Goeie morgen ( tja, beetje vroeg, maar dat is het idee van mijn buikbewoner ) Ik heb een vraag. Op dit moment hebben we zeer weinig geld. In de vakantie hebben we drie weken de twee jongste kids van mijn vriend hier. Super gezellig. Nu willen we ook wat leuke dingen gaan doen, maar ze mogen dus niet te veel of liever niets kosten. Ben opzoek naar activiteiten in en buitenshuis. Wie heeft er leuke ideeen, weet een leuke site oid waar ik op kan zoeken? Ik woon zelf in Zeeland, dus Groningen is niet optioneel . De kids zijn 12 en 14, een jongen en een meisje. Hoor graag van jullie. Groetjes Eva
Kijk eens op deze site: Uit Met Kinderen = Uitstapjes met kids, vandaag een dagje er op uit, met de kinderen weg naar uitjes in attractieparken, gezin, dierentuinen, musea, kinderuitstapjes, automuseum, speeltuinen, ballenbakken, auto, zwembad, zwembaden, bowling, karten, p Kun je helemaal zelf invullen waar, wanneer, leeftijd van de kinderen en een eventuele prijs. Succes met bedenken.
Leen van iemand een oude surfplank en dan lekker oefenen met surfen. Is er een bos in de buurt oid? Soms heb je daarin toestellen van een trimbaan waarop je je kunt uitleven. Je kunt de kids ook bijvoorbeeld leren koken, nuttig, en ook heel leuk. Zelf ingrediënten halen zelf koken en opdienen.... Of misschien heb je een naaimachine en kan je ze dat leren als ze het leuk vinden? Of tent op laten zetten in de tuin als ze daar willen kamperen? Van de kringloop een stapel leuke tijdschriften erbij...
Picknicken op het strand Vliegeren op het strand speurtocht door de duinen bij slecht weer zou ik binnen een bioscoop maken, allemaal nstoelen neerzetten, grote bak popcorn, spannende film opzetten en voila een bioscoop.
12 en 14...ja dat is een leuke leeftijd hier voor misschien vinden ze bakken en koken wel leuk? Als het een regendag dat je middag en avond eten een keer omdraait en dan met zijn alle beslist wat je gaat maken en dit dan lekker uitgebreid met zijn alle doet. Soort "feestmaal" maar dan met zijn alle bereid. Iedereen neemt een deel voor zijn rekening maar wel eventueel geholpen ivm leeftijd uiteraard. Ga naar de kringloop en zoek een "nieuw" bordspel uit wat een uitdaging is voor de kinderen. Hier doet scrabble het nogal goed (jongens zijn 13 en 15) er liggen altijd erg veel bordspellen met de meest geinige spellen bij ons in de kringloop (en die andere 3 die ik regelmatig bezoek) dus dat zal bij jullie ook wel zo zijn. Ga met ze naar een apart park met een history. Diep die history eerst uit door dingen op internet enzo op te zoeken en ga dan met zijn alle kijken of je er dingen van terug vind. Dagje naar een oude stad en doe het zelfde als hier boven. Hoeft allemaal niks meer te kosten als wat energie een zak met broodjes en eventueel een ijsje. Als het slecht weer is kan je een marathon doen van een serie films. Mucho popcorn en andere hapjes en drankjes en dan met een hoop kussens en andere zooi er omheen lekker film kijken. Kijk of er een rommelmarkt oid georganiseerd wordt en geef ze elk 5 euro en ga daar rond snuffelen. Ben je als het een beetje een redelijke is zo 3 uur kwijt. Keertje zwemmen met zijn alle hoeft ook niet duur te zijn. Weet niet of ze van knutselen houden? Is ook nog een optie (al zal de oudste wel lekker tegendraads zijn dus... moet maar net in zijn straatje passen) Combi van uitgebreid gourmetten oid met een leuke film er achteraan Een dagje van zoek het zelf maar uit wat we gaan doen. Kijken wat ze verzinnen. Dagje naar een echt bos en daar een fikse wandeling.
thuis of in de tuin een disco organiseren? (oke je bent wat geld kwijt voor cola en chips) maar succes gegarandeerd!
