na de bevalling..

Discussion in 'Kraamtijd' started by caroline16, Mar 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hallo meiden,

ik vind mezelf een slechte moeder omdat ik gewoon bijna niks weet.. misschien maak ik me ook teveel zorgen, ( ik maak me overal zorgen om) maar zo ben ik..

ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen/willen helpen..

-wat voor een ritme houden jullie aan zodra de baby wakker is? en wanneer laten jullie hem/haar weer slapen?
    -Hoe verzorg je je kraamvisite?

alvast bedankt!

xx

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Maak je geen zorgen meid! Ik wist ook helemaal niks toen ik zwanger was. Nog nooit van mijn leven een luier verschoond of wat dan ook. Maar geloof me, je leert het allemaal vanzelf. En je mag echt wel fouten maken hoor, de perfecte moeder bestaat niet.

Voor wat betreft dat ritme... het ritme dat je aanhoudt hangt een beetje van de leeftijd van je baby af. Tijdens de eerste weken slapen ze bijna alleen maar. Dan is het voeden, verschonen en weer slapen. Mijn kindje is nu 8 weken, en die is nu iets langer wakker. Het is hier nu: voeden, verschonen (dat duurt samen ongeveer een half uur bij ons), en dan nog 3 kwartier tot een uur knuffelen en/of spelen. Daarna is hij alweer moe en is het weer tijd om te gaan slapen. Zodra hij gaat gapen leg ik hem in zijn bedje. Hier op het forum staan onwijs veel topics over ritme, dagindeling, etc. Als je de zoekfunctie gebruikt kom je een hoop aan de weet.

De kraamvisite wordt de eerste week door je kraamhulp verzorgd (overdag dan). Ze krijgen iets te drinken en een beschuit met muisjes, als je dat leuk vindt. Kraamvisite hoort nooit lang te blijven...meestal een uurtje of zo. Zorg er vooral voor dat je niet teveel bezoekjes plant op één dag, en dat jij en je kind genoeg rust nemen.
    Wij planden 1 bezoek per dag, of we lieten meerdere mensen tegelijkertijd komen, dat scheelde dan weer. En als we te moe waren belden we ze gewoon weer af!

Succes, en maak je niet teveel zorgen. Er valt inderdaad een hoop te leren, maar dat geldt voor iedere aanstaande moeder. En we doen het uiteindelijk bijna allemaal prima. Een hoop dingen zul je waarschijnlijk op je moederinstinct al goed doen. En voor de rest heb je het consultatiebureau of misschien mensen in je omgeving waar je advies aan kan vragen...? En natuurlijk dit forum ;)

3. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Hoi!

Maak je geen zorgen, t komt vanzelf :D
    Ik ging met het ritme van mn kleine meid mee, dat ging bij mij vanzelf.

Wij hadden koffie/thee en een beschuit met muisjes en als het heel gezellig was nog een frisje en een chipsje. Maar er niet al te veel moeite van, is niet nodig.

Geniet er maar van!

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Komt vanzelf goed! Ik had echt geen ervaring met baby's behalve op kraamvistite een baby vast houden! haha!
    En het is helemaal goed gekomen hoor! ;)
    Maak je maar niet teveel druk! En een ritme had ik niet in het begin, die komt ook vanzelf wel!

5. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Komt allemaal goed hoor. Ik wist ook niets van babys tot Merle geboren was. ZOnder kraamhulp was het echt niet goed gegaan! Ritme komt vanzelf, ik volg gewoon onze dochter. Honger=eten en moe =slapen. Dat veschilt hier van dag tot dag. Of lees een goed boek over kinderen, dan weet je wat meer wat je kunt verwachten.

6. EmyD

EmyD Niet meer actief

Als er iemand niks over baby's wist, dan was ik het wel, haha.. Ik had er in mijn leven misschien een paar vastgehad en nog nooit een luier verschoond. Maar gelukkig bestaat er zoiets als www.zwangerschapspagina.nl, daar hebben ze een heel praktisch forum, waar je met al je vragen terecht kunt, of info kunt opzoeken.. ;)..
    Geniet lekker van je zwangerschap en je kleine..!!

Share This Page