Zeurend gevoel blijft (10 maanden na bevalling)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Sweetheart, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden. Ik had niet verwacht weer in dit forum te belanden, maar ik heb toch een vraag hier. Ik ben zo'n tien maanden geleden bevallen en dankzij BV pas 5 weken geleden voor het eerst ongesteld geworden. Ik had toen pijn rond de schaamstreek, het voelde weer als de pijn aan het einde van de zwangerschap (en ook even rond de tien weken zw gehad), doordat de baby er zo op drukte. Gisteren ben ik weer ongesteld geworden en het doet nu nog meer pijn. Stilstaan is niet echt een optie, de zeurende pijn wordt dan onhoudbaar.

Is er iets wat ik hieraan kan doen? (Behalve de hele dag op de bank hangen, niet echt mogelijk met twee kindjes.) En gaat het weer over, of hou ik dit elke keer dat ik ongesteld ben vanaf nu? :( (graag positieve verhalen haha :D)

2. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    De ervaring na de bevalling heb ik nog niet op die manier. Wel ongesteld geworden, maar niet zo'n last. Voordat ik zwanger was had ik heel veel last van menstruatiepijn. De pilletjes "Feminax" of zoiets van Aleve werkten bij mij heel goed! Op één tabletje kon ik overdag zonder last functioneren. Misschien een optie?

3. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    ga er even mee naar de huisarts. pijn tijdens de menstruatie kan van alles zijn. bij mij was het endometriose..... als ik de pil slik heb ik geen pijn tijdens de menstruatie, zonder pil wel... au au.. maar dat zegt natuurlijk niets over jou. maar langs de huisarts gaan kan geen kwaad.

4. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! Maar ik heb het denk ik niet goed uitgelegd: de pijn zit veel lager, rond het schaambot, het voelt heel beurs aan. Het is vandaag weer een stuk minder gelukkig, ik kon weer normaal blijven staan. Maar iemand die dit herkent?

5. miran336

miran336 Fanatiek lid

Ja, ik herken het. Zijn waarschijnlijk bekkenklachten. Tijdens je zwangerschap verweekt het kraakbeen in je bekken, dus in je schaambeen en in die kuiltjes boven je billen/onderaan je rug. De één heeft er tijdens de zwangerschap meer last van dan de ander.

Ik had tijdens mijn 2e zwnagerschap ook bekkeninstabiliteit en dat merkte ik na de bevalling telkens als ik ongesteld was, of als ik vreemde bewegingen vanuit mijn bekken maaktje. Bijvoorbeeld bij het dweilen met een mop.

6. Sweetheart

Sweetheart Actief lid

1 aug 2011
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit inderdaad. Ik voel het ook als ik gekke bewegingen maak waarbij er veel druk op komt. Heb je er lang last van gehouden? En ik zie dat je weer zwanger bent (gefeliciteerd!!): heb je er nu ook weer meer last van? Ik ben er namelijk bang voor dat het met een derde zwangerschap nóg erger wordt en ik maandenlang op de bank lig.

Maar die derde zwangerschap zal nog lang duren, als die er ooit komt. Eerst nog eens heel vaak ongesteld zijn :( ;)

7. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik heb er ook ontzettend last van rond de menstruatie en het komt ( bij mij ) inderdaad voort uit bekkenklachten. Merk wel dat het iets minder is als in het begin maar een tijdje staan enzo rond de menstruatie zit er nog steeds niet in..

Deel Deze Pagina