30(+)ers: hoe lang al bezig met zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vlinderkind, 2 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Hai allemaal,

    Ik vroeg me af hoe lang de meiden van 30 en ouder bezig zijn om zwanger te worden (van eerste of volgende kindje).

    Ik ga nu de 6e maand in. Op een of andere manier maak ik me een beetje zorgen. Herkent iemand dit, of kan dit nog als normaal worden beschouwd?

    Liefs en bedankt vast voor de reacties!
    Anouk.
     
  2. Linnie

    Linnie Lid

    27 sep 2005
    38
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Anouk,

    Wij zitten nu in ronde 6. Ik zou me niet te veel zorgen maken, hoor. Jongere dames kunnen iets sneller zwanger worden heb ik begrepen, maar dan nog kan het een jaar duren.

    In ieder geval heel veel succes.

    Groetjes,

    Linda
     
  3. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Herken je zorgen volledig! Maar bedenk me dan ook weer dat er vroeger heel veel vrouwen waren die op hun 40ste nog kinderen konden krijgen. Zelf ben ik een jaar gestopt met de pil, sinds een half jaar met dit project bezig en in mijn vierde ronde! Hoop op een kerstkindje, ha ha
     
  4. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    Belgiƫ
    Ik ben nu maand 5 bezig en vermoed dat het ook wat langer zal duren en naar het schijnt is het wel waar dat het als je ouder bent dan 30 het langer kan duren !
     
  5. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ach ik ben 26 en zit ook al weer in ronde 4.
    Boven de 30 gaat het idd langzamer.. maar ik denk dat het ook per vrouw verschilt.
     
  6. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Anouk,

    Ik ben in maart gestopt met de pil en in juli miskraam. Wij hebben ook niet zo'n haast hoor... We zien wel wanneer het lukt. Ga me nu nog niet lopen opfokken!

    Maak je niet teveel zorgen maar geef het gewoon even de tijd..

    Succes

    Jansen
     
  7. Hallo Anoek,

    Ik ben nu 31 jaar en na 2 rondes zwanger van mijn 2e.
    Bij mijn eerste (ik was toen 28 jaar) ben ik met de pil gestopt en gelijk zwanger geraakt. Bij mij blijkt het dus allemaal vrij vlot te gaan. Hopelijk gaat hij bij jou binnenkort ook gauw gebeuren.
     
  8. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Bij de eerste was ik 35 en na 3 maanden zwanger. Leeftijd zegt dus echt niet alles.
     
  9. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Tjah het is inderdaad verschillend per vrouw.
    Ik was zelf al een poosje van de pil. Maar ik had op dat moment ook geen relatie.
    Toen leerde ik de vader van deze spruit kennen, en het was in een keer raak!

    En ik was er niet mee bezig om zwanger te worden.

    Dus zo zie je maar, het is gewoon per vrouw verschillend.

    Succes en ik hoop dat het snel raak is
     
  10. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    ik ben 32 jaar en ik ben nu vier maanden bezig. Dus dat valt behoorlijk mee hoor.
     
  11. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Bij mijn 1e was ik na 2 jaar pas zwanger, toen 27. De tweede kwam na 2 miskramen binnen 6 maanden toen ik 29 was en nu na 8 rondes zwanger van de derde op mijn 32e.

    Ellen
     
  12. angie

    angie Actief lid

    30 sep 2005
    200
    0
    0
    ondernemer
    oudkarspel
    Bij de eerste was het na 9 rondes,was toen 28 en bij de tweede ook zoiets en bij de derde kwam het ook aardig in de buurt. Maar nu voor de vierde zien we het wel.Maar die cyclusbanners is wel handig dan weet je een beetje wanneer je de eisprong heb. Ga er nu ook vanuit dat het ongeveer na 9 rondes raak zal zijn... hoop stiekum eerder ;) ben 35
     
  13. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Bij mijn 1e was ik 24,en na 8 maanden zwanger.
    Bij de 2e,na 1 maand al,sneller dan verwacht,zit ook nog geen 2 jaar tussen de mannetjes.

    Nu ben ik 34,en pas bezig vanaf september.
    Moet ook zeggen dat ik heel benieuwd ben hoe lang het gaat duren,mijn verstand zegt hou er rekening mee dat het echt wel een tijdje kan duren.
    Mijn gevoel zegt dat het snel raak is.... :confused: nee dat zegt mijn gevoel niet dat wil mijn gevoel... :(
     
  14. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Best we leuk om dit zo allemaal te lezen.

    Ik ben zelf nog niet over de dertig, maar vn mijn eerste wist ik niet eens eerst dat ik zwanger was en toen was ik twintig.
    Nu ben ik 27 en wil graag een tweede, alleen ga nu ook de derde ronde in, hoop niet dat het al te lang gaat duren!
     
  15. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    nou ik ben bijna 17 en ik zit al in ronde 8 of 9 ( hou het niet zo bij ) en ook hier lukt het niet dus maak je om de leeftijd maar geen zorgen Je ziet wel ik ben jong en tjaa !!! groetjessss Channie
     
  16. maria

    maria Lid

    2 nov 2005
    58
    0
    0
    omg amsterdam
    hoi nou bij mijn is het nu weer begonnen dat ik ongi ben dus ik ga naar de 4 ronde

    denk ook dat het bij iedereen anders is .

    ik ben vandaag 35 geworden dus het is afwachten

    wij zijn voor de eerst bezig.

    veel liefs maria
     
  17. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Goh balen meid, maar wel GEFELIE met je verjaardag!!! Wie weet dit jaar raak?? Ik hoop het van harte voor je!

    Liefs,
    Anouk.
     
  18. maria

    maria Lid

    2 nov 2005
    58
    0
    0
    omg amsterdam
    dank je wel anouk voor de felicitaties en jij ook suces en ik hoop dat voor jou het nieuwe jaar ook goed zal beginnen

    veel liefs maria
     
  19. janine

    janine Actief lid

    19 sep 2005
    270
    0
    0
    oldenzaal
    Maria van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    En veel succes in de volgende ronde,

    groetjes janine
     
  20. Nadje

    Nadje Actief lid

    7 okt 2005
    335
    0
    0
    Ik ben 36 en deze maand is de 3e ronde, maar de 1ste maand dat we echt bewust hebben geklust op mijn vruchtbare dagen, inmiddels overtijd maar durf nog niet te testen!

    Groetjes,
    Nadje
     

Deel Deze Pagina