hallo dames, ik ben nu net 6 weken zwanger. Afgelopen vrijdag kreeg ik roze slijmverlies en buikpijn. In het weekend werd dit bruine afscheiding en nog steeds buikpijn (erger als mijn normale menstruatiepijn) Ik ben hier erg onzeker door geworden en vreesde al voor het ergste. Gisteravond heeft mijn VK een echo gemaakt, en het hartje was aan het kloppen! Maar wel te langzaam Op dit moment is de buikpijn zo goed als over, maar de bruine afscheiding blijft. Herkent iemand mijn verhaal, ik weet dat het nog alle kanten op kan gaan, dus zowel positieve als negatieve ervaringen zijn welkom. Donderdag gaan we voor een echo naar de gyn, dus ik hoop dat het hartje dan volop klopt! groetjes Paultje
hoi paultje, wat naar zeg, helaas weet ik precies hoe het is. afgelopen zomer was ik zwanger (na een mk een maand ervoor) en toen kreeg ik met 6 weken flink bloedverlies. we mochten dezelfde middag nog voor echo komen en daar was ook een vruchtje van 3,5 mm te zien, kwam precies overeen met de zwangerschapsduur, maar het hartje klopte nog niet zo snel, volgens de (amerikaanse) gyn kwam dat omdat het pas net was begonnen met kloppen, het klopte 94 slagen per minuut. het bloedverlies kwam van een hematoom (een bloedprop in de baarmoeder).een week later mochten we terug komen. ons vruchtje wasgoed gegroeid en de hartslag was gestegen naar 124 slagen/min. wij blij! inmiddels hebben we een gezonde zoon van 3 maanden en ruim 7 kilo. (heb trouwens tot aan de 10e week bloedverlies en bruinverlies gehad, daarna niet meer, toen was het hematoom weer opgenomen door mn lichaam...) sterkte, ik hoop op net zo'n goede afloop als bij ons!
Bedankt voor je reactie Surf! Dat geeft me weer een beetje moed, alleen die buikpijn zit me niet lekker... Donderdag weer een echo, tot die tijd is het toch afwachten. (en daarna ook trouwens ) Gefeliciteerd trouwens met de geboorte van je zoon! Tjonge, ik had verwacht dat als ik eenmaal zwanger zou zijn, de zorgen over zouden zijn (we hebben er twee jaar over gedaan) Niks is minder waar groetjes Paula
De buikpijn hoeft niets te betekenen hoor. Zeker als het niet doorzet. Ik kan me herinneren in het begin van al mijn zwangerschappen buikpijn te hebben gehad, precies zoals je omschrijft. De eerste zwangerschap had ik bloedverlies, geen buikpijn. Dat is niet goed afgelopen. De tweede wel buikpijn, geen bloedverlies en een gezonde knul. Deze zwangerschap bloedverlies rond NOD, buikpijn, bloedverlies rond 7 wk en kijk mijn banner maar... Donderdag afwachten en hopen dat het hartje gewoon net was begonnen te kloppen. Als je het oordeel van de vk niet vertrouwd een second opinion vragen!
Ok dat zal ik in mijn achterhoofd houden. Bedankt voor je berichtje en succes met de laatste loodjes! De VK zei er verder niks van behalve dat het niks hoeft te betekenen, een langzaam hartje. Hetzelfde zei ze over buikpijn en bloedverlies. Ze liet het een beetje in het midden. Buikpijn is inmiddels helemaal en op het moment ook geen bloedverlies, dus het kan nog alle kanten op! groetjes Paultje
@paultje: succes vandaag meid! ik duim me helemaal suf! ik hoop dat het goed gegroeid is jullie kleine wondertje!
Hi Paultje, ik heb mee gelezen met je verhaal en ik hoop voor je dat alles in orde is en dat de zorgen voor je minder worden. succes vandaag!! groetjes Jalou
misschien was het hartje net gaan kloppen en klopte het daarom nog wat langzaam ik hoop echt dat je vandaag een mooie echo krijgt met een stevig hartje heel veel succes en sterkte met wachten! zal voor je duimen
Wat lief dat jullie aan me gedacht hebben. Helaas klopt het hartje nog steeds te langzaam, dus we weten nu nog niks. Behalve dat het er niet echt goed uit ziet, maar definitief over is het nog niet. Het vruchtje was in de tussentijd wel 1,4 cm gegroeid, dus dat is op zich wel positief. Volgende week woensdag hebben we weer een echo. Dus nu begint het lange wachten.... bah, we zijn er helemaal kapot van. groetjes Paultje
He wat jammer dat de echo nog steeds niet helemaal goed is! Hoop voor je dat je woensdag goed nieuws krijgt!
jeetje zeg, wat een spanning voor jullie...!! dat het gegroeid is, is positief,...en tja dat hartje,...kan het niet zijn omdat het nog zo vroeg is,...heb je dat gevraagd?? Heel veel succes meis, probeer positief te blijven denken,...ik duim voor je!!
Nee, daar kan het niet aan liggen. Een kindje van deze "leeftijd" moet ongeveer 100 hartslagen p.m. hebben, en die van ons heeft er ongeveer 80. (hij kon het niet precies zeggen, want de apperatuur was daar niet goed genoeg voor. Dus hij heeft geteld) De conclusie was dat we een vergrote kans hebben op een miskraam. Ik zal woensdag laten weten hoe het dan is. Voor nu probeer ik zp niet te veel te bekijken, al die verhalen van andere vrouwen vergelijken met mijn eigen, word ik ook niet echt wijzer van Bedankt in ieder geval voor de opbeurende woorden, die doen me echt goed! Paultje
Lees net je verhaal... Wat ontzettend spannend en vervelend zeg deze onzekerheid. Hoop dat jullie woensdag alsnog een prachtige echo mogen krijgen!
Enige wat ik weet is dat het hartje in het begin niet zo snel klopt, dat komt pas later. Maar dat zal je VK toch ook wel weten neem ik aan.
spannend meid, ik hoop echt dat het goed blijft gaan het kan allemaal nog... heel veel succes en sterkte met wachten op naar woensdag
ojee, het blijft dus nog langer afwachten. het feit dat de kleine groeit is mssn wel een goed teken. ik blijf duimen! sterkte met de komende dagen...
Yeah! Ik heb goed nieuws: vanmorgen is er weer een echo gemaakt, en het hartje klopt prima (128 hpm) Ook is het kindje goed gegroeid, en het vruchtzakje ook! We hadden er niet echt meer op gerekend, dus we zijn hartstikke blij ermee! Ik klim snel weer op die roze wolk! Bedankt voor het meedenken en meeleven. groetjes Paultje