Na de bevalling...solliciteren!!

Discussion in 'Na de bevalling' started by Assi, Aug 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Yesss, had vandaag mijn soll.gesprek en ik ben door voor een 2de gesprek.
    Er waren meer sollicitanten op de vacature, maar die zijn het niet geworden.
    Mocht deze functie op de desbetreffende locatie het toch niet worden, dan hebben ze dezelfde functie op andere locaties nog ter beschikking.
    Ze waren enthousiast.

Maar ik kom net thuis, zie ik dat ik binnenkort ben uitgenodigd voor een gesprek bij een andere organisatie!!

Het gaat hier dus wel lekker. Heb nog wel meer organisaties een brief gestuurd dus ben benieuwd!

2. merakli

merakli Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,214
    0
    36
    Nou, dat is dan mooi Assi!!!

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou ik knijp 'm ook wel een beetje hoor. Mijn contract verloopt 20 april volgend jaar en ik was eigenlijk niet bang om geen verlenging te krijgen, maar nu hebben we vorige week gehoord dat we gaan integreren in SNS REAAL en dat wij als merknaam verdwijnen. Ik weet nu dus niet of ik mee kan naar SNS. Dat hoor ik (en de andere collega's met een tijdelijk contract) als het goed is deze of volgende week. Als mijn contract niet verlengd zou worden dan loopt ie dus af tijdens mijn verlof. Krijg ik dan van het UWV een soort van zwangerschaps-/verlofuitkering? En hoe zit dat voor na mijn verlof? Krijg ik dan ww? Ik heb vanaf 2001 onafgebroken gewerkt.

Oh en weer even on-topic:
    @ Assi: Super dat het zo lekker loopt met solliciteren.

4. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    @ mermaid,
    dan krijg je zoals ik ook een WAZO uitkering en na de bevalling een bevallingsuitkering. Na je verlof krijg je dan een WW uitkering. Dus dan kun je tenminste nog een paar maanden uitzitten en verder solliciteren.

5. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik mag mezelf wel gelukkig prijzen want ik ben zonet weer uitgenodigd door een organisatie.
    Dat betekent dus al 3 sollicitatiegesprekken! :$

En nu maar hopen dat het wat is! Mijn voorkeur gaat meer uit naar de laatste, lekker dichtbij! De andere twee zijn op treinafstand.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Jeej wat goed joh!! Op wat voor functies heb je gesolliciteerd? (sorry als je het al verteld hebt, ik heb niet alles gelezen). Mocht ik wat anders moeten zoeken dan zou ik ook het allerliefste iets willen wat gewoon hier in de stad is.

7. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

Jul 2, 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Wat fijn dat je nu 3 sollicitaties hebt lopen, succes!

Ik hoorde 1 dag (!) na mijn bevalling dat de vestiging waar ik werkzaam was, werd opgedoekt. Dus daar zat ik met mijn lieve moppie in mijn armen, het laatste waar je dan aan denkt is haar lekker naar t KDV brengen en weer werk zoeken.

Dus ik kreeg 3 maanden een WW, helaas niet langer. Had wel 8 jaar gewerkt, maar had 1 gat van 7 maanden waarin ik een poging had gewaagd een extra universitaire studie op te pakken...Dus dan krijg je maar 3 maanden.

Uiteindelijk heb ik veel brieven geschreven, een paar uitnodigingen gehad en een aantal gesprekken verder, merkte ik dat ik wel heel erg veranderd ben sinds ik moeder ben geworden.

Ik heb besloten thuis te blijven bij mijn moppie en ben nu een aantal maanden bezig met het opzetten van mijn eigen webwinkel. Dit kan ik in de avonduren rustig opbouwen.

Wil eigenlijk alleen maar zeggen dat ik best een carrierevrouw was en sinds ik moeder ben alles anders is, dus ook mijn keuze in werk (of niet werken).
    Ik voelde me zo anders dat ik niet meer in die branche paste en echt verder moest kijken, nu ben ik heel gelukkig, maar had niet verwacht ene webwinkel te gaan beginnen.

