bevallen in nederland

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mixje, Mar 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mixje

mixje Actief lid

Aug 5, 2012
    475
    64
    28
    Goedemorgen!
    Ik woon in het buitenland en mijn man en ik hebben besloten dat we graag ons kindje in nederland geboren willen laten worden. Nou zitten wij te denken over de planning van de reis. We willen graag 4 weken na de bevalling weer terugkeren, en ikzelf kan al vast vooruit want mijn man wil niet langer weg dan nodig ivm werk. Toch willen we natuurlijk wel zorgen dat hij er op tijd bij is. Bij mijn eerste zwangerschap braken mijn vliezen met 33 weken en 3 dagen, en een dag later is ons kindje gehaald met spoedkeizersnee. Nu vraag ik me af wat het beleid is in nederland na een keizersnee, zullen ze me over tijd laten gaan of zullen ze het inleiden? (ik wil graag op natuurlijke manier proberen te bevallen), is er na een vroeggeboorte grote kans dat het weer te vroeg komt? (de oorzaak is destijds niet vastgesteld maar het is heel goed mogelijk dat het door extreme stress is ingezet) Is het verstandig als ik al voor de 33 weken in nederland ben? (natuurlijk moet ik vliegen voor 34 of 36 weken dat verschilt per maatschappij). En wanneer is verstandig voor mijn man om in ieder geval vast er te zijn? Ik snap dat je nooit precies weet hoe het zal gaan maar we moeten toch probren een inschatting te maken.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Als je een vroeggeboorte hebt, heb je wel een grote kans dat dit weer gebeurd inderdaad. Was dit ook in Nederland? Een ziekenhuis wil jou namelijk echt ruim van te voren gezien hebben en ook alle gegevens van de vorige zwangerschap en bevalling zien! Dit om een goed beleid te maken en omdat je al een keer een keizersnede hebt gehad. Ik adviseer je dus inderdaad zsm naar Nederland te komen, voor 33 weken wel ja. Want dan moet je je afspraken nog regelen in het ziekenhuis en die hebben vaak niet op hele korte termijn plek.

Groeten Evelien

3. mixje

mixje Actief lid

Aug 5, 2012
    475
    64
    28
    Nee dat was niet in nederland. Ik denk er nu oevr zelf al met 32 weken vast te gaan, dan ben ik op tijd toch?

Share This Page