Hoeveel zijn jullie aangekomen? Ik schrok me rot vorige week en deze week weer. Ik ben in totaal al zo'n 13 a 14 kilo aangekomen. Terwijl het in het begin zo traag ging. En ik heb nog 2 maanden te gaan. Is dit iets om me zorgen om te maken? Het gekke is dat iedereen zegt je bent helemaal slank alleen buik...ik heb ook niet het idee dat ik buiten de buik om dik ben geworden, en toch zoveel kilo's...
Ik ben ook al 15 kg aangekomen met 31 weken, maar ik maak me er niet te druk om. Bij mijn vorige zwangerschap was ik op deze termijn hetzelfde aangekomen en totaal is dat 26 kg geworden. Het is er ook allemaal weer af gegaan. Maar leuk is het natuurlijk niet.....
met mijn zoontje ben ik 16 kilo aangekomen. Nu met deze zwangerschap al 17 kilo er komt nog wel een kilotje of 3 bij denk ik. Het meeste raak je wel kwijt als je bevallen ben hihi
Maak je geen zorgen! is perpersoon verschillend: ook hoe snel je het daarna weer kwijt raakt. Ik ben tot nu toe 14 kilo aangekomen. In het begin ging het heel langzaam, sommige weken ineens heeeel snel en nu heb ik zoiets van: ik zie wel..!
Ja inderdaad in het begin kwam ik niks aan, en was ik zelfs ongerust daarover haha. En toen opeens vanaf 20 weken heel snel, leek wel een kilo per week. Toen weer effe een rust periode gehad en nu sinds 28/29 weken weer heel snel
Het gekke vind ik alleen dat je het niet ziet, gezicht, nek, billen, benen zijn nog precies hetzelfde, misschien ietsjes dikker
De dag voordat ik bevallen ben, en dat is met 34+6 weken was ik 30 kg aangekomen... 3 dagen na de bevalling was ik er al 15 kwijt en nu 7.5 week na de bevalling heb ik er nog 8 te gaan...
Ja, hoe dat werkt weet ik ook niet... Ik merk het ondertussen echt wel aan mijn benen en billen, maar niet dramatisch. Ik hoor dat mijn gezicht ook zwanger aan het worden is nu En mijn borsten zijn al sinds het begin huge geworden...! Zitten ook al een aantal kilo's in. Ik was er in het begin ook wel mee bezig: ooh nee, ik kom aan..! Wat gaat dat snel! (ik ben het dan ook echt niet gewend). Maar nu heb ik zoiets van: ach we zullen wel zien of en hoe snel het er straks weer af gaat!
Ja ik maak me ook niet zozeer druk of ik het wel kwijt raak of niet, aangezien het voornamelijk vocht en buik+kind lijkt te zijn. Ik maakte me meer druk of het slecht is voor de baby of zo...als je teveel aankomt
vergeet niet dat alleen je kindje +alles eromheen sowieso 12 kg wegen op het einde en sommige hebben meer vruchtwater of een dikkere baarmoederwand.En kindjes worden ook steeds zwaarder die 12 kg is gebaseerd op een kindje van 3000-3400 gram bij 40 weken. En dan heb ik het ng niet over borsten de gem. 1 kg per borst groeien in een zwangerschap.. daarnaast houd je lichaam vet en vocht vast, oer instinct... en elk lichaam doet dit anders.. sommige houden 4 lieter vocht vast en 5 liter vet andere nog geen 1 van beide. Conclusie: je bent de 30 weken gepaseerd, dus je bent er al bijna. je kan er niets aan veranderen en je kindje heeft wel goed voedsel en genoeg voedsel nodig. dus rustig aan, komt echt goed..
Gelukkig maar dat is een hele geruststelling. De nicht van mijn vriend is vroedvrouw (in Italië) en die reageerde vorige week meteen van; "al 12 kilo aangekomen? Je hoort rond de 13 aan te komen". Vandaar dat ik er wat zorgelijk over was, een kilo per tiet! Wow bleef dat maar hihi
Haha..! Wie weet blijft het wel..! Anders mag je het van mij hebben hoor: ik vind het namelijk niets (meer) aan! Ik heb ook al eens de reactie gehad van: zow! Dat is veel..! Ik dacht ook: help!! Maar later bleek om me heen dat het helemaal niet gek is, dat de ene 12 kilo aankomt en de ander 25. Dus volgens mij hoeven we ons geen zorgen te maken.
Ja ik ben van mezelf wel vrij stevig gebouwd, niet dik maar atletisch. Misschien ligt het ook aan je bouw...maar ik ken ook een meisje die vrij dun is en ook zoveel is aangekomen.
Als je veel vocht gaat vasthouden moet je dit wel in de gaten houden hoor, en ook aangeven bij de verloskundige. In combinatie met een hogere bloeddruk en evt eiwit in je urine kan je richting zwangerschapsvergiftiging gaan ( En dan ben je verder van huis ) Ik ben nu 4 kilo boven 't gewicht voor ik zwanger was, maar was eerst ook 10 kilo afgevallen de eerste 4 maanden. Wat ik me dan wel afvraag; degenen die echt veel aangekomen zijn ( En dan bedoel ik eigenlijk meer als 15 kilo want 12 kilo is een normaal gewicht om aan te komen, dat is voornamelijk baby, vruchtwater, placenta, borsten en iets extra vet & vocht voor de borstvoeding ) hebben jullie dan ook zo extreem gegeten tijdens je zwangerschap? Want zoveel kilo's komen er toch niet zomaar aan in een paar maanden? Maar in iedergeval, met veel vocht, geef het even aan bij je verloskundige, dan kan die dit in de gaten houden, vocht vasthouden is niet altijd zo onschuldig als mensen vaak roepen....
Even correctie, 12 kilo is het normale gewicht voor je zwangerschap, incl baby, vruchtwater, extra bloed & vocht, grotere borsten, grotere baarmoeder. Dus niet 12 kilo baby en dan nog extra borsten enzo hoor. Bovendien groeien je borsten niet een kilo per borst, echt niet, ik heb 6 jaar geleden een borstverkleining gehad en er is 600 en 400 gram weggehaald en ik ben van een G cup naar een C cup gegaan. Nu ik zwanger ben zit ik op een D cup maar om maar aan te geven hoeveel een kilo is, pak maar eens een kilo gehakt, zoveel zijn je borsten normaalgesproken niet geroeid hoor tijdens je zwangerschap!
Ik had naar de verloskundige gebeld en ze zei dat ik me niet teveel zorgen moest maken, dat het zo kan dat ik in totaal 18 kilo zal aankomen, ze zei in ieder geval geen reden voor zorgen. De laatste controle was vorige week en mijn bloeddruk was mooi laag...
overigens eet ik niet meer dan normaal, en snoep ik ook niet zoveel meer dan normaal, misschien ietsje meer, maar niet zoveel meer.
Ja, ik ben lang en slank van mijzelf (voor de zwangerschap 62 kilo bij 1,83 m). Dus dat zal wel niet veel zeggen..! Ja, met vocht, hoge bloeddruk moet je het wel in de gaten houden. Dan kunnen ze je urine testen op eiwitten en dan een zwangerschapsvergiftiging uitsluiten. Goed dat je je twijfel bij de vk hebt gelegd. Maar over je gewicht in het algemeen dus geen zorgen meer maken!