ziektewet na de bevalling

Discussion in 'Na de bevalling' started by Brigitte1985, Nov 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,019
    213
    63
    Het eind van mijn verlof komt dichterbij, over 3 weken moet ik weer aan de slag. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar ik vrees dat ik het niet ga halen om weer te beginnen. Ik heb last van mijn bekken en rug en daarnaast nog ontzettend veel pijn in het 'rampgebied':) down under.................

Hoop zo dat ik snel op ga knappen, ik meld mij nooit snel ziek en sleep me altijd naar mijn werk tenzij ik echt heeeeeel beroerd ben.

Zijn er hier mensen die zich ziekgemeld hebben aansluitend aan hun verlof?

2. marilouise

marilouise Niet meer actief

J aik helaas ook.

heb tijdens de zwangerschap bekkeninstabiliteit gekregen en na de zwangerschap nog veel erger, loop nog steeds thuis. heb nu revalidatie en heb gisteren een gesprek gehad met mijn werkgever hun geven mij alle tijd te herstellen (val ook nog steeds onder uwv)
    dat is wel heel fijn

als het zo doorgaat mag ik vanaf eind januari voor 2 x 2 uur in de week gaan opbouwen met heel veel aanpassingen

3. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    3,028
    0
    36
    Beverwijk
    mijn verlof liep 16 september af en ben nog steeds niet ok.

lichamelijk en geestelijk nog niet.

4. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    hier ook, mijn verlof liep 16 november af en ben volledig ziekgemeld (deels op advies van mijn leidinggevende zelf). Ook al bij de bedrijfsarts geweest en in ieder geval dit jaar nog niet werken, eind december kijken of ik het in januari op kan gaan pakken. Hier ook de reden behoorlijke BI en een koppie dat nog niet meewerkt........
    Ik ben al gebeld door het UWV, ze bellen eind december weer. Weten jullie ook wanneer het UWV je door een keuringsarts wil laten zien? Dat is hetgeen waar ik mega tegen op kan zien (heb eerder in de WAO gezeten en zo´n keuring dat is echt verschrikkelijke.....)

5. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    3,028
    0
    36
    Beverwijk
    ik kreeg het pas na een maand.
    stelt niks voor

je moet staan en naar de zijkant buigen en naar voren. dan moet je op je rug liggen en gaan ze je knieeen naar buiten en naar binnen drukken.
    Gewoon zeggen dat alles pijn doet!

6. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ik heb mij vorige zwangerschap ziek gemeld na bevalling ivm bekken/stuitje

ik ben nooit onderzocht door een keuringsarts... wel op gesprek bij arts, maar die doet geen fysiek onderzoek.

7. Brigitte1985

Nov 29, 2009
    1,019
    213
    63
    okey.... wel veel mensen al:(. Ben net bij de verloskundige geweest en die heeft mij doorgestuurd naar de gyneacoloog. Het is nog wat rood, niet ontstoken en de knip is wat scheef gehecht................ Ben het nu wel zat na 7 weken, heb helemaal nog niet kunnen genieten van mijn verlof.

Wanneer hebben jullie de werkgever laten weten dat het niet zou gaan lukken om weer te beginnen met werken?

Klopt het dat je je beter meteen ziek kan melden ipv eerst te proberen te werken? Ik heb gelezen dat het voor je uitkering (salaris?) beter is om aansluitend aan je verlof ziek te melden....

8. Scorpion

Scorpion Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    3,028
    0
    36
    Beverwijk
    Als je ziek blijft is het ziek ten gevolg van zwangerschap en is het 100% anders kunnen ze het weer op wat anders schuiven en krijg je 70%.
    Ik gaf het na 5 weken al aan maar ik zat ook steeds in het ziekenhuis met mijn zoontje.
    Mijn sneetje was ook scheef met een flubbertje en dat heeft wel ruim 3 maanden geduurd voor t weer een beetje oke begon te voelen. Nu heb ik me oude onderkantje weer terug! ;)

