hoe zit het met het maandverband wat je in je kraampakket krijgt is toch niet genoeg? Welke hebben jullie toen gehaald? Ben ook aan het denken of in boxertjes of gewone slips moet kopen, mischien een stomme vraag maar denk er nu net over na..... *Edit Moderator: verplaatst*
volgens mij waren die verbanden in het pakket voor net na de bevalling en moet je er zelf nog bijkopen , kan gewoon bij de etos of kruitvat ofzo geloof dat je beter geen maandverband kon nemen omdat daar plastic inzit en ik heb gewone slips gedragen die lekker ruim zaten hihi
hoi, ik zat in het kraamhotel en heb ongeveer 2,5 pakken kraamverband opgemaakt en daarna kon ik over op gewoon maandverband omdat ik nog maar zeer licht bloede. Bij etos en kruidvat verkopen ze inderdaad gewoon kraamverband en die zou je eventueel 1 pak bij kunne halen want die zul je zeker nodig hebben. Daarna zou je kunnen kijken of je nog van die grote dingen nodig hebt en eventueel oversteppen naar kleinere verbanden. ik heb vernomen dat Kotex erg goed moet zijn uit eerdere verhalen hier op het form. het verband is ook erg handig als je water is gebroken want je blijft dan zo lekken dat dit daarvoor ook een goede oplossing is ik droeg gewoon onderbroeken/slips en dan 1 maatje groter dan ik gewoonlijk heb. die verbanden zijn best flink en de eerste 2 dagen moest ik er 2 tegelijk dragen (achterelkaar) en dan is een onderbroek in een maat groter geen overbodige luxe
Ik had ook van die heel grote en in verband met mijn kz had ik ook heel hoge die over de wond heen vielen. Je hebt waarschijnlijk idd niet genoeg aan de pak alleen, ik heb gewoon van de kruivat bijgekocht. Ik droeg ook de 1e dagen 2 achter elkaar.
Ik heb alleen die dikke kotex gebruikt. Vond at prettiger als die snowboards die in het kraam pakket zaten..Je heb verschillende maten. Van heel groot (handig voor de eerste dagen) tot normaal. De toplaag is niet van plastic, dus geen last van gebroei daar beneden met kotex..
Ik had ook niet genoeg aan wat er in het kraampakket zat, dus toen heeft vriendlief dezelfde als uit het pakket bijgehaald bij de prenatal. De eerste paar dagen moest ik er inderdaad ook twee achter elkaar in van de vk. Heb in totaal 3 pakken opgemaakt.
ik droeg ook heel graag boxers, had er ook extra veel aangeschaft (je kan echt wel wat extra onderbroeken gebruiken) maar boxers vind ik sowieso ideaal
het beste is kraamverband, deze bevat geen plastic en is dus beter voor je open onderkantje! Zelf heb ik nog steeds mijn zw onderbroeken aan met nog steeds dikke maandverbanden erin. Gebruik nu geen kraamverband meer. Maar in mijn pakket zat veel te weinig kraamverband. Heb zeker nog 4 pakken bij laten halen. Gebruikte zelfs de eerste 2 dagen na mijn bevalling 2 kraamverbanden tegelijk (1 aan de voorkant en 1 aan de achterkant, omdat ik erg veel vloeide).
Ik gebruikte de eerste dagen die netbroekjes die in je kraampakket zitten. Ideaal. Hebben ze zelfs gewassen omdat ze zo fijn zaten (makkelijke broek erover heen, niemand die 't ziet). Hierin zat 't kraamverband uit 't kraampakket, eerste dag 2 verbanden, daarna gewoon 1. Na een paar dagen ging ik over op Kotex. Wat een verademing na het kraamverband. Voelt heerlijk zacht en 'veilig'. Had vooraf zowel grote (volgens mij 4 'druppeltjes') als kleine (2 'druppeltjes') gekocht. Eerst de grote gebruikt en daarna de kleine. Had van allebei 2 pakken gekocht. Later is er nog iets bijgekocht, maar heb nu nog wel over. Ging al snel weer over op een 'normale' onderbroek, maatje groter dan ik normaal draag, maar die droeg ik ook al aan het einde van m'n zwangerschap. Gewoon van de Hema.