3 Weken na bevalling nog steeds pijn...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door DvS, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    3 Weken terug ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik had een ruptuur en heb 3 oplosbare hechtingen gekregen. Sinds ongeveer 1 week heb ik weer erg last van "onderen". Ik dacht eerst doordat het kwam dat ik teveel deed, maar nu wordt ik er ook al mee wakker...

Het is een beurs gevoel, net of ik er heel erg hard tegenaan geschopt ben. Het vloeien is de laatste dagen ook weer erger dan voorheen (was bijna over). Het bloed is donkerrood.

Ook heb ik last van menstruatiepijn. Ik heb vanmorgen al 2 paracetamol genomen maar de pijn van onderen blijft. De menstruatiepijn keert nu langzaam aan ook weer terug. Is dit normaal? Bij mijn 1e kan ik me dit namelijk niet herinneren. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat dit al een menstruatie is..?

Als ik moet plassen heb ik ook een aandrang als ik uitgeplast ben om nog mee te drukken. Net of ik iets eruit moet persen. Ik breng morgen sowieso wat urine naar de huisarts voor een blaasontsteking. Kan ik het nog ergens anders op na laten kijken? De ontlasting gaat gewoon prima.

Misschien nog van belang: Mijn bevalling heeft 12 uur geduurd. Met 15 min. persen is ze geboren.

Ik blijf wel veel moe maar dit lijkt me normaal met een peuter en een baby en gebroken nachten... ;)

Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

goed om urine weg te brengen naar de huisarts ivm plasklachten.
    Het persen heeft kort geduurd, dus dat is gunstig voor je "onderkant". Het bloedverlies kan best afnemen en daarna weer wat toenemen, een ongesteldheid kan het eigenlijk nog niet zijn, dit hoort nog bij de kraamvloed. Als het allemaal zo naar aanvoelt zou ik even laten kijken door de huisarts of verloskundige, misschien zit er een hechting in de weg, die zo even doorgeknipt kan worden.

Mirjam

3. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Bedankt voor het antwoord. Ben vanmorgen bij de huisarts geweest en de urine was goed. Volgens de huisarts moest ik nu uitgaan van een menstruatie, als ik donderdag nog buikpijn had en het vloeien is dan niet minder moest ik contact opnemen met mijn verloskundige. Hij had ook aan mijn buik gevoeld en geluisterd maar kon niks bijzonders vinden.

Bedankt voor je antwoord. Als ik donderdag nog last heb laat ik de verlosk. er sowieso naar kijken.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    prima, lijkt me verstandig zo.

Mirjam

Deel Deze Pagina