Ivm veel hoofdpijn en migraine voor de zwangerschap heb ik op aanraden van de ha een andere pil gekregen. (yasmin) Ik ben nu bezig met de 2e strip. Maar... ow ow ow.... wat denken jullie? Ik wil even mijn gedachtenkronkel met jullie delen. Tijdens de 1e strip hebben we altijd veilig gevreeen met condoom. Toen ben ik netjes ongesteld geworden. We hebben voor het eerst gevreeen zonder condoom toen ik 2 tabletjes op had van de 2e strip. Deze zou vanaf het begin veilig zijn. Maar sinds vorige week heb ik wat zwangerschapsgerelateerde symptomen????? De ha zei dat het vanaf de 2e strip veilig is. Maar moet mijn lichaam misschien langer wennen?? Heb deze pil nooit eerder gehad. Ik zal even de symtomen beschrijven. Het is vorige week begonnen met ongikrampen. Pijn in de onderrug. Ik ben een paar x heel misselijk wakker geworden 's nachts. Dan lag ik een hele tijd wakker van de misselijkheid, moest bijna spugen... gelukkig niet gehoeven! Gister een paar harde steken in mijn buik gehad, dit herken ik van mijn eerste zwangerschap ook. Vandaag had ik bij afvegen wat bloed... innesteling?? Ow jongens, stel dat ik zwanger ben.... we hebben zo op de risico's gelet! De ene x denk ik,,, neeeee het kan niet! De andere x misschien toch wel??? Dus, weet iemand of je lichaam moet wennen aan een nieuwe pil?? Vandaag is ongeveer dag 19, normaliter had ik mijn ei op 14-15. Ik slik de pil nu das kan niet echt spreken van cyclusdagen, toch?
Denk niet dat je kan spreken van cyclus dagen nee. Ik had deze vage symtonen ook met je yasmin rare bloed druppels door me strip heen. Ben gestopt ermee na 3 maanden me eigen cyclus weer afgewacht en terug op de microgynon gegaan. Anders voor de zekerheid ff testen en voorleggen aan je ha.
Tja, de pil is natuurlijk "maar" 99% veilig, maar ik denk dat de kans dat je zwanger bent inderdaad wel heel klein is. je kunt heel goed klachten ervaren die op een vroege zwangerschap lijken als je net bevallen bent en ook als je net met de pil begonnen bent. En een doorbraakbloedinkje is ook heel gebruikelijk in het begin. Bij twijfel inderdaad even testen, maar denk niet dat je zorgen hoeft te maken.