Beste meiden, Zijn jullie na de bevalling ook weer aan de slag gegaan om je oude figuur terug te krijgen of hechten jullie daar minder waarde aan nu jullie kleine wonder(s) geboren is/zijn? Wanneer en hoe doen jullie dit? Ik ben erg benieuwd!
Hier niet echt aan de slag gegaan ofzo, 't ging vanzelf... Voor ik zwanger werd woog ik al jaren 62 kilo, inmiddels bijna een jaar na de bevalling weeg ik 52 kilo. Ik geef wel nog altijd bv, daardoor vlogen de zwangerschapskilo's er echt af. Ik moet nu echt flink eten om niet verder af te vallen.
Nee, ik heb niet echt iets gedaan om weer "back in shape" te komen. Bij de eerste was ik na een jaar weer op gewicht, zonder er iets voor te doen. Bij de tweede was ik na twee weken alweer op gewicht, maar was ook maar 10 kilo aangekomen. Helaas door verhuizing en stress vanaf dat kindje 4 maanden was ineens weer aangekomen tot gewicht einde zwangerschap. Vervolgens onverwacht zwanger geraakt en hebben helaas met 20 weken afscheid moeten nemen.... mn lijf hield dus gewoon alles vast wat het vast kon houden.... dus ik ben nog altijd 10 kilo te zwaar. WE zijn inmiddels zo'n driekwart jaar verder en begin me nu een beetje weer de oude te voelen... dus wil nu ook wat gaan sporten oid om die 10 kilo te veel weg te werken.
Ik moet er wel hard voor werken om weer 'mijn oude ik' te worden. Was ook niet heel veel aangekomen (gewoon gemiddeld) maar ik heb wel aanleg om sneller dik te worden. Het gaat er dan ook moeizaam vanaf.. De eerste kilo's was ik zo kwijt, maar nu ga ik weer 2 keer per week naar de sportschool om verder in shape te komen Ik sport op woensdagavond en zondagochtend..
Hier niets voor gedaan, tot mijn zoon 4 maanden was zaten er nog een kilo of 5 meer aan maar deze gingen ineens uit het niets er de 2 maanden daarna weer af. Bij mij hadden ze mogen blijven zitten (weeg nu nog maar net 50/51 kilo). Voor het strakke ben ik wel weer 1x pw gaan Zumba'en maar dat deed ik ervoor ook al. En veel wandelen etc. Nu weer de oude..
Ik ben de eerste zwangerschap 26 kilo aangekomen, en de tweede 16 kilo.... Mijn buikwand is compleet uitgerekt en dat is dus zonder corrigerende operatie niet te verhelpen... Maar ik ga nu langzamerhand wel een beetje werken aan mijn lijf dat het te veel aan kilo's langzaam minder wordt. En de buikwand OP komt over een paar jaar wel (eerst sparen).
Precies dit! Ik moet echt veeel eten om niet verder af te vallen. Even "opscheppen": ik kon een paar dagen na de bevalling mijn oude jeans al weer aan...! Maar die zit nu dit veel te wijd.... Ik was ook vrij weinig aangekomen in mijn zwangerschap. Het lijkt ideaal (en ik ben er ook best tevreden mee hoor) maar soms ook wel echt irritant om zo dun te zijn. Ik vind mezelf nu wat te mager al voel ik me er verder prima bij. Maar ik heb geen buffertje voor als ik bijvoorbeeld ziek ben.
Ik ben 6 kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Een week na de bevalling 12 kg eraf. Mn kleding slobbert aan alle kanten en iedereen zegt hettegen me. Ik kan er niks aan doen
Niks voor hoeven doen. Na twee weken op gewicht, wel met flubberbuik en hang (.)(.) Na een half jaar 5 kilo onder mn startgewicht. Mét strakke buik én theezakjes...
Fijn om jullie reacties te lezen. Ik wil een paar kilo onder mijn startgewicht (64 kilo) komen, dus ik sport nu drie keer per week en ik volg een koolhydraatarm dieet. Ik ben absoluut niet dik, maar ik wil mijn "zwangerschapsvetjes" toch wel erg graag kwijt..
Bij mijn eerste was ik 30 kilo aangekomen, binnen 4 weken weer op gewicht, zonder iets te doen. Bij de tweede 25 kilo aangekomen. Nu nu, bijna 4 maanden later zitten er nog 5 kilo'tjes aan. Maar heb dan nu ook een KS gehad wat toch anders schijnt te zijn. En ja, pfff! Als ik voor de spiegel sta kan ik wel janken, maar als ik dan naar mijn twee meisjes kijk, denk ik weer ach....
