De laatste weken kreeg ik echt last van mn buik. Hij was enorm, achteraf bleek mijn zoontje dan ook een 8,5 ponder te zijn, dus ik voelde me wel direct lichter...
Ik ben heel erg benieuwd hoe ik me ga voelen na de bevalling.. Ik voel me nu nog super goed! Ik ben alleen heel erg bang dat ik het heel erg ga missen.. ondanks dat ons kleintje dan ècht bij ons is! Vind het heerlijk om zwanger te zijn.. Mn buik te hebben en het hetrappel te voelen! Kan me voorstellen dat meiden die zich niet goed voelen blij zijn dat ze er vanaf zijn.. Ik vind het heerlijk!
Ik was direct na de bevalling zielsgelukkig dat ik van die buik en bijbehordende klachten af ben. Nu, bijna 2 weken later, kan ik me al bijna niet meer voorstellen hoe (vervelend) het was. Ook blijkbaar een 'grapje' van de natuur, want tijdens de laatste loodjes hoorde ik mezelf zeggen 'dit nooit meer', maar ik lijk de narigheid echt allemaal te vergeten!
Gefeliciteerd Nee ik voelde me niet lichter. Wel had ik veel moeite om aan mijn buik te voelen. Een raar gevoel en er 'mistte' iets. Mijn buik voelde beide keren na de bevalling ook helemaal niet fijn aan. Maar dat schijnt normaal te zijn. Na een paar dagen merkte ik wel dat het traplopen en hond uitlaten een stuk makkelijker was dan tijdens de laatste zwangerschap (op dag 4 liet ik hond weer uit) maar had de laatste keer ook een snelle bevalling met een paar hechtingen waar ik geen last van heb gehad.
Lichter niet, wel leeg. Toen ik na de bevalling eerst de douche in ging, voelde me buik echt raar, en het voelde net of me buik me rug inging ofzo, voelde iniedergeval heeeeeel vaag hahah......
Nee, ik voelde me niet direct lichter. Ik vond het wel erg fijn dat ik direct weer kleren aan kon die ik maanden niet had kunnen dragen! Daardoor merkte ik wel hoeveel ik direct na de geboorte alweer kwijt was. Nu begin ik langzaam ook weer in mijn spijkerbroeken te passen
Spannend voor mij ook bedankt dames voor dus ver alle antwoorden vind het toch reuze intressant en ben zelf ook benieuwd
Ik kon op het einde van mijn zwangerschap niet langer staan dan een minuut of twee. Haren wassen deed ik dus in bad, want ik kon op het einde net lang genoeg staan om me even snel af te spoelen. In het ziekenhuis na de bevalling hadden ze een badkamer met een klapstoeltje aan de muur. Ik wilde persé nog even snel mijn haren wassen daar, omdat ik daar tenminste zitten kon. Tot mijn verbazing kon ik gewoon de hele tijd staan! Ik hoefde niet eens te gaan zitten! (wilde ook liever niet zitten vanwege de ravage aan mijn onderkant) Ook toen ik direct na de bevalling op mijn rug ging liggen: ik vond het zo'n rare sensatie om niet instant benauwd te worden! Goddelijk!!! Wat wel raar was, was lachen en niesen. Dan schudt alles als een plumpudding van binnen...
Hier was ik een kilo of vier van de zeven direct kwijt. De volgende dat wel meteen geprobeerd een spijkerbroek aan te trekken. Niet zo'n heel goed idee met hechtingen. Maar op dag acht had ik mijn oude broeken weer aan. Weliswaar met iets meer vel En nu bijna vier jaar geleden, pas ik nog steeds dezelfde broeken, maar velletje blijft iets te groot (oke, ik was daarvoor wel superstrak).
In elk geval niet meteen. Ik ben de volgende ochtend op de weegschaal gaan staan, en was 6,5 kilo kwijt (was er 18 aangekomen, dus het meeste zat er nog). Buik voelde wel heel raar aan, ik durfde 'm bijna niet aan te raken de eerste dag. En ik was eindelijk van mijn benauwdheid af! Maar een licht gevoel, nee.
Ik voelde me zeker lichter en. Flexibeler. Maar moest wel eventjes weer evenwicht vinden. En heerlijk om weer fatsoenlijk uit de bank kunnen komen! Alleen die flubberbuik die eerste dag, was bang dat die niet meer wegging (was na dag twee al weer wat beter).