ik ben heel benieuwd naar ervaringen van mensen die met 37 weken ingeleid zijn.... ik word nu over 2 weekjes met 37 weken ingeleid.. maar vind echt alleen maar drama verhalen op i-net.. bij me dochter heb ik een keizersnede gehad, dus ik heb begrepen dat ik alleen ingeleid kan worden met een ballon catheter en niet met de gel.. daar lees ik ook echt merendeel alleen maar negatieve verhalen over... maar ben benieuwd naar wat ik zou kunnen verwachten....
Ik ben 15 nov bevallen van een zoon ook door middel van een ballonkatheter. Ik heb om 9 uur de ballonkatheter in gekregen en om 12 uur was hij er al weer uit. Ik had toen 3 cm ontsluiting. Om half 2/2 uur hebben ze mijn vliezen gebroken en ik ben om kwart over 9 bevallen. Had om half 7 nog maar 4 cm dus bij mij is het heel snel gegaan.
dat is alweer een stuk positiever...! ik hoor alleen maar verhalen dat het minstens 24 uur duurt en dat zo'n balloncatheter helemaal niet werkt enz... maarja hoe erger ik het in me hoofd heb kan het alleen maar meevallen daarna toch
Het ligt er natuurlijk ook maar net aan of je lichaam en baby er klaar voor zijn om te bevallen, zoals voor alle manieren van inleiden geldt . Bij mij zijn ze 5 dagen bezig geweest, met als resultaat vanochtend maar 1 cm ontsluiting en een volledig verstreken baarmoedermond, gisteren was die nog totaal niet verstreken, en dan ben ik morgen 39 weken. Heb zelf vanaf donderdagochtend tot vanochtend een ballonkatheter gehad, en maandag en dinsdag een tampon met hormonen. Ik zou me als ik jou was proberen niet te druk erover te maken. Wie weet is je lichaam tegen die tijd wel klaar er voor en werkt 't echt snel zoals bij Ramoontjuh . Bij mij deed het iig geen pijn om in te brengen en er uit te halen, en toen hij er in zat voelde ik er ook niets van, mocht je je daar zorgen om maken. Hoop voor je dat hij aanslaat! Succes zowieso tegen die tijd .
jeetje 5 dagen heavy hoor!!! hoop voor je dat de kleine snel komt meid! ik maak me niet druk om het inbrengen maar meer dat ik alleen maar verhalen lees dat indd die ballonkatheter niets uithaalt.. en het dan toch uiteindelijk uitdraait in een keizersnede.. loop me eigen helemaal druk te maken joh, heb er zelfs nachtmerries van.. maaar je heb gelijk elk lichaam is anders is ook zeker zo...
Ik zou met 38 weken worden ingeleid, alleen kwam de kleine zelf met 37.4. Ze zeggen dat als je een datum hebt staan dat het vaker voorkomt dat het alsnog uit zichzelf komt. Succes!!
hier nog 1 ingeleid met 37 weken ik wel met gel en vanaf me echte weeen heb ik er 4.5 uur overgedaan ben ook uiteindelijk dezelfde dag als het inleiden bevallen
Doet me goed wat posi verhalen te lezen..! Ga morge weer naar me gyn dus krijg ik vast weer meer te horen.. Hoop zo dat het goed gaat allemaal en ik de bevalling zelf kan doen en helemaal mee kan maken en niet dat het op een keizersnee uitdraait. Heb dit ook heel sterk omdak bij me dochter heel de geboorte niet mee heb gekrege en je mist echt wat dan!
Ik hoop 't ook, vooralsnog geen zicht op dat ik moet bevallen . Probeer je niet te druk te maken, ik hoop echt voor je dat het allemaal meevalt hoor. Er zijn ook veel positieve verhalen over inleiden! Stress is niet goed voor jou en de baby he! Logisch dat je de bevalling graag mee wil maken / zelf wil doen, als je eerste zo'n ervaring is geweest . Veel succes morgen bij de gyn, hopelijk kan hij / zij wat onrust bij je wegnemen. Sterkte meis .
ik ben met 38 weken ingeleid. Weliswaar met een infuus. Toen ik in het ziekenhuis kwam sochtends om 7 uur en ze me om 7:30 onderzochten bleek ik al 2 cm ontsluiting te hebben zonder dat ik daar zelf iets van mee gekregen had. Direct infuus ingebracht en vliezen gebroken. Om 15 uur had ik volledige ontsluiting en om 15:31 is onze kleine man geboren. Ik keek er ook erg tegen op. Hoorde allemaal verhalen dat het alsnog lang kon duren en storm weeën noem maar op. Ik heb de gehele bevalling als heel fijn ervaren!! Natuurlijk gaat het niet zonder pijn, maar als je dan je kleine hummel ziet is dat allemaal vergeten!!! Veel succes in ieder geval, en probeer je vooral te richten op het feit dat je snel je kleine hummel in je armen mag sluiten!!! Ik weet ik weet is makkelijk praten
thnx shadowcat voor je lieve bericht! hoe gaat het bij jou vandaag???? stress is indd niet goed dus probeer me ook niet teveel druk te maken. de 1ste zwangerschap is heel heftig en kantje boord geweest aan het einde vandaar dat ik nu wil dat alles nu gewoon goed gaat! maar vanochtend bij de gyn geweest bloeddruk is weer netter, zoals het er nu naar uitziet hoef ik niet ingeleid te worden en wachten we tot 38 weken en kijken we daarna verder. moet wel 2x per week op controle dus kan altijd weer veranderen..