na de bevalling alleen met zijn 4tjes?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door tweeling, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik vroeg me af hoe ik dadelijk mijn dochter kennis laat maken met haar brusje...

ze is op het moment van de bevalling bij opa en oma, en eigelijk zou ik haar eerst samen met mijn man bij ons willen hebben...
    lekker rustig, geen hyper gedoe om ons heen ;)
    mijn ouders kennende zijn die zo druk, kijk eens meid oeh kijk eens een baby, en dan allemaal door elkaar incl. schoonfamilie broers en zussen pfff moet er niet aan denken om onze meid op die manier voor het eerst der brusje te laten zien.

nu krijg ik waarschijnlijk een geplande KS dus is het wel overdag.

Hoe doe ik dit nu, want onze dochter is thuis en wij in het ziekenhuis en om mijn man nu de kleine te halen is ook zoi iets...
    en opa en oma laten komen en ze een half uur op de gang laten wachten?

hoe pak ik dit aan en hoe zeg ik het tegen de opa en oma want die willen de baby ook meteen zien?

veel vragen dus maja haha vroeg het me toch af!

2. sinada

sinada Niet meer actief

Ik zou opa en oma even laten wachten op de gang. Het is jullie moment en hoe druk of ongeduldig ze ook zijn jullie dochter mag toch eerst wel even bij haar brusje.

succes ermee

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier ook een ks, die was gepland maar 2 weken eerder braken mn vliezen dus werd de ks vervroegd... (savonds laat) Mn dochter loggeerde een nacht bij oma. De volgende ochtend heeft mn man haar meegenomen en mn zus. Die laatste heeft voor ons gefilmd hoe de reactie van mn dochter was op haar broertje. Erg leuk.
    Was het overdag gebeurt dan had iemand idd mn dochter naar het ziekenhuis gebracht en die was dan eerst ff op de achtergrond gebeleven zodat eerst mn dochter kon kijken en doen zonder teveel gedoe om haar heen.

Zou gewoon eerlijk zeggen dat je wil dat eerst jullie "gezin" kennis maakt en later de rest... zou wel duidelijk zijn want het is een unieke gebeurtenis. Opa's en oma's hebben daarna tijd zat om te stuiteren rond het kindje.

4. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    bedankt voor de antwoorden!

meer tips of ervaringen zijn welkom! ;)

5. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik zou dit gewoon even met je ouders bespreken. Zo weten zij hoe je het het liefst wil en misschien hebebn ze er wel gewoon begrip voor!

6. bettyboop

bettyboop Lid

4 dec 2008
    21
    0
    0
    hier ook gewoon de ouders laten wachten in de gang hoor, vind het helemaal niet raar. is toch ergens logisch dat je eerst je andere kindje kennis wil laten maken met de kleine?

ik ben om 1.10 s'nachts bevallen van onze tweede, mijn ouders pasten op de oudste toen 1.5 ong. mijn ouders en schoonouders zijn gebeld rond half 2 na het hechten en ze mochten nog op bezoek komen toen ze er waren heeft mijn man onze oudste zoon opgehaald om kennis te maken met zijn zusje en na een half uurtje hebben we de rest binnen geroepen
    en totaal geen scheve gezichten of iets dergelijks gehad hoor gewoon aangeven hoe jij het wil!

wij hebben overigens ook pas na 5 dagen de geboortekaartjes verstuurd wij wilden eerst lekker rustig met ons gezinnetje genieten!

Deel Deze Pagina