na de kraamweek ineens moeite aanhappen links.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door paula1984, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hoi

Zo we zijn de eerste week voorbij!
    Vooropgesteld bv loopt goed stuwing zijn we voorbij en op de regeldag zitten we te wachten.:)
    Nu het volgende mijn linker tepel is teruggetrokken, in de kraamweek ook al wat moeite met aanhappen maar ging verder prima.
    Nu afgelopen 2 nachten ineens ontzettend lastig voor mini om mijn tepel te pakken gelukkig is het een zeer meegaand mannetje en kalm dus hij blijft wel proberen tot het lukt maar afgelopen nacht is hij zeker 5 min bezig geweest voor het lukte.
    Elke keer heeft hij hem en dan zuigt hij en laat los ik dan kijk is er weer dat "kuiltje" in mn tepel.
    Ik krijg hem er ook niet goed uit met de hand helaas.
    Heb al geprobeerd mn tepel verwarmen zodat alles makkelijk stroomt stuur mee met mn tepel. Ik bewaar ook prima mn geduld maar toch na 5 min modderen merk ik dat hij vermoeid raakt en minder goed kan drinken als het eenmaal gelukt is.

Het is geen aanhap probleem want rechts nis mn tepel mooi staand en hapt hij blindelings in 1x aan...
    Hopelijk nog een tip van jou! En tepelhoedjes is niets dat heb ik vorige keer geprobeerd is not done...

Groetjes paula

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik denk dat je heel goed bezig bent. Heb je vorige keer wel zonder problemen kunnen voeden aan die kant?

Het helpt soms om de rugby houding toe te passen: dan zie je heel goed wat hij doet.
    Ook kun je biologic nursing toepassen: neem er eens op een rustig moment de tijd voor om dit uit te proberen, of vraag of een lactatiekundige jullie hierin wil begeleiden.

Wanneer het echt alleen het naar voren komen van de tepel betreft kun je de latch assist overwegen: kost 11,50 en heeft weinig om het lijf: even toepassen voor het aanleggen en klaar. (ik heb hem zelf op voorraad, maar google gerust om een idee te krijgen wat het is) De 'druk' die het geeft is echt heel zacht, anders dan een zgn. blaasbalg doet vermoeden :)

TOt slot: links beginnen, helpt dat? Wanneer de eerste dorst weg is gedronken?

3. paula1984

Hoi

Dank voor de snelle reactie!
    Zn latch assist heb ik van medela die zou eens kunnen proberen idd! Hoelang voor de voeding denk jij dat nodig is?
    Links gaat iid beter als het de "startborst" is want dan heeft hij er nog meer zin in natuurlijk.
    Soms is hij zo moe dat hij maar 1 borst drinkt is dat heel erg?
    Doe al tussendoor verschonen maar hij is dan alweer zo diep weg.
    Meestal lukt het wel hoor om een toetje uit de 2e borst te geven.

Vorige keer was bv een regelrechte ramp aanhappeb ging niet oudste was zeer driftig ik onzeker (slechte combi)
    Tepelkloven meer kloof als tepel.
    Borstontsteking enz enz heb het uiteindelijk 6 weken volgehouden toen was ik er helemaal klaar mee.

Deze keer erg bewust gekozen om weer bv te geven en mezelf goed voorbereid heb een infoavond bijgewoond info ingewonnen bij lll en borstvoeding. Com
    Ben vastberaden dit kindje minimaal een jaar te voeden met alle regeldagen ups en downs.
    Dus mss moet ik hier nog wel eens wat vragen...

Groetjes paula

4. paula1984

Ik heb trouwens tepel vormers ipv latch asist net geprobeerd een uurtje voor het voeden en tadaa in 1x aangehapt !!

5. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Fijn, ga zo door. Bij twijfel gewoon ook een keer een lk inschakelen: kun je goed dat eerste jaar aan!

Deel Deze Pagina