TS kan het me voorstellen hoor! Mijn dochter is bijna even oud als jouw zoontje en ik zou kraamvisite nu ook echt niet meer zien zitten. Wij hadden een fijne kraamtijd met max. 3 bezoekjes per week. Altijd overdag; niemand die uberhaupt vroeg om 's avonds langs te komen. De meeste bezoekjes waren van mensen die we in ieder geval redelijk goed kenden, maar er waren ook een paar bij waar ik niet zo'n zin in had. En die bleven dan ook te lang plakken. Dan zei ik dat ik moest gaan voeden en was het gauw genoeg duidelijk. Ik heb alleen gevoed tijdens bezoek in het bijzijn van goede vriendinnen. Als ik jou was zou ik dit doen: - buurvrouw: zelf niet op ingaan, maar als ze weer zegt dat ze op kraamvisite wilt komen: 'leuk als je een kopje koffie komt drinken' of zoiets. Dan maak je misschien duidelijk dat het een "normaal" bezoek is ipv kraambezoek. - kennis uit het buitenland: flexibel proberen te zijn wanneer hij/zij wil langskomen, maar ook uitleggen dat je zoontje onrustig kan zijn en dat plannen daardoor kunnen wijzigen. Ik herken het wel die behoefte om iedereen tevreden te stellen, maar dat kan gewoon niet echt meer met een kind. Kijk vooral naar wat je zoon nodig heeft en als het bezoek daar wat "onder te lijden heeft" jammer dan. Als ze dat niet begrijpen zou ik het niet zulke goede vrienden vinden, dus tja. Succes!
Zou lekker in het nieuwe jaar weer afspreken, momenteel heb je het gewoon te druk ivm de feestdagen. Na 4 maanden is het ook geen kraambezoek meer
Lastig zeg, ik had ook een collega die nog langs wilde komen terwijl ik alweer aan het werk was. Ik heb gewoon eerlijk gezegd dat ik niet meer aan kraamvisite deed maar dat ze altijd welkom was voor een kopje thee. Ze kwam uiteindelijk niet. Ik liet nooit kraamvisite s avonds komen trouwens, ik deed 1x per dag en dan 3 Vd 7 dagen niet om rust voor mezelf en de kleine te hebben. Ik vond kraamvisite juist heel gezellig, ik moest de eerste weken binnenblijven met de kleine dus zo gaf ik nog eens een gezellig praatje. De meeste hielden zich ook netjes aan de max 1 uur.
Thanks meiden! Bezoekje van kennis uit t buitenland staat inmiddels gepland, komt ook wel weer goed, stond er gewoon niet meer zo om te springen.. De buurvrouw nog niet weer iets van gehoord, maar zie wel of ze nog belt! Voeden met bezoek wordt 'm hier ook niet, dan is baby veel te afgeleid. En het wordt sowieso overdag omdat hij dik 6 uur de nacht ingaat tegenwoordig. Ach ja, ik hoop dat het hiermee een x klaar is.
Onze zoon is 8 dec geboren. Leeuwendeel komt pas na de feestdagen, waar ik dus al bang voor was. Kraamtijd is tot eind januari, dan is het klaar.
Bah, ik zie er nu ook alweer tegenop. Ik wil graag een babyborrel voor de tweede, maar vriend ziet dat toch niet zitten. En hij zegt ook aan dat de meesten toch daarvoor al langs willen komen. Hij ziet er niet zozeer het probleem van in. Nee, hij heeft makkelijk praten. Helft van het kraambezoek bij de vorige zat hij 'lekker' op zijn werk. En ik maar met een jankende, hongerige, of vermoeide baby (en ik zelf ook haha) het bezoek aan de praat houden. Ver-schrik-ke-lijk!! Ok, tot zover mijn frustratie. Ik zie dus dat het opgelost is. En inderdaad aangeven dat je niet meer aan kraambezoek doet, maar een kopje koffie geen probleem is, vind ik ook een goeie!
Als ik jou was zou ik tegen je vriend zeggen dat hij het kraambezoek mag regelen. Zijn telefoonnummer op het geboortekaartje en alleen bezoek inplannen als hij er ook is. Ik geef de volgende keer ook lekker een feest en de mensen waarvan ik wil dat ze eerder komen die nodig ik alsnog uit. De mensen die zelf eerder willen komen die moeten dan maar even wachten...
Ik snap het ook, het is ook het gevoel van ik moet per se in huis zitten terwijl ik maybe als met baby gaat je kunt doen wat je wilt etc
Bij de tweede word dit echt minder weet ik uit ervaring... zelfs bij de derde werd het minder.. minder dan de helft. Wij zeiden ook alleen in de ochtend bezoek en verder helemaal niks of met uitzondering in de avond (gezellig bezoek noem ik dat) kraamfeest ook gedaan bij de tweede, maar dat vond ik niks aan en ineens heel mijn huis vol drukte..pff hij was ook een huil baby en lag eindelijk in de middag te slapen, nee dat doe ik niet meer een kraamfeest. Ze kunnen bellen en ik ben de agenda, ookal bellen ze manlief. Hij bespreekt het eerst met mij.