Goedemiddag, Vorige maand op NOD (12-02) en dag erna positief getest en helaas op 17-02 gaan bloeden (vroege miskraam dus). Nu heb ik, zoals elke maand, mijn eisprong gevoeld. Die was afgelopen donderdag de 26e. Ik heb sinds vrijdag echt last van mijn onderbuik, sinds zaterdag ochtendmisselijkheid en sinds gister mega gevoelige tepels. Ik heb vele verhalen gelezen dat je na de eisprong/bevruchting al last kan hebben van kwalen. Maar zou dat echt kunnen dan? Vanaf wanneer zou ik kunnen testen? Normaliter heb ik een gemiddelde cyclus van 26 dagen, maar mijn eisprong is ook vroeger geweest dan gemiddeld. De test is voor mijn gevoel nu alleen maar bevestiging van iets wat ik bijna zeker weet...maar ja...alles kan nog gebeuren helaas. Graag jullie ervaringen/meningen hierin.
Officieel zou je ongeveer kunnen testen vanaf 15 maart. Voor nu is dat dus gewoon echt nog te vroeg. Wat betreft kwalen, ja die kun je al voelen/opmerken na een evt bevruchting, maar het zegt echt nog niks. Je lichaam kan je ook erg goed voor de gek houden.
Wanneer ben je gestopt met anticonceptie? Als je bvb. nog niet zo lang geleden bent gestopt met pil kunnen de symptomen ook ontpillen zijn..
Mijn NOD is over 4 dagen, ik kan niet wachten tot ik kan testen ik heb precies de zelfde symptonen na de bevruchting dan, heeft niet heel lang geduurd. De tijd van ei tot aan nieuwe MS heet de Lutale Fase. LF is standaard 14 dagen en is ook vrijwel altijd 14 dagen. Het komt zelden voor dat de LF korter of langer is. In principe zou je 14 DPO (Days Past Ovulation) dus 2 weken na je ei kunnen testen. Of terwel je NOD. Ik hoop dat je hier wat aan heb
Zou het zo kunnen zijn dat er bv een zwangerschap was van een 2ling en er 1 losgelaten heeft (vandaar de bloeding) en ik nog zwanger ben? na de bloeding heb ik niet meer getest nl. Ik ben al 5 maanden gestopt met de pil, dus dat kan het niet meer zijn. Zeker niet aangezien ik deze klachten niet eerder heb gehad. Toen ik positief testte vorige maand had ik ook maar een beetje klachten, niet zo erg en zoveel als nu.
Kan misschien zijn dat er 2 eitjes zijn bevrucht en 1 niet ingenesteld is zou kunnen. Of beide zijn losgelaten. Is lastig te zeggen want stel je heb een vroege miskraam gehad dan blijft je HCG waarde nog wel even in je lichaam waardoor je een verkeerde test in je handen kan hebben. Het kan ook zijn dat je een valse test heb gehad, gewoon ongesteld ben geworden en toch met je ei de 26e een bevruchting te pakken heb gehad. Je zou in principe de 12e al kunnen testen. Koop op sensi test de vroege testen misschien heb je daar wat aan. Maar als je de 26e je ei heb gevoelt kan er niet nog een bevrucht ei zitten..Ik gok op 1 van de bovenstaande situaties. Nogmaals na mijn bevruchting heb ik ook enorme gevoelige tepels, aderen op mijn borsten, krampen en steken in mijn onderbuik, moe en noem het maar op. Mijn lichaam kan mij eventueel voor de gek houden dus ik zal moeten wachten en heel veel geduld opbrengen tot ik kan testen. Ik denk dat dit een gevalletje rustig afwachten is Vertrouw je het echt niet, bel je HA.
Ik heb dit iedere maand en iedere maand wordt het heftiger. Eerste maanden na ac nergens last van en heel langzaam aan komen de PMS klachten steeds eerder en steeds heftiger... Deze maand kon ik 's avond mn bh echt niet uitdoen zoveel pijn deed het.
Beste Yvette, als je denkt een miskraam te hebben gehad is het verstandig om even langs de ha of vk te gaan om te zien of je baarmoeder weer schoon is. En gezien je klachten kun je op die manier direct uitsluiten of bevestigen of je nu zwanger bent. Als de bloeding idd een miskraam was, kunnen de klachten die je beschrijft ook een soort van ontzwangeren zijn. Ik hoop voor je dat je zwanger bent. Een test geeft in deze geen duidelijkheid. Je kunt nog heel goed positief testen zonder zwanger te zijn...
