Hallo dames, Al een tijdje niet meer actief geweest op het forum, maar nu zit ik met een brandende vraag en hoop hier wat advies te kunnen krijgen. Mijn zoontje is nu 1 jaar en een maand en eet de laatste tijd alleen dingen die hij lekker vind. Aardappels vind hij lekker en eet hij zonder moeite in alle soorten en maten, maar veel soorten groente vind hij niet lekker. Zo hadden we gister bloemkool. Na 1 hap spuugt hij het uit, geen probleem, maar hij begint daarbij plots keihard te krijsen en is absoluut niet meer voor rede vatbaar. Hij wil dan ook geen aardappel, vlees of iets anders meer en is totaal over de rooie. Na een kwartier negeren werd het alsmaar erger, uiteindelijk hem opgepakt en geprobeerd te troosten maar hij bleef maar schreeuwen. Zelfs babytv of speelgoed kon hem niet meer afleiden. Wij wisten totaal niet meer wat we hiermee aan moesten en hebben hem op bed gelegd, binnen 15 min was hij in slaap. Uit eindelijk hebben we hem om 19.30 wakker gemaakt en alsnog een olvarit potje gegeven, dit ging er goed in. De laatste tijd komt het steeds vaker voor dat hij zo krijst vooral als hij honger heeft of moe is, hoeft er maar iets te gebeuren wat hem niet zint en hij is niet meer stil te krijgen. Hoe moet ik hier mee om gaan? Kan ik hem zoals ik nu deed wat anders aanbieden wat hij wel lust, of moet ik de bloemkool blijven aanbieden? (als hij natuurlijk niet al in een druftbui zit). Ik heb hem nu later op de avond een potje gegeven wat hij lekker vond, stimuleert dit de drifbuien niet, gezien hij uiteindelijk zijn zin krijgt? Of zit er een te lange tijd tussen? Hij moet toch iets binnen krijgen, en als ik niks anders geef dan wat wij eten, ben ik bang dat ik de strijd aanga en hij straks een negatieve ervaring heeft met eten. Ik weet niet zo goed wat ik het beste kan doen.. Hopelijk heeft er iemand tips voor mij??
wel herkenbaar, alleen krijst mijn zoontje dan niet. Misschien heeft hij last van kiezen, want zo'n olvarit potje is natuurlijk allemaal wat zachter dus dat eet makkelijker. Ik vind het ook lastig. Mijn zoontje is ziek geweest 2 weken terug en eet nu ook niet zo goed, probeer er niet teveel druk op te leggen en als hij echt niet wil maak ik gelijk maar een potje warm. Net wat je zegt je wil van het eten geen negatieve ervaring maken. Ik heb ook ontdekt dat tim graag zelf wil eten dus geef ik hem een lepel zodat hij "zelf "kan eten en onder tussen voer ik hem en daar trapt hij dan wel in.
Daar heb je gelijk in, het moet hem strijd worden en misschien zijn het de achterste kiezen. Hij heeft al vier kiezen, dus zou werk vroeg wezen denk ik. Het ging vanavond erg goed en hij at zijn doperwten zelf, stuk voor stuk en tussendoor een lepel vol van mij, dit werkte goed! Volgende keer als hij weer weigert misschien inderdaad maar meteen een potje. Ik ben alleen bang dat hij in de gaten krijgt dat als hij iets weigert hij iets krijgt wat hij wel lekker vind en straks helemaal niks meer wil, is zal dat wel mee vallen? Bedankt voor je reactie in ieder geval.