Wie heeft er ook een aardig leeftijdsverschil tussen zitten? Als alles goed mag gaan word onze derde in november geboren. Mijn dochters zijn dan bijna negen en vijf jaar. Best wel een verschil Zijn er meer met een soortgelijk leeftijdsverschil?
Eh... nog wel een beetje meer ook. Janco en GertWim waren 23 en 21 toen Jesse werd geboren. Tja... we moesten wel errug lang wachten op de derde. Maar het zal je vast supergoed bevallen, het is zo ontzettend leuk om weer zo'n kleine kerel erbij te hebben. En de grote broers vinden het ook geweldig. En ook handig als we eens oppas nodig hebben. Hoewel die van jou daar nog net weer iets te klein voor zijn. Veel plezier met je trio straks! Groetjes, Janet
Jee ik denk dat jij de winaar bent Wat leuk zeg dat is pas een verschil. Ik vind het ook heerlijk hoor. Heb ik straks 1 puber en een peuter heerlijk
Mn zoontje is 10 en mn dochtertje is 8 maanden. Helemaal gewelidig zoals ze met elkaar omgaan dit zijn ze samen: View attachment 67142 Liefs mij
Ja, ontzettend zo'n eind ertussen. Maarja, ik had hem liever ook wat eerder gehad, maar hij kwam gewoon niet eerder. Toch gaat het allemaal prima hoor. Zelfs na 20 jaar ben je niets verleerd om lekker te tuttelen met zo'n kleintje. Ojaaaaaa, straks heb je er twee in de puberteit. Een in de tienerpuberteit en eentje in de peuterpuberteit. Ben benieuwd wie van hen dan het lastigst zal zijn. Zet je ze gewoon sámen in de hoek.
Mag ik dan heel brutaal zijn en vragen of je echt bijna 20 jaar voor een derde kindje bent gegaan? Dat is wel een heel eind. Ja ik heb straks in iedere kinderfase 1 word vast heel gezellig
Wauw geweldig zeg!! Mag ik vragen wat de reden is van het grote verschil? mijn oudste heeft zoveel gehuild het eerste jaar dat ik in totaal drie jaar moest bijkomen voordat ik aan een tweede durfde te denken
Ja echt waar. Ik heb nog nooit een pil geslikt en we hebben nooit voorbehoedsmiddelen gebruikt in die tijd! De eerste tien jaar hebben we ook echt geprobeerd rekening te houden met m'n eisprong, maar er kwam niets. Daarna hebben we het maar 'opgegeven', en toch: nog eens tien jaar later hadden we zomaar opeens nog een keertje de hoofdprijs! De gyn sprak dan ook echt van een wonder! En zo ervaren wij het nog steeds!
ik denk zolang je je er zelf goed bij voelt dat het leeftijdsverschil niet echt heel veel uitmaakt, en soms is het gewoon niet anders. mijn man had al een dochter toen ik hem leerde kennen en nu 7 jaar later zijn we zwanger van ons 1ste kindje samen dus zijn dochter is nog net 9 als we er een kindje bij krijgen. vind dat best een verschil maar dat krijg je als je een nieuw gezin start. en ze is er nog eens heel blij mee en dat scheelt ook. of er ooit een 2de bijkomt dat denk ik niet maar je weet nooit wat de toekomst brengt natuurlijk we gaan eerst lekker genieten van ons kindje (nog 9 weekjes en kan niet wachten tot het zover is)
Hoi hoi, Ik heb een dochter van 10 jaar en een zoontje van 7 jaar. In oktober verwachten we ons 3e kindje. Ik vind het juist heerlijk, nu de 3e met een broer en zus die al vrij zelfstandig zijn. Toen mn zoontje werd geboren was mn dochter 3 jaar en nog een behoorlijke handenbinder. Nu heeft de baby ook alle aandacht, omdat de andere 2 tot 14:45 op school zitten. Ik hoop dit als 'relaxed' te gaan ervaren. En een ding is denk ik wel zeker: nr. 3 zal niet dezelfde interesses hebben en hopelijk ook minder ruzietjes daardoor Groetjes Claire
hoi ik heb een zoon van bijna 15 en 1 zoon van 11 en een dochter van 9 maand dus ook een beste leeftijds verschil
he wat leuk om te lezen dat er meer zijn met een groot leeftijds verschil. Mijn zoon is 13, 2e op komst! en ik ben zo ontzettend nieuwschierig naar hoe en wat mijn zoon ervan vindt, nu is hij nogal onverschillig! puberteit mischien? toch vraagt hij wel heel lief "mam zal ik koffie zetten? dan kun jij even lekker zitten" de schat!
Ik dacht dat wij al een flink leeftijdsverschil hadden hier, maar het valt best nog wel mee als ik dat zo lees. onze tweede komt eind juli en onze eerste wordt in oktober 6...
Ik zie bij mijn neefje en nichtje dat het goed kan gaan hoor. Hij is 14 en zij is 2. En het is heel schattig om die 2 samen te zien. Bij ons thuis is ook veel leeftijdverschil. Mijn broer is 40, mijn zus 38, ik ben 29 en mijn broertje 27. Mijn ouders hebben het in 2 lichtingen gedaan haha. Maar ik ga heel goed met mijn broers en zus om.
Wat leuk om te lezen allemaal! En Kisbaba, echt een wonder, wat geweldig zo'n kadootje na 20 jaar! Ik ben nu net zwanger en m'n zoontje zal 7 zijn als het kindje wordt geboren. Hij is heel lief en zorgzaam met baby's en kleintjes. Hij weet nog niet dat ik zwanger ben. Dat is wel wat moeilijker te verbergen want hij kan heel goed lezen. Dus als ik op het forum zit moet ik 't wegklikken als hij bij me komt zitten. Ik wilde altijd 2 kindjes. Door omstandigheden bleef het bij 1 kindje en dat vond ik prima. Nu kriebelt het toch alweer een jaar en afgelopen maand ervoor gegaan. Ik zou er zelf niet aan moeten denken om 2 kindjes heel dicht op elkaar te hebben. Allebei in de luiers en wakker 's nachts. M'n zoontje is al heel zelfstandig en dat zorgt toch voor een stuk minder stress hoop ik straks.