Waaah! Uitvallend haar :(

Discussion in 'Na de bevalling' started by valhalla, Jul 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Mijn haar valt uit! Echt, niet een beetje ook ofzo.

Tijdens mijn zwangerschap zat mijn haar wel goed, werd minder snel vet maar het was niet opeens een mooie volle bos, zoals bij sommige mensen dan opeens wel het geval is.

Eigenlijk sinds ik ongesteld ben geworden, valt het uit! Echt elke keer als ik mijn hand door m'n haar haal heb ik een stuk of 10 haren te pakken.

Het voelt inmiddels ook heel dun. Niet dat ik nu kaal word ofzo, maar het wordt maar een miezerig staartje :(

Hebben meer mensen dit gehad? Stopt het ooit nog? :D Is er iets aan te doen, bijvoorbeeld een of andere vitamine slikken oid?

2. odet

odet Niet meer actief

ja, ik heb het ook nog steeds.
    en mijn kleintje is bijna 5 mnd.
    geen idee wanneer het ophoud

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    ik wacht ook met smart totdat het ophoudt. HEb het ook al een paar maand. Echt complete bossen bij het borstelen eruit!

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Is heel normaal... Tijdens je zwangerschap vallen er bijna geen haren uit, dus die haren die nu uitvallen was je normaal gezien al kwijt geraakt alleen komt nu alles tegelijk ;) Het stopt echt weer.

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Jij bent echt niet kaal geworden? :-s

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    HIer ook gehad, met is net wat Manuella zeg. Komt goed :D

7. Anita30

Anita30 Lid

Jun 4, 2007
    66
    0
    0
    Friesland
    Heb het hier ook gehad. Mijn haar blijft nu eindelijk weer vast zitten. Dacht ook soms dat ik kaal werd, maar het komt weer goed.

Anita

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hihi nee dat dacht ik soms wel, maar dat is echt niet gebeurd!

9. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ja hier schrok ik er ook enorm van.
    Heb het aan de kapster gevraagd en die zei ook idd wat de andere zeiden.
    Heel normaal, tijdens de zwangerschap verlies je bijna geen haren en erna bij bossen.
    Het houdt een x op, denk dat het wel een maand of 3/4 was geloof ik.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    MSM tabletten, is goed voor je haar en nagels. Werkt super! Ik heb al heel dun haar en had een periode dat mn haar uitviel (voor zwangerschap) toen die MSN dingen gaan slikken en na 3 weken haalde ik al veel minder haar eruit en nu verlies ik bijna niets meer.

11. sim80

sim80 Fanatiek lid

Mar 28, 2008
    1,329
    0
    0
    Hier precies hetzelfde hoor. Ook een hele tijd gehad. dat ontzwangeren ook he.

12. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Mijn zoon is nu bijna 9 maanden oud, en ik heb nog steeds heel veel last van haar uitval.

13. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ja! Dat doet het.

:) heel flauw, ik weet het. Maar goed, ik heb het idee dat het bij mij weer een beetje normaal aan het worden is.
    Vitamine B is goed om te slikken als je haaruitval hebt.

14. stuifje

stuifje Actief lid

Jul 21, 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    Na de bevalling bleef ik ontzettend moe. Ik wilde niets meer, ja liefste op mijn bed blijven liggen e.d. en tot overmaat van ramp ging mijn haar ook uitvallen, elke keer als ik mijn haar wasde ( op een gegeven moment nog maar 1x per week) zat ik met tranen in mijn ogen naar mijn kam te kijken.

