Dag dames, nou sinds een paar weken gaat het voeden nu zonder tepelhoedje en dat gaat op zich goed.. maar.. Meneer heeft nu de afgelopen dagen dat hij zo onrustig is! Hij drinkt 3 minuten goed maar dan begint het. Steeds strekken, boos, afgeleid door alles om hem heen. En daar raakt deze mama lichtelijk gefrustreerd van. Gelukkig is het niet elke dag, maar gezien zijn groei wil ik wel dat hij genoeg binnenkrijgt en het valt wel op dat het nu zonder tepelhoedje opeens gebeurt (ik pak ze soms wel erbij om te kijken of het helpt, de ene keer doet dat het wel de andere keer niet). 3 Minuten aan beide kanten drinken kan nooit genoeg zijn toch? Het is ook niet zo dat hij dan een volgende voeding eerder komt. De eerste en laatste voeding gaan overigens wel prima. Op zo'n dag gaat overigens alles minder, ook het slapen bijv. Moet ik maar gewoon mee gaan in zo'n dag? Aan de ene kant prober ik aan te blijven bieden maar ik ben bang als ik teveel de strijd aanga dat juist averechts werkt. Ik maak me soms zo ongerust ook om m'n productie, hoe snel kan dat teruglopen na 5 maanden voeden?
Misschien komt je menstruatie er weer aan? Dat gebeurdt bij mij steeds als hij na 3 minuten gaat klooien.. Verder: verlate 4 maanden dip? Ben je ineens actiever geworden? Begonnen met (intensief) sporten? Allemaal niet, dan kan het ook zijn dat ie nu ineens vanalles ontdekt. Voeden in een rustige donkere omgeving? Ik denk niet dat het aan het tepelhoedje ligt aangezien het eerder wel goed ging... Blijven aanleggen op verzoek zorgt ervoor dat de productie weer afgestemd wordt, als het een dip is.. Vertrouw op jezelf!! Succes!!!
Vervelend he? Mijn dochter had dat ook precies in dezelfde periode. Heel lastig voeden. Ineens wilde ze alles om zich heen zien en liet ze steeds los om te kijken. In deze periode ben ik haar voornamelijk in de stoel op haar kamertje gaan voeden om zo min mogelijk prikkels te geven. Dat ging goed. Later ging het drinken ineens veel makkelijker en leek ze door te krijgen dat drinktijd ook echt drinktijd was. Echt even een fase dus. Succes!
Sorry voor de late reactie. M'n menstruatie is nog niet begonnen, ik ben inderdaad wel meer gaan bewegen (thuis sporten, langere afstanden wandelen) kan dat echt zo'n impact hebben? Gister ging het wel iets beter, in de loop van de dag leek de onrust weer wat toe te nemen. Ik probeer inderdaad de omgeving prikkelarm te maken tijdens het voeden maar hij vindt echt alles interessant, zelfs m'n sjaal, knoop, rits of uberhaupt gewoon m'n kleren. Ik vermijd nu ook bewust oogcontact.. klein boefje is het. Bedankt in ieder geval voor jullie reacties! Ik probeer er maar op te vertrouwen dat het dan inderdaad een fase is en hij vanzelf wel weer meer komt als hij het nodig heeft.