geplande keizersnede en toch eerder bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door hinghtqueen, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hinghtqueen

13 nov 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er dames die een geplande keizersnede hadden staan en toch de kleine eerder is gekomen/gehaald? En hoe ging dat?

Mijn keizersnede staat gepland op 4 februari, (ivm stuitligging) heb nog afspraken staan voor volgende week bij gyn, anastasist en verlpeeging van de afdeling voordat het zover is.

Heb vaak harde buiken en gerommel en vraag me echt af of de kleine het vol houdt binnen.

Ervaringen iemand?

2. topper12

topper12 Niet meer actief

Wat wil je weten? Hier tot 2x toe een ks gepland, maar beide keren besloot het kindje eerder te komen :D Ben er zelf wel blij mee dat het spontaan kwam, want is toch een teken dat het kindje er klaar voor is.

3. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    niet mee gemaakt maar ik denk als je spontaan ween krijgt dat het gewoon een spoed keizersnee word in plaats van gepland:)

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ik zou een geplande ks krijgen met 39 weken.. Maar met 38 weken wilde ze vast komen.. Door hele snelle ontsluiting (4 naar 10 in half uur) was ik bijna op de ok bevallen..

Als het aan de gyn. had gelegen was het geen ks meer geworden.. Maargoed een barende vrouw.... ;)

5. hinghtqueen

13 nov 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het gegaan hoe je het wilde met geplande ks? Had je nog wel tijd om afspraken te maken?

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#6 MMarianne, 23 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2013
    Hier zou het 15 december 2011 gaan gebeuren, kon ik mooi nog de kerstboom neerzetten...dacht ik. Op 8 december tijdens het avondeten plaste ik in m'n broek, dacht ik...toen het bleef druppelen vroeg manlief of het geen vruchtwater kon zijn, eeh...ja dus :D

Verloskundige gebeld en die zei dat we het ziekenhuis moesten bellen dat we eraan kwamen, manlief ging nog ff douchen en ik ging bellen. De geplande keizersnee werd dus iets minder gepland en ben daar achteraf wel blij mee, had die nacht ervoor geen oog dicht gedaan van de pijn en alles maar ging zo van 15 december uit, heb me dus ook niet zenuwachtig gemaakt...ze stonden er zelfs van te kijken hoe relaxed we waren, ging ook zo snel allemaal.

7. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Hier ook een geplande keizersnee bij dochter. Gepland met 39 nog wat, ik wilde eerder want vond dat wel erg laat, toen gepland met 38 nog wat, maar ik had al zo'n idee dat ik dat niet ging redden. Met 37+4 braken mijn vliezen. Ik kon direct naar het ziekenhuis, daar aangekomen werd ze een uur later geboren.
    Ik had nog helemaal geen info gehad over de keizersnee etc maar ik vond dit zelf wel een voordeel, heb geen moment de tijd gehad om me ergens druk over te maken...

8. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Voerden ze bij jullie wel direct de keizersnede uit? Bij mij wilden ze namelijk wachten tot de volgende ochtend...

9. hinghtqueen

13 nov 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook paar gevraagd of het eerder kon , maar ze blijven stug nee zeggen. Ben al sinds 25ste week aan het sukkelen met buikpijnen, harde buiken en ziekenhuisopnames.

10. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    mijn kleintje lag ook in een stuit, en zou de 20e december (met 39 weken) gehaald worden. maar maandag nacht begonnen de weeën!! binnen 2 1/2 uur was ze er! ging gelukkig nog snel! wel pijnlijk die weeën had binnen een uur 4 cm! maar toen de ruggeprik kwam was ik het al vergeten!
    succes straks en hopelijk voor jouw op de geplande dag!

11. GGL

GGL Lid

9 jan 2012
    34
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een geplande ks staan op 27-02-13 (= 39,4 weken) ivm stuitligging.
    Ben ook zeer benieuwd of hij/zij zich eerder meld.
    Stiekem hoop ik van wel!!! :D
    Ben zo ongeduldig :)

12. topper12

Ik heb (het klinkt misschien raar) een superkeizersnede gehad. Ik kijk er echt met een positief gevoel op terug :) Ik had geen bevallingsplan opgesteld maar vond het wel belangrijk om mijn kindje zo lang mogelijk te zien op de OK en na afloop weer zsm te zien, mits dit medisch verantwoord was. Daarnaast wilde ik dat het kindje pas werd aangekleed nadat ze bij mij op de borst had gelegen. Deze twee punten heb ik in mijn dossier vast laten leggen en toen het eenmaal zo ver was, was er alle ruimte om mijn wensen nog door te spreken. Zelfs in de OK!

Kaart je vragen/gevoel/angst de volgende afspraak aan, zodat je afspraken kunt maken en evt gerust wordt gesteld.

13. hinghtqueen

13 nov 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou vandaag is mijn grote dag.. een week eerder dan gepland. Dit ivm veel harde buiken en pijn en toch met gyn besproken dat het beter is om het eerder te doen. Dus tegen de avond hebben wij ons kleine manneke in onze armen.

thnx allemaal voor julie reacties...

14. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Hier een geplande keizersnede op 16 november, 39+3. Ik was het daar niet mee eens, ik had continue het gevoel dat ik dat niet ging redden. Voor mijn gemoedsrust werd het vervroegd naar 14 november. Op 12 november heel de bovenverdieping geschrobd, dan kon ik op 13 november de benedenboel en dan de 14e kindje 'halen'. Maar op 12 november wat last van harde buiken 's avonds. Had ik al weken last van, maar deze zakten niet af. Uiteindelijk om 23:00 verloskundige gebeld, om 23:55 was ik in het ziekenhuis (moest czoonlief nog naar oma brengen en een tas voor manlief inpakken). Om 01:00 lag ik al met de ruggenprik op de ok. En om 01:25 is onze dochter geboren. Alles is heel snel gegaan, en ook volgens protocol/gemaakte afspraken.
    Ik ben blij dat het een spoedkeizersnede is geworden. Ik zag er heel erg tegenop, maar het is me 100% meegevallen!

15. topper12

Alvast gefeliciteerd! Ik hoop dat het een positieve ervaring wordt/is :) geniet van je zoontje en doe het rustig aan wat betreft het herstel!

16. hinghtqueen

13 nov 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Al 5 dagen na de keizersnede, voor de ingreep was ik heel erg zenewachtig en zag er erg tegenop, maar op zich viel alles echt mee. Nu van ons mannetje aan het genieten, en rustig aan doen. Kraamzorg zorgt hier ook zeker voor.
    Ik ben erg blij dat ik eerder ben geholpen, anders was ik pas morgen aan de beurt, en nu kan ik me focussen op herstel ...
    Thnx iedereen voor jullie reacties.

17. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    Gefeliciteerd met jullie zoon en een voorspoedig herstel!

18. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Van harte gefeliciteerd!

19. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

(nog even de datum in je banner veranderen, er staat nu dat hij in oktober is geboren!)

Deel Deze Pagina