9. chevenne

chevenne Fanatiek lid

May 17, 2009
    1,073
    0
    0
    Mijn verlof liep op 21 april af, maar zit nog in de ziektewet. Ik re-integreer nu 4x 2,5 uur. Ik heb een hele zware tijd gehad. Het begon met pre eclampsie, na de bevalling 3x ok, vanwege placentaresten, veel bloedverlies, baarmoeder-, blaas en borstontsteking. Ik moest gewoon van heel ver komen. Daarnaast spelen er natuurlijk ook wat emotionele aspecten mee.
    Over 3 weken wordt ik voor de laatste keer geopereerd en hoop dan deze nare periode te kunnen afsluiten en weer verder op te bouwen. Merk dat ik er mentaal gezien weer aan toe ben.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    #10 sassie25, Nov 25, 2010
    Last edited: Nov 25, 2010
    ik heb na mn bevalling 2 weken gewerkt maar ik heb me ziek gemeld omdat ik lichamelijk en geestelijk totaal niet lekker voelde. Inmiddels ben ik nog steeds thuis, 3 weken geleden heb ik geprobeerd voor 50% weer aan het werk te gaan maar dit lukte me niet.

Het UWV belde mij vlak na mijn ziekmeling op om te vragen of het zwangerschap gerelatterd was. DUs ik heb al mijn klachten uitgelegd en verteld over mn bevalling en de curretage 3weken na de bevalling door placentaresten. Ik had ook heel veel bloedverlies na bevalling, 3 dagen ween gehad, door uitputting en het bloedverlies flauwgevallen na bevalling. Ik heb me zwaar ellendig gevoeld toen ik thuis kwam door ijzertekort ( achteraf bleek ik zoveel bloed verloren te hebben dat ze me beter een transfusie konden geven) Ik kreeg nog een blaasontseking en na 3 weken dus die curretage door placentaresten. Daarbij ook weer 1,5liter bloed verloren en een baarmoederontsteking dus ook weer antibiotica. Heb 3dagen in ziekenhuis gelegen. een week later thuis weer blaasontsteking en dus weer antibiotica. Toen ik net weer ging werken hoorden we dat ons bedrijf overgenomen werd door een ander dus daar ging ook alles opeens anders en was nieuw. Nou toen werd het me allemaal teveel en kon het niet meer bolwerken.... dus ziekgemeld en ben nu onder behandeling van een psycholoog.

Nu ben ik gisteren weer gebeld en ik heb gezegd dat het nog niet ging. Hij gaat dat voorleggen aan de uwv arts en misschien moet ik op controle komen en misschien bellen ze alleen. Ik wacht wel af.

Maar zolang ik me nog niet happy voel, blijf ik thuis. Als ik nu ga werken weet ik zeker dat ik na een week weer thuis ben.

xxx

11. Brigitte1985

Nov 29, 2009
    1,019
    213
    63
    jeetje wat heftig! Dan lijkt dat van mij wel mee te vallen...........

Iedereen zegt ook wel dat ik nog niet moet gaan werken als het niet gaat, maar vind dat zo erg..........

Ik hoop dat er wonderen gebeuren de komende weken:)

12. Brigitte1985

Nov 29, 2009
    1,019
    213
    63
    scorpion, hebben ze er bij jou dan iets aan gedaan? De verloskundige noemde iets van aanstippen ofzo maar heb er verder niet naar gevraagd.

Ik weet natuurlijk niet zeker of het zo is. Maar toen de baby eruit was, was er zoveel chaos omdat ze een bloeding bij mij niet konden vinden/stoppen en ik 1400 ml bloed kwijt was. Misschien dat ze door alle chaos te snel gehecht hebben ipv er meer tijd voor te nemen...

13. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Ik moest gisteren op controle bij een arts, ook omdat ik me helemaal nog niet oké voel.
    Vond het best eng, want als die zegt; je moet weer aan het werk, jah,, dan heb je weinig keuze.

Maar is heel goed meegevallen en ze zei; ik zie je normaal gezien in februari terug, maar verwacht niet dat je de komende maanden weer aan het werk kan.

Wat een opluchting.

14. Brigitte1985

Nov 29, 2009
    1,019
    213
    63

Mag ik vragen watvoor klachten jij hebt?????

15. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Mijn verlof liep eergisteren af en ik ben nu ziekgemeld vanwege een postpartum depressie. Volgende week donderdag moet ik bij de bedrijfsarts komen. Vind het eng.

16. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Vooral in het koppie + rug/nek, alles vast door stress. M'n moeder is al 3 jaar aan het vechten tegen kanker en dat wordt me nu allemaal wat teveel. Ben uitgeput...

Moet dan ook nadenken over eventueel psycholoog...

Share This Page