Slaapwandelen

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Peppabig, Oct 22, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Peppabig

Peppabig Bekend lid

Jun 29, 2016
    528
    283
    63
    Mijn dochter van 6 slaapwandelt. Ze doet dit al jaren maar de laatste tijd lijkt het erger te worden. Niet zo zeer hoe vaak het gebeurd maar wel de manier waarop.

Heeft iemand ervaring met slaapwandelen? Ging het vanzelf weer over?

2. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

Nov 9, 2018
    1,332
    1,135
    113
    Female
    Mijn vriend slaapwandelde vroeger. Sinds wij een relatie hebben heeft hij het niet meer gedaan. Dus zeker tot zijn 30ste.
    En hij heeft ook de raarste fratsen uitgehaald: bijvoorbeeld hele boekenkasten opnieuw ingedeeld en naakt op bed gaan zitten bij een huisgenoot die lag te slapen....

Peppabig likes this.
  3. Naturel

Naturel Fanatiek lid

Sep 5, 2013
    1,544
    267
    83
    Noord-Holland
    Mijn man en zoon slaapwandelen. Tot nog toe zijn ze beide redelijk naar bed terug te krijgen. Bij hen is het vooral in stress periodes of bij drukke dagen. Mijn zoontje heeft daarnaast ook last van nacht angst. Dan is hij in paniek, maar niet benaderbaar. Hier is het bij mijn man dus nog niet over, bij mijn zoon zullen we zien hoe lang het nog gaat duren.

Peppabig likes this.
  4. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Bij zoon begon het ook met nachtangst, verder ging hij toen nog niet aan de wandel. In iddels wandelt hij regelmatig naar onze slaapkamer en komt dan bij ons liggen. Soms gaat hij ergens anders liggen in huis en dan is hij de volgende ochtend zoek. Hij weet dan ook niet wanneer hij het heeft gedaan. Hij gaat gelukkig nooit naar beneden, blijft altijd boven. Zelf praatte ik veel in mijn slaap en ging ik rechtop zitten of staan, ik verliet mijn kamer niet.

Peppabig likes this.
  5. Archie83

Archie83 Actief lid

Nov 23, 2019
    410
    236
    43
    Dochter van 5 slaapwandelt ook. Is sowieso een onrustige slaapster; knarsetanden, nachtangsten, woelen, draaien, schoppen in dr slaap… Vind haar regelmatig ondersteboven of naast haar bed.

Ze kreeg toen ze 4 was een (half)hoogslaper maar daar zijn we snel van afgestapt nadat ze een paar keer uit bed viel toen ze er in haar slaap uit wilde klimmen. Heb het idee dat weinig helpt maar dat het vooral erger wordt bij veel spanning enzo. Rustig worden voor het slapen is dus het voornaamste doel hier.

6. Peppabig

Peppabig Bekend lid

Jun 29, 2016
    528
    283
    63
    Mijn dochter is ook een hele onrustige slaper. Heeft problemen met inslapen en de keren dat ze een nacht heeft doorgeslapen zijn te tellen.

Ik lees hier dat het bij bijna alle kinderen erger wordt bij spanning. Dat is hier ook, en ze heeft het bij hele erge vermoeidheid. Ze is nu heel moe van school en was echt toe aan vakantie.
    De afgelopen 2 avonden waren best naar met het wandelen en dingen die ze deed. Vandaag echt een hele rustige dag gehouden en hopen dat ze nu rustiger slaapt.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Ik heb een wifi deursensor op haar kamerdeur staan (omdat ze bewust de kuienlatten nam en ninja stil de badkamer poetste met een volle tube tandpasta in t holst van de nacht...)

Allicht voor de slaapwandelaars ook handig? Dan piept je telefoon als die deur open gaat.

8. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Hier ook begonnen met nacht angsten en overgegaan in slaapwandelen bij zoon van nu 10. Met drukke periodes of bijv bij emotionele gebeurtenissen neemt het slaapwandelen toe.
    Ook hier hoe ouder hij wordt hoe gekker het slaapwandelen.. krijg hem tot heden nog wel terug zijn bed in. Zover ik weet wandeld hij ook alleen binnen +-2uur na het in slaap vallen. Niet midden in de nacht zeg maar..

Share This Page