed en 3,5 week positief getest. Opnieuw geen eisprong, korte cyclus, maar daarna weer regelmatig met spotting tussendoor. Sterkte meis!
Bij mij was elke miskraam anders. De ene keer veel pijn, andere keer was het goed te doen, veel bloedverlies, minder bloedverlies, weekje bloeden, 2 cyclussen bloeden. Heel veel sterkte!
Hi Nijntje, Frummels en Zonnetje, Dank voor jullie reacties. Zo zie je maar weer, echt alles kan altijd weer anders zijn. Had vandaag de huisarts gebeld en die heeft me meteen doorgestuurd naar de gynaecoloog waar ik morgen al terecht kan. Om te checken of ik al schoon ben. In ieder geval dank voor het delen van jullie verhalen! xx