Na de zomervakantie groep 3.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door wachtend, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Wij nog een weekje vakantie. Kids zijn gisteren naar m'n schoonmoeder gegaan, die blijven daar hele week logeren. Dochterlief gaat naar groep 3 en heeft haar tas volgestopt met huiswerk :roflmao: 'mama ik moet wel gaan leren hoor, ook bij oma thuis want ik wil een slim meisje worden' love it:D oudste van 9 ziet het nog niet zo zitten, die gaat naar groep 5

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

En daar gaan we. Zijn lunch staat klaar in de koelkast, zijn gymspullen zijn ingepakt en meneer heeft er totaal GEEN zin in! :roflmao:

aardbei1707 vindt dit leuk.
  3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hahaha o jee. Nou ben benieuwd morgen, als hij er eenmaal is zal het vast leuker worden. Veel succes!

4. wachtend

Mama ik wil niet leren lezen want papa moet mij wel blijven voorlezen!

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ah gossie, ja bang dat als hij het zelf kan dat papa het niet meer wil doen. Proberen te stimuleren door dan te zeggen dat ze samen kunnen lezen en dat papa natuuuurlijk blijft lezen :D Maar dat zullen jullie natuurlijk allang hebben gezegd. Het is ook zo spannend allemaal

6. wachtend

Ik ben zelf een boekenwurm eerste klas dus ik zit hem de hele tijd te vertellen dat hij dan zelf alle mooie, spannende boeken kan lezen maar euhm nog maar heel weinig effect hoor!

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Haha dat werkt hier bij de oudste helaas ook niet. Hij wil dat ik voorlees, kan zelf ook lezen. Maar zelf een goed boek pakken en er lekker voor gaan zitten dat doet ie niet

8. wachtend

Zoon vanmorgen niet in zijn hum. Hij was echt niet blij dat hij naar school moest. Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw. Hij was bang en onzeker. Mama ik ken alle klasgenoten nog niet, ik ken de juf nog niet goed en ik ken al helemaal nog niet lezen en rekenen. Zoon dacht dat hij meteen een boek moest lezen en meteen hele moeilijke sommen moest maken. En was doodsbang ervoor! Ik heb hem uitgelegd dat je elke keer iets nieuws leert en aan het eind van het jaar kan hij een beetje lezen.
    (Hij kan nu al een beetje lezen maar hij is onwijs bang om te falen!)

Deze week houd de juf nog een rustig weekje dus geen letters leren, niets rekenen maar de klas en de juf leren kennen en meer niet!

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    O die spanning, vreselijk he. Hoe vond hij het uiteindelijk?

Mijn oudste zit zich nu ook al helemaal op te vreten voor volgende week. Hij kent halve klas al en hij kent de juf ook. Gok dat de buikpijn zondag gaat beginnen en maandag de tranen komen vlak voor we de klas in lopen.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mijn oudste vond het ‘heeeel leuk!’ In groep 3 vandaag.
    Mijn middelste vond groep 3 maar ‘middelmatig’...
    Pffffff

11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Versnellen zonder verrijken is geen oplossing... Goed in de gaten houden en op tijd ingrijpen mocht het niet goed gaan.

Jaimio vindt dit leuk.
  12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dank! Houden we zeker in de gaten. Ze gaat ook naar een plusgroep straks, maar dat is slechts een enkel uurtje per week en natuurlijk niet de eerste dag gelijk. Maar hoop idd dat ze genoeg uitdaging vindt.

13. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Aankomende maandag gaat onze 6 jarige ook naar groep 3. Heb er buikpijn van... De klasgenootjes uit zijn kleutergroep die over gaan heeft hij weinig aansluiting mee en een paar kindjes uit andere kleutergroepen heeft hij een 'hekel' aan en zij aan hem. Dus dat is alleen maar pestgedrag. En niet super dramatisch hoor, gewoon met zijn naam maar voor hem is het wel super dramatisch (dat heb je wanneer je pas 6 bent)
    Zin in groep 3 heeft hij zelf gelukkig wel.. hij maakt zich wel wat zorgen om het schrijven.. want dat kan hij nog niet zo goed en vind hij stom haha. Al honderd keer uitgelegd dat veel andere kindjes ook nog niet kunnen schrijven en soms ook nog niet kunnen lezen en rekenen en dat dat allemaal geleerd word in groep 3.