Succes allemaal met de zoektocht!

8. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    @ Dolce1983,

ik snap je helemaal!
    Ik ben ook veranderd en mijn meisje gaat nu voor.
    Kijk, ik moet wel blijven werken want ik wil/moet geld verdienen. Ik heb wel een vriend die werkt, maar ik wil weten dat ik mezelf en mijn meisje kan onderhouden als ik er bijv. alleen voor kom te staan.
    Wel merk ik dat ik kieskeurig ben geworden in het kiezen van een baan... Het moet gewoon passen in mijn leven als mama.

Vanmiddag had ik dus weer een soll.gesprek voor de Buitenschoolse Opvang.
    Was een succes! Ben door voor een 2de gesprek. De kans dat ik daar aangenomen word acht ik erg groot..ze staan te springen om de juiste mensen.
    MAAR....het was maar voor 14 uur per week. En dat verdeeld over 4 dagen... daar verdien ik toch geen drol mee?!
    Dat vind ik wel erg jammer want het was nog in de buurt ook. Ze vroeg me of ik ook op een KDV wilde staan, in eerste instantie zei ik NEE. Maar misschien moet ik er toch over nadenken..

De buitenschoolse opvang heeft echt mijn voorkeur, maar die uren zijn zo weinig.

9. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Hey meiden, hoe staat het met jullie sollicitaties??

Ik heb nog niet DE baan gevonden.. En toch ben ik al door inmiddels 7 organisaties uitgenodigd voor een gesprek.
    4 daarvan vallen sowieso af...te veel of te weinig uren.

Morgen heb ik zelfs 2 gesprekken op 1 dag.
    Allebei aantrekkelijk..waarvan de een nog aantrekkelijker want dat is naast de deur. Was daar wel net op tijd voor aangezien ze al een paar sollicitanten op gesprek hebben gehad en ze eind deze week gaan berichten wie door is...

Pfff wel vermoeiend allemaal, hoor.
    Ik moet elke keer mijn kleintje heen en weer sjouwen naar mijn ma die dan oppast.. Hoop dat ik snel DE baan heb gevonden...

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Assi: Hoe staat het inmiddels met je sollicitaties? Mijn contract wordt iig verlengd tot 1 juli (dan gaan we verhuizen). Daarna kan ik denk ik fluiten naar een contract. We hebben vrijdag gehoord dat als je een tijdelijk contract hebt en je bent boventallig dat dan gewoon je contract niet verlengd wordt..

11. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    hallo allemaal

heel herkenbaar hoor

vor mijn zwangerschap werkte ik in een rusthuis in blankenberg (belgie)
    heel leuke baan, toffe collega's
    en ik mocht ook na mijn zwangersdap terugkomen
    heb gebeld een week geleden gebeld en ik mag in principe terugkomen (met een nieuw vervangingscontract want dat oude liep af vlak voor mijn verlof)
    maar ik heb ervoor bedankt
    ik woon in torhout en zat elke dag een uur op de trein
    te ver dus, zeker met een klein kindje!

ben nu dus aan het solliciteren hier in de buurt
    hopelijk komt er iets uit
    anders ga ik voorlopig maar aan de slag met alles wat ik kan vinden (en dat zal wss heeeel saai fabriekwerk zijn)

nu woensdag loopt mijn verlof af
    maar ik hoop in oktober ergens te kunnen beginnen

duimen maar!
    xxx

12. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    @ Mermaid,
    jeetje, wat naar! Gelukkig duurt juli nog wel even ;) Dat scheelt een hele hoop... Je kunt dan zelfs in je verlof solliciteren dus kun je de gat overbruggen. Hopelijk kun je snel wat vinden in de sector waarin je werkzaam bent?