Bij mijn eerste ben ik meteen gestart met een buikband dragen en met knijptechniek masseren minimaal 1 keer per dag, schrubben (van de buik ) om de dag en 6 weken later gestart met buikspieroefeningen tot ik er 300 deed 2x per dag en er weer toppie uitzag. Na 9 maanden was ik zwanger van nummer 2. Nu idem... ik vind mijn uiterlijk zeer belangrijk en je krijgt maar 1 lichaam, mag je best zuinig mee zijn. Kan niet wachten tot ik weer vollop buikspieroefeningen kan doen. Ben ook alweer 2kg van mijn normale gewicht vandaan. Mijn dochter is nu 3+ weken oud en zie er weer bijna uit als vorig jaar een paar maanden na mijn eerste. Voor mij geld niet het idee van 'ik heb twee kinderen gehad dus het mag wel lubberen en verslonsen', neeh sorry..
Bij mijn zoontje ben ik ruim 20 kilo aangekomen want ik hield veel vocht vast. Na 6 weken was ik alles weer kwijt zonder er eigenlijk iets voor gedaan te hebben. Dit keer ook weer bijna 20 kilo aangekomen en ik hoop dat het dit keer hetzelfde zal verlopen! Maar............kan ook niet wachten om straks idd weer eens fatsoendelijk aan m'n eigen lijf te gaan werken!
Ik ben bij mijn dochter 15 kg aangekomen, een week na de bevalling was er 7 kg af en er is nu zo'n 4 kg blijven hangen. Dat mag ook wel, ik was erg dun. Ik vond mijn buik de eerste tijd absoluut niet mooi maar heb er niets voor gedaan, en na 5 maanden was dit weer als normaal. Alleen jammer dat ik een beetje striae heb overgehouden. Borsten zijn groter en voller dan voor de zwangerschap en daar ben ik uiteraard blij mee. Ik eet nog altijd ongelofelijk veel, maar dankzij borstvoeding vlogen (en als ik niet oppas vliegen) de kilo's eraf.
Als je het geluk hebt dat je vel nog terugrekt wel ja.... Maar sommigen onder ons hebben dat geluk niet. Beide kids hebben mijn buik als hangmat gebruikt en zonder operatie gaat dat echt niet meer goed komen hoor. Mijn zus en moeder hebben hetzelfde gehad. Dus als ik al een keuze daarin had gehad, dan had ik ervoor getekend! Ik ben nu na ruim een week alweer bijna op het gewicht van voor de eerste zwangerschap, maar mijn buikwand hangt al ter hoogte van mijn vejeje.... ook al zou ik er mijn uiterste best op doen, dat is met de beste wil van de wereld niet meer weg te masseren of te sporten.... Ben best jaloers op vrouwen die wat minder geschonden uit de zwangerschap komen....
Ik was voor de zwangerschap al een plumpudding dus nee ik wil niet terug naar dat figuur Ik ben juist bij beide zwangerschappen iets afgevallen uiteindelijk (na bevalling lichter dan voor zwanger worden) en ben nu bezig om verder af te vallen
Ik heb puur mazzel gehad denk ik en ben goed uit "de strijd" gekomen. Ik heb weer dezelfde kledingmaat als vóór mijn zwangerschappen, ik ben zelfs een kilo of 3 lichter dan voor ik zwanger raakte van de eerste. Mijn buik is wel iets zachter en volgens mij zijn mijn billen ook wel wat meer gaan hangen, maar ach... Mijn borsten zijn wel redelijk geslonken. Da's jammer . Ik heb er overigens niks voor/aan gedaan. Ik HAAT sporten en dat heb ik dus sinds de bevalling van de oudste ook niet gedaan. Dus ik ben echt blij dat mijn lichaam zo uit zichzelf weer in vorm is gekomen.
Dat je er niks aan kunt doen en het niet verbetert kunt krijgen meer is heel iets anders dan de instelling 'ik kan er best zo bijlopen want ik heb twee kids' waar ik het over heb. Ik vind gewoon dat je er alles aan moet doen om er wat van te maken weer en daarmee spreek ik vooral voor mezelf, daar werd ook naar gevraagt. Ook ik ben niet 'perfect' meer hoor na twee kids kort op elkaar. Maar ik vind het belangrijk er alles aan gedaan te hebben om het weer zo mooi mogelijk te krijgen, of dat nou resulteerd in iets perfects ofniet.
Precies dit! Alleen ben ik geen 3 kg, maar 1 kg lichter dan voor de zwangerschap. Maar ik wil die ene kilo er juist weer aan omdat mijn broeken nu een beetje afzakken.