Ingeknipt

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door palmie37, 25 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hallo,

Ik ben benieuwt wie van jullie ook zijn ingeknipt en hoe lang het duurde voordat jullie gehecht werden!
    Bij mij kwam de Gyn pas na 20 min. terug en werd ik gehecht, had daarna 3 bloedtransfusies nodig omdat ik giga veel bloed was verloren en dus 4 dagen lang onwijs ziek ervan geweest.

Ik kon zo snel niet een onderwerp erover vinden en was erg benieuwt aangezien dit niet echt een leuke ervaring was.

Liefs Palmie

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb eigenlijk geen idee. Bij mij zijn ze gelijk begonnen, toen hadden ze wat onzekerheden over de kringspier, werden de hechtingen weer verwijderd en de gyn opgeroepen, die moest van huis komen, om te controleren of het zo gehecht kon worden of dat het onder narcose moest. Dus er moet wel wat tijd tussen hebben gezeten. Maar hoeveel, geen idee.

Maar jemig, 3 bloedtransfusies, dat moet een aardige bloeding zijn geweest idd. Kan me voorstellen dat je daardoor behoorlijk ziek moet zijn geweest.

3. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Hi,
    bij mij ging de gyn ook eerst even de vrouw in de andere kamer helpen.
    k was dan ook veel bloed verloren, net niet genoeg voor bloedtransfusie (gelukkig) maar heb nog steeds bloedarmoede en ben dus veel moe en duizelig.
    Kreeg wel ijzertabletten maar daarvan kan ik niet poepen en ik heb nog steed aambeien van de bevalling... dus die slik ik niet meer. FIjn he, kinderen krijgen!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier nog langer, is was geknipt en gescheurd (totaalruptuur). Maar moest op de OK gehecht worden. Mijn jochie was er rond half 1, en om half 2 lag ik op de OK.
    En dat was nog sneller dan gepland, het zou eerst half 3 worden, dus ik had nog geluk.

Verder geen transfusie ofzo nodig gehad, heb niet echt veel bloed verloren.

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik moest ook op de OK gehecht worden, en ik ben thuis bevallen. Dus eerst gewacht op de ambu. In het ziekenhuis nog even wachten op de gyn (ben 's nachts bevallen). Onze meid is om 01.25 uur geboren en rond half 4-4 uur ging ik onder narcose.
    Ondertussen ben ik ook veel bloed verloren, en omdat ze mij geen ijzertabletten/infuus wilden geven ivm de hechtingen, heb ik ook een bloedtransfusie gehad. Maar daar ben ik eigenlijk vrij snel van opgeknapt...

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jelle is thuisgeboren en direct na de bevalling dus ook de placenta en controle baby gehecht dus na zo'n 15 minuten schat ik

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Oh dan ben ik niet de enige die er zo slecht van was:(

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh wow...3 bloedtransfusies...dat moet wel een bloedbad zijn geweest dan..

Hier bevallen om 21.21 op de ok...(foutje bedankt hahaha) En nadat ik naar boven was gebracht, kleine al nagekeken enz...werd ik pas gehecht weer...dus denk een kleine 20 a 30 minuten later ongeveer...

Had mijn HB net op het randje, mocht eigenlijk niet naar huis..maar toch gedaan! Moest staalpillen slikken en bloed laten controleren na week......

Pff lijkt me erg dat je er zo slecht van was zeg....maar ieder bloed anders helaas...jammer dat jouw gyn dat niet gezien heeft bij je...

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Kan die niet gezien hebben want hij was nergens te bekennen:(
    Weet nog dat mijn vriend zei sjee waar blijft ie nou je lijkt wel een kraantje van onderen die openstaat:(

Was een week geleden op nacontrole en toen zei ie, sjee hoorde dat je er zo slecht aan toe bent geweest, wel raar want volgens mij ben je helemaal niet zoveel bloed verloren:x
    Ja ja en vanwaar dan die 3.9???

10. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    ik heb wel 3 kwartier liggen wachten op de gyn. ze wilden het graag netjes doen en de gyn was nog bezig met een andere vrouw. ben ook veel bloed verloren...

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier duurde het ook wel een half uur ongeveer, heb ook 2 zakjes bloed gehad (hb van 4.0). Maar denk niet dat mijn bloedverlies van de inknip was, maar eerder vanuit de baarmoeder.
    Heb na 2 dagen namelijk 2 enorme stolsels verloren en bleef ook erg vloeien.

Het irritante is trouwens dat nergens is neergeschreven dat ik een transfusie heb gehad en zoveel bloed heb verloren, bij de bevalling was het bloedverlies normaal en zo staat het ook in het dossier.. maar verder niks. Lastig want nu bij deze zwangerschap kan de vk er niks meer over terug vinden.

12. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik ben ook ingeknipt, maar aangezien ik meteen door moest naar de OK ivm een stuk placenta dat niet loskwam is het dus op de OK gehecht. En daarnaast was ik ook veel bloed verloren, 2 bloedtransfusies gekregen en ik denk dat het bij mij zo'n 5 weken geduurd heeft totdat ik opgeknapt was.

13. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    nadat Esmee was geboren en 5 minuten bij me had gelegen kwam de kinder arts om haar te onder zoeken en mee te nemen naar de couveuse was de gyn al aan het hechten dus denk dat het al met al 10 a 15 minuten na de bevalling was, kwam vast omdat het 5 uur in de ochtend was en hij erg graag wou slapen

14. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Grappig al die verschillende verhalen te lezen;)

15. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    ik werd eigenlijk direct nadat de placenta eruit was ehecht, wel ben ik ook veel bloed verloren en heb ook 2 bloedtransfusies gehad... maar dat bloed kwam niet van de inknip hoor! dat komt echt van je baarmoeder....
    ik was trouwens wel vrij snel opgeknapt, gewoon normale kraambed.

16. EmyD

EmyD Niet meer actief

Dit vind ik wel ontzettend slecht van je gyn. Zeker omdat je vriend nog aangeeft dat je zo enorm aan het bloeden bent..

Bij mij kwam het bloedverlies trouwens echt uit de scheur, en niet uit de baarmoeder. Maar das bij iedereen anders natuurlijk!

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zat er een 25 min tussen denk ik. De vk heeft bij mij een klem er op gezet omdat ze een slagardertje had geraakt.

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Nadat Thijs geboren was kreeg ik direct een infuus voor de nageboorte. Toen deze geboren was ging de gyneacoloog hechten. Na 15 minuten ongeveer. Het hechten heeft ongeveer 45 minuten geduurd. En bij jullie?

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Bij mij is er wel geknipt (moest ook wel om meneer met bijna 10 pond en 60 cm en een vacuümpomp geboren te laten worden :D), maar van de knip zelf heb ik niet veel bloed verloren. Bij mij kwam alleen de placenta niet, dus ik ben drie kwartier na de geboorte van Sam naar de OK gegaan. Hebben ze meteen onder narcose maar gehecht ;).

Ik heb wel nieuw bloed toegediend gekregen, maar dat was ook wel nodig met een Hb van 2,8 :D... De vermoeidheid voel ik nog wel, maar dat komt vast wel weer eens goed ;).

Liefs,
    Josien

20. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Bij mij duurde het hechten ook 45 min. ongeveer!

Deel Deze Pagina