Hallo, Mijn dochtertje loopt nu zo'n drie maanden los. Ze liep meteen goed, niet waggelend en ze viel ook niet veel. Nu sinds een week gaat ze opeens op haar tenen lopen.. En ik heb gehoord dat dat niet goed is. Maarja, ze kán gewoon goed, op haar hele voetjes, lopen. Alleen, ze doet het nu niet. Soms ook wel hoor, maar ze loopt ongeveer de helft van de tijd op haar tenen. Alsof ze balletdanseres wil worden . Komt dit iemand bekend voor?
Hoi Danabelle Ik herken je verhaal wel hoor. Mijn zoon deed/doet dat ook. Hij luisterde wel als we zeiden "op je voetjes lopen". Zelfs nu nog loopt hij af en toe op zijn tenen al heb ik het idee dat hij meer aan het dansen is dan Ik zou me er niet heel druk om maken, maar wel duidelijk maken aan je dochter dat ze "gewoon" moet lopen. Ik blijf mezelf eraan herinneren dat onze kinderen alles nog moeten leren, ook als we denken dat ze het al lang kunnen.
Dat is ook toevallig. Ik zag Aaron dit vandaag ook opeens doen en hij loopt ook al 2,5 maand volledig los. Hoort misschien bij de ontwikkeling en het uitproberen?
En bij sommige kinderen verdwijnt het nooit. Mijn zoon nu tien jaar doet het al van af baby af aan op zijn tenen lopen. Ben er ooit al eens met hem bij de fysio geweest en er bleek niks aan de hand te zijn. Wat er wel is als ik zeg loop normaal gaat hij het juist vaker doen op zijn tenen lopen. Mijn advies is dus ook kijk het even aan en kijk of hij/zij vanzelf weer normaal gaat lopen. Word het dan niet minder kan je er wel eens naar laten kijken of er niet iets is. Maar je hebt kans zo als met mijn zoon die hebben er een gewoonte van gemaakt ja. Het is net zo iets als nagelbijten ook een gewoonte.
Net als bij Aaron van Boefjesmama heeft mijn dochtertje dus wel eerst gewoon goed gelopen. Maar goed om te lezen dat het meestal geen kwaad kan, en vaker voorkomt!
hier loopt ons zoontje sinds 2 dagen ook af ent oe op zijn tenen. Terwijl hij bijna 3 maanden los loopt op zijn gehele voet. Ik heb t idee dat als hij op zijn tenen loopt dan wat sneller loopt dus miss. dat hij het daarom doet?