Toen besloot ik dat het tijd was om maar eens naar de ha te gaan omdat ik het idee had dat dit allemaal niets meer met de zw. - bev. te maken had.

bloed onderzocht op bepaalde dingen (ijzer e.d maar ook infectieziektes als lyme) en daar kwam als resultaat Pfeiffer uit, nu is bekend dat pfeiffer niet zo 1-2-3 over gaat en dat je het beste veel kunt rusten, yeh right met 3 kids zeker.

maar dat haaruitval had niets met pfeiffer te maken tis in ieder geval niet een symptoom wat bij pfeiffer hoort, maar dat, plus de zwangerschap, plus de stress zijn dus de voornaamste reden van haaruitval.

als je bijv. googled op haaruitval en bevalling zul je zien dat 1 van de dingen die je kunnen overkomen het uitvallen van haren is, en wat minder leuk om te lezen is dat het wel weer aangroeit cq normaal wordt, maar dat er wel 2 jr. overheen kan gaan eer dat weer het geval is.

Ik moet zeggen dat het bij mij nu wel meevalt dat haaruitval, tis een paar weken best wel extreem geweest, heb nu best wel dun haar terwijl ik al niet een echte bos had maar het ergste heb ik gelukkig achter de rug nu.

hoop dat dat bij jullie ook het geval zal zijn. hier was het voornamelijk aan de voor-bovenkant waar het haar uit viel dus nog lekker in zicht ook ;)

succes meiden

15. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Yep, hier ook heel fijn aan de voorkant! Heb zelfs van die inhammen :confused: :confused: :confused:! Ik kan wel janken!
    ik hoorde altijd dat haaruitval na de bevalling op zijn ergst is als je stopt met bv en/of als je ongesteld bent geworden maar ja, ik geef volledige bv en heb mijn 1e menstruatie nog niet gehad dus misschien wordt het straks nog erger :cry:

Sommige vrouwen verliezen na de bevalling de haren die tijdens de zwangerschap zijn blijven zitten maar sommige verliezen er veeeeeel meer :cry: :cry:

16. stuifje

stuifje Actief lid

Jul 21, 2008
    133
    0
    0
    Manager van alles
    Hillywood
    @ lara

ik heb enkel in de begin periode bv gegeven en daar uiteindelijk mee gestopt omdat het niet lukte dus daar lag het bij mij echt niet aan, begon bij mij pas toen de kleine al ruim 5 mnd was.

ik heb ook echt wel met tranen in mijn ogen naar mijn kam zitten kijken hoor helemaal in shock van wat er weer in was blijven hangen.

maar ja gelukkig heeft dat maar een paar weekjes geduurd anders had ik nu echt wel met een pruik op mijn kop kunnen lopen want van mezelf heb ik zoals gezegd al niet zo'n beste bos met haar en voor mij is elke haar er 1 :wink"

17. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Nou ik hoop maar dat het niet erger gaat worden want dan moet ik idd een pruik aanschaffen :cry:

Ik durf ook geen speciale vitaminen te slikken want ben bang dat het in de borstvoeding komt. Wel slik ik die speciale zwangerschaps/borstvoedings vitaminen maar ja, wil liever iets wat speciaal tegen haaruitval is slikken..

18. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Bij mij begon het idd zo'n beetje rond de 1e menstruatie. Het ergste is nu wel weer zo'n beetje voorbij. Gelukkig heb ik heel dik haar dus ik merk niet echt dat ik minder haar heb, maar vond het zo irritant dat ik overal een spoor van haren achterliet!
    Heb het na beide zwangerschappen gehad, en ik geloof echt dat iedereen er last van heeft..
    Vervelend, maar gelukkig van voorbijgaande aard!

19. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    1,996
    0
    0
    Ik merk ook dat mijn haren uitvallen. Mijn man loopt alweer te klagen dat hij tijdens het stofzuigen zoveel haar van mij opzuigt haha. Dat deed hij voor mijn zwangerschap ook wel eens. Ik hoop niet dat het erger wordt als ik met bv stop.

20. Indy73

Indy73 Lid

Aug 14, 2007
    47
    0
    0
    Pff, ik kan niet wachten totdat mijn haar eindelijk begint uit te vallen. Er valt al maanden geen haartje uit bij mij en ik ben die dikke bos haar op mijn hoofd echt zat. Ik blijf naar de kapper gaan.

Share This Page