Hallo dames, Ik heb lang getwijfeld of ik dit wel zal gaan plaatsen. Toch moet ik het van mij afschrijven, om mijn ei kwijt te kunnen. Mijn collega (vrouw van 25 jaar, niet helemaal 100, heeft een WAJONG uitkering) is op zich een hele aardig meid. Ze woont bij mij in de wijk. Maar soms word ik gewoon knettergestoord van haar. Ik ben moeder van 2 kinderen, werk 3 dagen en heb buiten mijn werk ook mijn sociale leven. Waarbij niet alles om mijn collega draait, al denkt zij inmiddels van wel. Ze heeft mijn telefoonnummer. Alleen mobiel, gelukkig niet mijn huisnummer, anders zou de huistelefoon het niet overleven. Ze heeft mij op facebook en hyves (niet dat ik veel met hyves doe, maar oke). Het begon al met het feit dat mijn vriend niet 'veilig' over straat kon. Wij hebben een hond die uitgelaten moet worden. Iedere keer was het "ik heb je mannetje dan en dan gezien met de hond". Of "zo, je mannetje komt lekker vroeg thuis, wou dat ik zo'n baan had!". Of "hey, ik zie je mannetjes auto al een paar dagen niet meer, is hij weg". Nou, was mijn vriend maar eens vaker thuis! En ik ben blij dat hij vroeg thuis is, hij begint om 7 uur al met werken en is, als hij geluk heeft, om 17:00 uur thuis (gaat om 16:45 uur van zijn werk) Ten eerste vind ik 'mannetje' nogal kleinerend en ten tweede ben ik niet getrouwd. Ten derde kent zij de naam van mijn vriend. Ook wat ik in huis doe is niet meer veilig "ik zag dat JIJ de ramen hebt gelapt" (wie zegt dat IK ze lap???) "zo, jij bent aan het opruimen" (er stond een kapotte prullenbak op de gallerij. Wat moet ik met kapotte zooi binnen? Had het alleen even snel buiten staan, mag dat ook al niet meer??) Nu whatsappt ze werkelijk iedere dag om de meest zinloze dingen. Als ik zeg dat ik het druk heb, heeft ze maling aan en gaat juist dan nog meer berichten sturen. Vandaag ook weer. 's morgens wordt ik lastig gevallen, 's middags wordt ik lastig gevallen en nu net weer. En dan niet 1 berichtje. Neeeeeeeee, 15-20 per berichtensessie. En soms reageer ik wel, dat is misschien mijn schuld. Maar als ik niet reageer, maar wel kijk, krijg ik na 30 minuten "waarom reageer je niet? Ben je boos??". Hallo, ik heb ook een leven buiten die tuk telefoon hoor! Ik heb 2 kinderen en een sociaal leven. Vanavond het smoesje maar gebruikt dat ik visite had en madame ging gewoon door met lastig vallen. Ze stuurt juist meer berichten als je zegt dat je andere dingen aan het doen bent. Zeggen van joh, contact is leuk, maar alsjeblieft niet zo intensief. Dan bestookt ze je helemaal dat ik in staat ben om de telefoon tegen de muur aan te smijten. Gelukkig beheers ik mij dan, maar ze drijft mij echt tot wanhoop. Haar blokkeren is een optie, maar dan bestookt ze mij via de SMS of dan belt ze mij. Kortom, HELP. Hoe krijg ik die lastpost van mij af die kennelijk geen eigen leven heeft. Ook mijn andere collega wordt gek van haar. Praten helpt niet, niet reageren helpt niet, blokkeren helpt niet. De pest is ook nog eens dat ze én in mijn wijk woont, weet waar ik woon én wij dezelfde werkgever hebben. Ik word al gek als ik hoor dat iemand een berichtje stuurt. Al is het van iemand anders, of een mailtje. En als ik geluid uit zet en ik zie dat icoontje dat iemand een berichtje stuurde is mijn eerste gedachte "ow nee he, gaan we weer". Ze valt mij om iedere poep en scheet lastig. Zo van "ik heb lekker gewerkt". "I. was heel lief vandaag", "alles is opgeruimd", "het ziet er netjes uit boven", Andere collega die ook gek van haar wordt heeft onlangs een zwaar ongeluk gehad dan stuurt ze "wanneer gaan WIJ haar bellen", "wanneer gaan WIJ er op bezoek?" "zal ik met jou of zal ik met I gaan?" "of zal ik met jullie allebei gaan?" "Zal IK een ballon voor HAAR kopen?" "Of doe ik dat maar niet?" "Zal IK haar een kaart sturen?" "Waar heb jij je keuken gekocht?" "O, daar helemaal? Ja, want wij willen ook een keuken, maar ik ga niet helemaal DAAR heen". Men, ik word echt moe van dat mens. Hoe kom ik in godsnaam van haar af? Ander nummer zie ik niet zitten. Is ook geen oplossing. Ze weet mijn huis te vinden en anders kan ze mij op mijn werk vinden. Dus probleem is dan nog niet opgelost. Pffff, ik weet het niet meer.