Wel vorig schooljaar afgesproken met ib-er en nieuwe juf dat we een afspraak maken na ong. 2/3 weken om te kijken hoe het gaat en om hem de cito groep 3 af te nemen. Hij kan namelijk al best goed lezen en rekenen en wellicht kunnen ze bij hem en een van z'n klasgenootjes dan wat uitdagendere opdrachtjes geven. Wat ik heb begrepen zit 80 procent van de klas ruim onder de basis van wat kindjes ongeveer. Moeten kunnen begin groep 3. En dat is niet erg maar ik zou me ook dood vervelen als je elke dag een letter moet leren lezen terwijl je zelf al hele boekjes leest.
    En hij is best een typetje die vervelend kan gaan doen als hij weinig te doen heeft. En dat komt niet ten goede aan de anderen in de klas.

Maar vooralsnog maak ik me als moeder veel drukker dan hij, ik hoop dat hij 1 of 2 leuke vriendjes of vriendinnetjes vind waar hij wat steun aan heeft.

14. wachtend

Hier kon zoon gisteravond de slaap niet vatten. Hij was nog te druk in zijn hoofd en is sommen gaan maken :roflmao:
    Vanmorgen liet hij die dus vol trots aan zijn juf zien en die vroeg hem "wil jij misschien werkjes gaan doen om het allemaal te leren vriend? Ben jij daaraan toe?" Zoon zijn antwoord "ja juf ik wil nu eindelijk gaan leren!"

Nou we gaan het dus zien!
    Zoon heeft een bovengemiddelde/ hoogbegaafde intelligentieprofiel dus ik vroeg aan de juf of ze dit had vernomen. Dat had ze gelukkig legde gaar wel uit dat zoon heel graag wilt maar door zijn gebrek aan concentratie en bang om te falen dat hij het heel lastig allemaal vind. (Dit zie je ook echt terug in zijn werkjes. De 2 schrijft hij in spiegelbeeld en ik zei dat tegen hem en hij durfde de sommen meteen niet meer te laten zien want stel de juf zou boos op hem worden. Heb hem uitgelegd dat dit al super knap is en dat hij daar niet bang voor hoeft te zijn.

Arm jochie soms zo groot, en soms nog zo klein!

15. Dippertje

Dippertje Fanatiek lid

4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    Dat doen ze bij jullie snel! Hier in groep 3 gingen ze vorig jaar (kind van vriendin zat toen in groep 3) eerste halfjaar eigenlijk alleen maar leren lezen en schrijven en tweede half jaar kwamen er pas sommen bij

16. wachtend

Zoon is helemaal gek van cijfers in tegenstelling tot zijn moeder :rolleyes:
    Maar ik ga ook wel horen wat hij allemaal heeft uitgespookt vandaag als ik hem vanavond ophaal bij de gastouder.

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Mijn dochter vindt het nu al saai in groep 3, ze hadden alleen de letters R en D geleerd in plaats van dat ze gingen lezen. Daarnaast had ze gehoopt rekenen te krijgen en in plaats daarvan moest ze in een boekje appels tellen en opschrijven hoeveel het er zijn. Ik krijg het er niet in dat dit rekenen is, want het zijn geen sommen zoals bij haar broer. Dit is volgens mevrouw te makkelijk en saai groep 1 werk. :roflmao:

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Hahaha heerlijk. Gok dat mijn dochter dit voldoende week ook gaat zeggen. Dat gedeelte dat appels tellen geen rekenen is en het voor 'babys' is. Saai zal ze groep 3 niet vinden, mijn dochter vind álles leuk. Soms om gek van te worden. Kan onwijs enthousiast doen over elk klein dingetje

Cin85 vindt dit leuk.
  19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hahaha, werken jullie ook met ‘lijn 3’? Dat zijn precies de letters die ze hier ook ‘geleerd’ hebben. Ben benieuwd hoe lang het goed gaat met m’n middelste, want die kent alle letters al (en leest). Gelukkig is ze meestal erg enthousiast en ziet ze (bijna) overal altijd wel de gezelligheid van.
    Maar tjonge, ze hebben de ‘r’ geleerd als een soort rupsje die dan ‘rrrrrrt’ (vinger) uit de lucht komt en dan als ‘r’ op tafel landt en de ‘d’ met 1 arm in de lucht en de andere arm om het hoofd gekruld: neerdalen op tafel en je hebt de ‘d’.
    Het is allemaal wel heel erg... eh... op zn kleuters.

Cin85 vindt dit leuk.
  20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Heel erg, naar ik heb eigenlijk geen idee welke lees methode ze gebruiken. Mijn zoon las al op groep 7 niveau toen hij in groep 3 kwam en is dan ook halverwege naar groep 4 gegaan, die hele lees methode heeft hij dus overgeslagen. :oops:
    Mijn dochter kent ook alle letters al en leest op AVI start niveau. Maar ze vond de filmpjes erg grappig (schijnen filmpjes over die letters te zijn), en ze vond het wel weer fijn om de schrijfletters te leren.

Wel leuk dat ze het bij jullie zo bewegelijk doen!

Deel Deze Pagina