geen menstruatie, primolut, jullie mening?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Noushka, 17 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Hallo dames,
    Wil graag even jullie mening horen.

Ik ben op 30 december 2008 bevallen. Ik heb daarna 3 keer een menstruatie gehad. De laatste menstruatie begon op 15 april(!). Dus nu al ruim 3 maanden geen menstruatie gehad. Sinds een maand heb ik soms steken en pijn in mijn baarmoeder.

In januari 2008 heb ik een missed abortion gehad(miskraam) en ben toen gecurreteerd in het ziekenhuis. Omdat het niet goed gedaan is moest ik een week later weer gecurreteerd worden. Na mijn bevalling wou mijn placenta er niet uit, dus ben ik weer gecutteteerd. 3 keer in 1 jaar tijd dus.

Nu heb ik gelezen dat je als je die operatie vaak hebt gehad, verklevingen kan krijgen in je baarmoeder. Ik ben daar dus best bang voor. De symptomen daarvan zijn ook dat je menstruatie stopt en pijn kan krijgen.
    Vandaag ben ik naar de huisarts geweest met dit verhaal. Hij heeft me primolut voorgeschreven om een onttrekkingsbloeding te krijgen. Een echo laten maken vond hij niet nodig.

Heeft iemand dit ook gehad? Dat de menstruatie na de bevalling opeens uitbleef? Voor de zwangerschap heb ik altijd een regelmatige cyclus gehad van 28 dagen. Ik heb maar 1 maand borstvoeding gegeven.

Liefs,

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

sorry ik heb dit niet meegemaakt
    maar als je het niet vertrouwd kun je gewoon een echo laten maken hoor,

als jij er 100% op staat dat je een echo wil... moet jou huisarts hiermee instemmen en jou een verwijzing geven !!!

ik hoop voor je dat de pijn gauw overgaat en dat er niets (ernstigs) aan de hand is

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    ik heb dit niet meegemaakt maar ik zou idd vragen om een verwijskaart naar de gyn als je daar al niet bij loopt en je angst goed iedere keer uitspreken en vragen of hij het niet kan onderzoeken alleen al om van je ongerustheid af te raken.

Ik heb ook problemen gehad rondom mijn ongi dat die niet kwam en toen heb ik na 3 maanden ook een baarmoeder onderzoek gehad omdat in mijn familie veel vleesbomen en poliepen voorkomen.

ik heb continu aangegeven dat ik daarvoor bang was en uit eindelijk heeft de arst er mee ingestemd,gelukkig was ik helemaal schoon en zag het er prima uit,dat is een hele geruststelling!

4. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    @ mejojo

Dank je voor je reactie.
    Ja, ik ga gewoon die pilletjes slikken. En als ik daarna weer geen menstruatie krijg, ga ik wel om een echo vragen denk ik..

5. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ze wouden mij geen hormonen e.d. geven omdat ik het had bij pilgebruik en er bang voor waren dat dat niks zou oplossen

6. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    @ Done

Gelukkig maar dat er niks ergs bij je aan de hand was dan.

Ik loop niet bij de gyn. Maar heb wel het ziekenhuis gebeld (de gyn) waar ik geopereed ben om een onderzoek te vragen. Maar die zei dat ik eerst maar eens naar de huisarts moest.
    Ja heb ook gezegt dat ik er bang voor ben maarja.. Heb tegen de ha en ziekenhuis zelfs gezegt dat ik helemaal geen menstruatie meer heb gehad na de bevalling. (omdat mijn ha al eens eerder heeft gezegt dat een half jaar geen menstruatie heel normaal is ;)) Maarja blijkbaar waren ze niet onder de indruk.

7. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Volgende keer niet een smeer je verhaal vertellen maar gewoon zeggen ik wil een verwijskaart naar de gyn want door jou word ik niet wijzer en geholpen

8. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik ben september 2008 bevallen en 3 weken daarna met de ambulance thuis opgehaald omdat ik ineens een ontzettend zware bloeding (3 liter in 20 minuten verloren) kreeg eenmaal in het ziekenhuis gecurreteerd omdat ze n stuk placenta hadden laten zitten... nu bijna 10 maanden later loop ik nog steeds bij de gynaecoloog omdat ik dus ook nog steeds geen menstruatie heb gehad ik heb ook primolut gehad maar dat heeft bij mij niets gedaan en nu pas gaan ze een kijkoperatie doen omdat ze bij mij ook denken aan een verkleving.. 2 keer in de maand heb ik die heftige buikpijn 1 keer 2 dagen als ik de eisprong heb en 1 keer 2 a 3 dagen als ik eigenlijk zou moeten menstrueren.. oja en een verkleving kunnen ze met een echo niet zien daarvoor moeten ze een kijkoperatie doen.. en als je gecurreteerd bent is het niet zo normaal als je zolang geen menstrustie hebt gehad want bij een curretage maken ze alles schoon en dan zou het idd wel kunnen dat je een maand of 3 a 4 onregelmatig menstrueerd of dat het even uitblijft maar dat zou in principe niet zolang mogen duren.. hopelijk heb je er wat aan :)

9. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Dat is ook heftig zeg!
    Ik heb dus ook het gevoel dat ik een normale cyclus heb. Ik denk soms ook dat ik mijn eisprong voel, alleen bloed dus niet..
    Mijn HA zei dat hij zich niet kon voorstellen dat je bij verklevingen niet meer zou menstrueren ;). Huisartsen he..
    Nouja, ik ben nu bezig met de primolut. Ik hoop dat alles dan weer normaal word. Als het niks word, ga ik zeker om een verwijzing naar de gyn vragen.

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Zie mijn cyclus. Bij mij bleef het opeens ook zo'n 5 maanden weg terwijl ik daarvoor ook al 3 x ongesteld was.

Deel Deze Pagina