@ Sitara,
    een uur reizen in totaal? Of bedoel je een uur heen en een uur terug? Op zich is een uur in totaal wel te doen. Ik solliciteerde zelfs op vacatures waarvan ik wist dat ik dan in totaal 2,5 tot 3 uur per dag moest reizen! Maar onderweg naar de gesprekken dacht ik altijd: dit is toch niet te doen met een kleine :( Dus dan wist ik al dat het niks zou worden...

MAARRRRR ik heb goed nieuws! Had afgelopen week een soll.gesprek.. Ik was de laatste kandidaat (had nog NET op tijd mijn brief ingestuurd). Het gesprek ging heel goed en gister liep ik een paar uur mee. Was ook een succes en ik ben dus aangenomen!
    Ik ga per 1 november beginnen als pedagogisch medewerkster op de BSO.
    24 uur per week, verdeeld over 4 dagen. Had liever 3 dagen gehad, maar je kunt niet alles hebben! Het voordeel is wel dat ik op de dagen lekker werk van 12.00 tot 18.00 uur, dus lekker goed te doen met een baby!
    Ik heb zelf een HBO diploma en deze functie is wel op MBO niveau. Maar het is een leuke baan, het voelt niet als werken met die lieve kids, heb hele leuke lieve vlotte collega's EN het is hier praktisch om de hoek!!!

Dat was voor mij wel de doorslag. Lekker naast de deur. Ik denk hoogstens 10 minuten met de auto, misschien wel minder.
    Nu alleen nog een goedkoop autootje (heeeeeel goedkoop:p) kopen, wel zo handig want moet de kleine ook naar mijn ma brengen als ik ga werken.
    Pfff ben wel superblij dat ik af ben van het solliciteren, zeg. Werd er echt MOE van...

13. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Gefelciteerd met je baan Assi! Ik heb nog steeds niet gesol.
    geen zin in:D
    Wat is BSO eigenlijk?

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Assi: Jee wat goed joh! Gefeliciteerd!! En van 12.00 tot 18.00 werken is ook wel lekker. En omdat je vlakbij huis werkt ben je ook nog zo thuis. Klinkt als de ideale baan. Er is voor mij natuurlijk nog wel een kans dat ik mee kan en niet boventallig ben, maar ja dat weet ik dus nog niet. Ik werk als secretaresse, maar omdat ik geen opleiding hiervoor heb gedaan wordt ik vaak al niet eens uitgenodigd op gesprekken. Heel frustrerend, want ik weet dat ik dingen wel gewoon kan.

@ Hodje: BSO = Buiten Schoolse Opvang

15. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als de ouders de hele dag werken dan worden ze na schooltijd bij de BSO opgevangen. Eigenlijk is het dus Naschoolse opvang. En de kleintjes hebben wellicht op bepaalde dagen maar tot 12.00 uur school.

17. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    @ Hodje,
    misschien is BSO ook iets voor jou? Vaak bedragen het uren onder de 24 uur p/w.

En vanaf 12 uur, daar stond ik ook van te kijken. Maar je hebt ook tussenschoolse opvang :)

18. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    @ mermaid,

als je ervaring hebt is dat toch wat telt?
    praktijkervaring lijkt mij veel meer tellen!

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja dat zou je denken inderdaad. Maar de praktijk heeft mij uitgewezen dat dus niet iedereen zo denkt. Toen ik bij mijn vorige werk weg moest ivm de crisis, heb ik bij 5 bedrijven gesolliciteerd en ben ik er uiteindelijk maar bij 1 uitgenodigd. Als reden wordt dan gegeven dat de andere sollicitanten een cv hebben die beter aansluit bij de vacature. Omdat ik me niet kan voorstellen dat het dan specifiek om de werkzaamheden gaat ga ik er maar vanuit dat het om mijn niet-aanwezige opleiding gaat.

20. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    Ja lijkt me ook erg leuk om te doen!:)Solliciteer je dan bij de scholen zelf of bij instanties die die bso regelen? Ik weet niet hoe dat in zn werk gaat. Lekker uitslapen ook als je om 12u begint!

Share This Page