Misschien een beetje vreemd topic, maar ik werk op een school in Apeldoorn en wij kregen vandaag het verzoek om morgen kinderen (12+) de kans te geven om te praten over de aanslag op koninginnendag. Ik zie hier als een berg tegenop, heb het zelf gezien op tv (wilden gaan, maar was te moe) en ben echt de hele dag behoorlijk overstuur geweest.. kan normaal al slecht tegen zulke dingen, maar ben nu veel emotioneler, heb geen flauw idee hoe ik dat moet aanpakken. Volgens mij als een leerling gaat huilen dan ben ik de rest v/d dag totaal van slag.. Iemand anders het laten doen is geen optie, moeten allemaal wel een klas opvangen.. baal er van dat ze hier nu nog mee aankomen, woon zelf buiten Apeldoorn, dus heb het een beetje weg kunnen drukken, maar weet dat het in Apeldoorn nog behoorlijk leeft.. Hoe zouden jullie dit aanpakken, misschien heeft er wel iemand verstand van rouwverwerking of zo.. En hoe houd je je eigen emoties onder controle? x
is er ook een begleider op die school aanwezig in de vorm van bijvoorbeeld een maatschappelijk werker die je kan bijstaan in deze situatie meestal helpt het als je zoiets met iemand doet die een beetje weet hoe die ermee om moet gaan
Ook wel apart dat jullie dat moeten doen. Want ik begrijp dat het jouw groep niet eens is? Dan ken je de kinderen ook niet echt lijkt me. Is er veel behoefte van de kinderen om erover te praten? Klinkt misschien stom maar als er niet naar gevraagd word waarom zou je kinderen meer overstuur maken? Helemaal omdat de kinderen er gelukkig niet bij waren (ga ik vanuit? anders zou er wel begeleiding voor ze zijn)
Hoi, Als eerste wil ik je hier heel veel sterkte mee wensen aangezien dit niet een van de makkelijkste dingen is die je moet doen. Zeker met al die hormonen in je lichaam. Misschien heb je iets aan de volgende tip, je zut alleen zelf nog even moeten zoeken aangezien ik niet weet waar je het precies kunt vinden. Via google of de site van scouting nederland moet je volgens mij een brochure kunnen vinden over rouwverwerking bij een groep kinderen. Deze wordt in het jeugdwerk gebruikt en zelf ben ik hem tijdens mijn opleiding tegen gekomen. Verder hangt wat je kunt doen, ook af van de leeftijd van de groep en wat ze zelf aangeven. Specifieke tips kan ik je dus helaas niet geven. Als je hier wel behoefte aan hebt, en je heb meer info over aantal en leeftijd kun je me een PB sturen, dan kan ik je misschien nog wat tips geven. In ieder geval heel veel sterkte en hopelijk kun je hier iets mee. Groetjes, Krissa
Lees nu dat je in Apeldoorn werkt. Dacht dat je ergens anders werkte. Vond het al vreemd! Sterkte hiermee, maar ik blijf erbij dat er wel beter iemand bij an zijn die weet hoe rouwverwerking werkt het is niet zomaar iets namelijk
Heb helaas geen advies voor, maar lees even mee. Moest vandaag een vrouw helpen (die ik niet ken) die veel pijn had. Alleen al door haar gekreun kon ik echt mijn tranen niet meer tegenhouden. Dit had ik voor de zwangerschap nooit. Misschien dat mensen tips hebben in hoe om te gaan met je hormonen op zo'n moment. Ik wens je veel sterkte morgen. Hoop dat je zelf ook begeleiding hierin krijgt om dit te verwerken. Succes xxx Suzie