Sluitlaken/band ervaringen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mirre, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Tijdens m'n eerste zwangerschap kwam ik bijna 30 kilo aan en had een heftige, zware bevalling die in KZ eindigde.
    M'n schoonmoeder begon vlak daarna gelijk over een "sluitlaken"(had ik toen nog nooit van gehoord...), maar m'n hoofd stond er niet naar en ik heb niks met de info gedaan!

Nu ben ik zwanger van ons tweede kindje.
    Ook deze keer een zwaar kindje (verwachting ruime 9 ponder) en ik heb dan ook een flinke toeter. Ben wel nog geen 8 kilo aangekomen tot nu toe...

Enfin, ik denk erover om deze keer wel een sluitlaken (of band) te kopen/gaan gebruiken.
    Wie oh wie heeft er ervaring mee?
    Mag je zo'n band ook na een KZ gebruiken (lijkt me niet zo prettig maar misschien na een paar dagen...)
    Alle reactie's zijn welkom!

Liefs Mirre

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    JUIST na een keizersnede is dat fijn! ik deed de band (laken heb ik maar 1 dag gedragen, vond dta knopen teveel gedoe en kreeg het zelf ook niet goed. band zat me eerlijk gezegd ook beter) net boven de wond, en zo hing mijn slappe buik niet zo op de wond (met nietjes, au!) te hangen.
    wát een verademing! kan het iedereen aanraden.

ik heb een week of twee overdag gedragen, en nog een paar weken af en toe, maar achteraf had ik het langer moeten doen. mijn buik is nog steeds wel erg slap (maar jeee: wat hád ik een toeter! dus eigenlijk niet zo gek; de rek is gewoon uit m'n vel, denk ik).

ohja, het sluitlaken van Motherwear is fijn, maar ik vond dat geknoop dus lastig om zelf te doen. ik heb toen een sluitband van hun gehad, maar die krulde bij mij op (een vriendin had 'm ook en vond 'm juist superfijn). de band van Belly Bandit was wél heel fijn.
    tip: marktplaats, scheelt waanzinnig in de prijs.
    mocht ik je kunnen helpen aan een sluitlaken in maat L, of sluitband maat L: je roept maar (pm). de bandit houd ik zelf nog voor een eventuele tweede. ;)

Deel Deze Pagina