Tja lastig....ik zou denk ik gewoon niet meer reageren op sms, ap's e.d En daarnaast tegen haar zeggen dat ik haar een aardige collega vind, maar dat ik niet privé contact wil hebben met collega's. Haar nadrukkelijk verzoeken, face to face, om op te houden me lastig te vallen.
Zo hé! Hoe bedoel je plaat voor d'r kop? Ik zou haar blokkeren van what's app, zou haar van fb afknikkeren en niet meer reageren op smsjes. Als ze er naar vraagt, zou ik gewoon zeggen dat je liever niet meer hebt dat ze privé contact met je opneemt. Dan maar wat harder zijn, maar anders kom je er niet af ben ik bang.
Het er over hebben met je baas/vertrouwenspersoon op je werk? Misschien dat hij of zij eens met je collega kan gaan praten?
Ik zou dit zeker even op je werk aangeven aan de leidinggevende. Dan kunnen jullie samen een gesprek met haar aangaan.. Ook aangeven in dit gesprek dat je haar gaat negeren als ze het contact niet drastisch omlaag brengt en dit dan ook volhouden. Sterkte! kan me goed voorstellen dat je hier knettergek van wordt..
Tja, bij mensen met een bord voor hun kop moet je heeeeel duidelijk zijn. Dat is het enige wat helpt. Vage hints komen niet aan. Zeg dus keihard dat je geen vriendinnen met haar wilt zijn en dat je niet wilt dat zij nog contact opneemt (tenzij werkgerelateerd en absoluut noodzakelijk).
Jeetje wat irritant! Ze heeft dus echt een plaat voor dr kop. Als niks meer werkt, wat jij net opnoemde.. Dan zou ik toch echt alle moed bij elkaar verzamelen om haar in het echt toch even heel duidelijk zeggen dat je niet meer wilt dat ze je appt ( of iig minder ). Duidelijk in het echt zijn. Dat komt vaak wat beter over dan over de app. En verder..... Succes! Ik word al moe van haar als ik je verhaal lees.. Pfff!
zou bij de baas dit verhaal voorleggen op hyves/facebook haar blokkeren je kan aangeven wie wat wel en niet mag zien en verder zou ik met baas of vertrouwens persoon haar vertellen dat je buiten je werk geen contact wilt met haar
Zo'n vriendin had ik ook en toen ik ff druk was en weinig tijd had kreeg ik gelijk te horen dat de vriendschap over was. Oké prima
Klinkt eigenlijk als een eenzame vrouw, die blijkbaar niet de vaardigheden bezit om op een gezonde manier een vriendschap of contact aan te gaan... Als ik het zo lees krijg ik eigenlijk een beetje medelijden met de dame in kwestie.. Ook voor jou een lastige situatie... Waarschijnlijk kijkt ze erg op tegen jou en wil ze je dat op allerlei manieren laten merken... Om nou te suggereren dat je met een wajong niet helemaal 100 bent vindt ik ook weer zo wat maargoed... Blijkbaar pikt ze jou signalen niet op.. Misschien kan je een keer met haar gaan zitten en haar vertellen dat je het waardeert dat ze zo geintreseerd is maar dat jij deze manier van contact liever niet wilt.. Ik zou eerlijk zijn tegen haar en er niet omheen draaien.. Daarbij zou ik haar wel proberen in haar waarde te laten.. Maar ik denk dat ze behoefte heeft aan een duidelijke benadering.. Dus of wel of niet.. Wees eerlijk tegen haar en dat kan ook zonder haar te kwetsen...
Die heeft een plaat voor de kop zeg... Tjonge jonge.. Zal hierover ook met je werkgever spreken, het kan niet zo zijn dat je last hebt van je collega's en al helemaal niet in je privé leven. Wees ook eerlijk tegen haar, ik denk ook dat ze geen normale vriendschap kan onderhouden. Overleg ook even met je collega zodat jullie samen naar je werkgever kunnen stappen. Succes meid!
Thanks dames, voor het meedenken. Ze heeft echt een plaat voor haar kop inderdaad, maar misschien komt dat ook wel door haar handicap/heel enorm extreem faalangstig/haar jeugd. Haar face-to-face zeggen dat het contact wel graag minder mag, werkt ook niet. Misschien dat de leidinggevende inderdaad iets voor mij kan beteken. Ik hoop het. Ben echt de wanhoop nabij. Mamie, dat kan ik wel doen inderdaad. Ze heeft mijn vriend ook op Facebook toegevoegd (vriend accepteerde haar verzoek, *zucht* hoezo wanhopig??). Als ik haar blokkeer en ik post wat op de facebook van mijn vriend. En hij reageert erop, kan ze dan niet zien dat ik wat op zijn profiel heb geplaatst? Snap je?
Dit dus, vooral omdat je de kans loopt dat ze gaat roddelen en stoken op het werk wanneer je haar duidelijk hebt gemaakt geen "vriendinnen" meer te willen zijn. Misschien verstandig dat ook je andere collega bij jullie leidinggevende aangeeft hier last van te hebben.
Anne, ze is echt niet helemaal 100 Een vriendin heeft ook WAJONG, omdat ze lichamelijk gehandicapt is, maar dat is dag en nacht verschil met collega.