Hoi, Ben nu 11 weken zwanger en nog steeds heel erg misselijk. Zelfs zo erg dat ik (bijna) geen eten binnen kan houden. Nu heb ik twee weken geleden met de verloskundige afgesproken om thuis te blijven ook omdat er tot twee keer toe (2e keer erger dan eerste keer) uitdrogingsverschijnselen aangetroffen waren in mijn urine en omdat mijn bloeddruk erg laag was. Nu ben ik 2 weken verder en zit nog in de ziektewet. Gisteren mijn vk nog gesproken en die zecht dat ik toch echt thuis moet blijven tot de misselijkheid weg is of alleen nog in de ochtend. Omdat ik anders terugval in hetzelfde patroon van alleen nog maar overgeven. Thuis houd ik tenminste nog wat binnen zeg maar. Mijn leidinggevende belt me iedere week en vraagt of er dan niet eens wat testen gedaan moeten worden en waarom ik niet in de gaten gehouden wordt. ze begrijpen niet dat rust houden nu belangrijker is. Op deze manier kan ik niet echt rustig thuis zitten en ben aan het twijfelen wat ik hiermee moet. Toch maar gaan werken? Al weet ik dat het echt niet leuk gaat worden. Moet me erg concentreren op mijn werk, ben management assistente. Ben nogal ten einde raad, weet even niet wat ik hiermee aan moet. Alvast bedankt. Liefs Luna1
hoi Luna, als je nog zo ziek bent moet je zeker niet werken. Ik zou je wel aanraden om contact op te nemen met de bedrijfsarts/arbo-arts. Dan kun je het met hem of haar bespreken en die kan dan ook uitleggen aan je leidinggevende dat het nu echt niet anders kan dan dat jij thuisblijft. Het is misschien ook rustiger voor je als het contact via die arts verloopt. Dan kun jij aan je herstel toekomen. Ik hoop voor je dat het snel overgaat maar het kan nog een paar weken duren. Dus ik zou zeker met die arts praten. Mirjam