Er zijn hier al veel super goeie ideeen geplaatst zeg! Daar kun je vast iets mee! Vind het altijd een beetje moeilijk inschatten wat tof is voor die leeftijd, omdat mijn kids nog zoveel jonger zijn. Vooral dat leren (samen) koken vind ik een goed idee, film avondje, rommelmarkt/ kringloop struinen... Oh en dat historisch park is ook een toffe tip! Kamperen in de tuin heb ik hier ook al een paar keer gedaan. Weet alleen niet of ze dat met 12 en 14 nog leuk vinden? Ik had iig alles (in mijn eentje ) naar buiten gesjouwd, de hele grote tent opgezet, koelbox, luchtbedden, kooktoestel, campingtafel en stoeltjes etc. Een dag of 5 lang in de tuin gekampeerd en ons huis alleen als 'douche/ toiletgebouw' gebruikt. God het klinkt wel idioot zo, je had de mensen ook moeten zien kijken die voorbij liepen, maar de kids vonden het fantastisch Veel plezier iig die weekjes!
Inderdaad picknicken op het strand of in het bos, bal of ander buitenspeelgoed mee en je hebt een lekkere middag. Lekker een stuk fietsen met z'n allen en bij thuiskomst zelfgemaakte ijsjes of limonade (of beide ). Kamperen in de tuin. Weet niet of dat bij jullie ook zo is maar bij ons in het bos zijn speciale gebieden waar je kampvuur kan maken. Zoiets gaan doen en dan wild bbq-en. Worstjes op een stok, s'mores maken, etc. Uiteraard onder begeleiding zelf een stok laten maken van takken. Met de boot naar een van de eilanden en dan het eiland een dagje verkennen. Eens op internet kijken of er een boerderij/boomgaard is waar activiteiten te doen zijn. Bijv. appels plukken en dan zelf appelmoes maken. In de provincie Groningen (weet even niet meer waar) ligt het park 'Wonderwereld' kost 6,50 pp. Misschien dat een dagje doen, zelf eten en drinken mee. Weet trouwens niet echt of het iets is voor de leeftijd van jouw vriends kinderen maar dat moeten jullie maar even bekijken op internet. Op internet verschillende interessante punten uit een stad/dorp uit de buurt opzoeken en naar aanleiding hiervan een speurtocht opzetten voor de kinderen. Voor binnen; Samen cakepops maken en versieren (is voor die leeftijd net wat moeilijker en leuker dan cupcakes). Met zijn alleen iets maken voor de baby, een schilderij voor op zijn/haar kamertje bijv of een foto album van papa, mama en broers/zussen met een lieve tekst door iedereen geschreven. Speel met z'n allen een bord spel, drankjes en wat lekkers erbij. Mocht je geen spelletjes in huis hebben, struin de kringloop, rommelmarkt of marktplaats af. Aanrader; logospel Pannenkoeken bakken en iedereen zijn/haar eigen creatie laten maken, hoe gek die ook is
hoezo zouden kinderen van die leeftijd het niet leuk vinden om te gaan picknicken of te gaan vliegeren ofzo ?? Ik woon bijna in zeeland aan wij gaan zo vaak vliegeren met de buurmeiden, meiden zijn 15 en 16 nou we hebben echt de grootste lol hier hoor .. en wij hebben hier een bos ( is geen bos maar goed dicht bebouwd meer ) meestal dan doen we daar een speurtocht met ze alle, de ene keer zetten wij ( volwassenen ) wat uit en de andere keer zetten hun wat uit, en dan uiteraard met leuke opdrachten tussendoor.
Ik denk dat ze bedoelde voor zwangerschapspagina Ontopic.. Mijn zusjes zijn vast losgeslagen wild, maar die hebben niet eens zin om wat met onze ouders te doen. Ja MacDonalds.. daar zijn ze nooit te oud voor. Misschien een idee om te knutselen, kunnen ze foto's uitknippen van vrienden en dan scrappen ofzo. Of een beautybox maken (zijn het jongens of meisjes? of lees ik er overheen).. Op pinterest staan veel do-it-yourself dingen !