Ik zou ook even naar ha of gyn gaan! Even laten checken Mnnddyy, de lf is niet bij iedereen 14 dagen hoor.. Verschilt per persoon, die van mij is bijv maar 9/10 dagen.. Dat zou wel ideaal zijn btw als het bij iedereen hetzelfde was
Ik zou nog even een test doen. Als je nog zwanger bent en dus een gedeeltelijke mk of een gewone bloeding tijdens je zs hebt gehad, moet je nu wel echt een knaltest hebben. Naar de ha gaan voor zo'n vroege mk vind ik persoonlijk een beetje overdreven. Ik heb zelf vier keer een vroege mk gehad (een paar dagen tot een week na een posi test) en ben hiermee nooit naar een ha gegaan. Als je een bloeding krijgt en je cyclus weer oppakt kan een ha ook niet veel voor je betekenen
Dank jullie wel. Ik ga morgenochtend een test doen. Het is vandaag 2 weken nadat de bloeding begon en was nog maar pril zwanger, dus dat HCG zal er echt wel uit zijn (in elk geval zal de test niet meer kunnen knallen). Als de test niet positief is ga ik wel even naar de huisarts, want dan wil ik zeker weten of alles wel schoon is daarbinnen aangezien ik echt behoorlijk wat klachten heb. Overigens, ik heb van 2007 tot half 2009 proberen zwanger te worden en nog nooit klachten gehad als deze, behalve toen ik zwanger bleek te zijn van mijn gezonde zoon van nu bijna 5
@Jillster, LF is vaak 14 dagen begreep ik van de HA en kan soms met 2 dagen - of 2 dagen + afwijken maar is zelden. Ach maak ook niet uit Weet je al wat meer Yvette2311?
Vanmorgen een test gedaan, die gaf negatief. Negatief is negatief en probeer mij er bij neer te leggen, maar mijn lichaam en gevoel zeggen iets heel anders. Nu afgesproken met mijn vriend dat ik eind volgende week afwacht (dan zou mijn nieuwe menstruatie er moeten zijn) en anders dan naar de huisarts. Er zijn genoeg vrouwen die pas met 6-8 weken zwangerschap positief testen. Maar voor nu....laat ik het even voor wat het is en probeer ik om te gaan met de moeheid, extreme misselijkheid en andere klachten.
Als eind volgende week je nod pas is, heb je ook wel erg vroeg getest.. Wacht rustig je nod af en test dan nog een keer..
Vervelend meid dat de test negatief is. Maar dan weet je iig wel dat je op dit moment niet zwanger bent. Als de test voor je bloeding al positief was, zou hij nu zeker moeten knallen als je bloeding geen mk was. En die klachten zijn oervervelend, maar heel veel meiden herkennen ze wel (incl ikzelf). Zeker weten qua gevoel en klachten dat je zwanger bent, maar toch (nog) negatief testen. Hopelijk over een paar dagen toch een mooie positieve test meid!
Goedemorgen dames, Ondertussen zit ik nu op 7dpo en heb zoveel klachten... * Zeer gevoelige tepels * Opgezette onderbuik * Zeurderige pijn in mijn onderbuik wat ook doorstraalt naar mijn rechterlies * Maagzuur * Alleen maar moe * Heel veel honger * Meer bultjes op mijn tepels * Moeilijke stoelgang * Veel boeren * Sneller huilen Ik heb de sensitest besteld die je 6 dagen voor NOD kan doen, maar doe die pas zondag. Mijn vriend is overigens al overtuigd dat ik zwanger ben. hij zegt dat er iets in mijn uitstraling is veranderd en ik anders ruik haha. Ik krijg per dag weer andere klachten erbij en ben zelf ook wel overtuigd, dus de test is denk ik alleen maar een bevestiging. Andere ook " zo vroeg" zoveel klachten en bleken zwanger te zijn?
Hoi Yvette, ik hoop het erg voor je!! Kom zondag even kijken hoor of je een positieve test hebt. Laat je het hier weten?
Ik voelde van alles maar was niet zwanger. Toen ik niks voelde was ik zwanger,dus de klachten zeggen helaas helmaal niks. Hoop natuurlijk dat je test straks gewoon positief is